232 64 Americaniin

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
clone509
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 11:30 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja clone509 »

Eli mitä kaikkea tarvitsee/joutuu muuttamaan jos tiputtaa 196 ja 3 lovisen manuaalin tilalle 232 ja automaatin Hornetista?
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja pekka »

Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)
clone509
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 11:30 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja clone509 »

Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)



Ei ole kuin kone ja laatikko loppu horna hävitetty jo varmaan yli 10 vuotta sitten. Mitens onko tossa etupalkissa eroa?
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)



Ei ole kuin kone ja laatikko loppu horna hävitetty jo varmaan yli 10 vuotta sitten. Mitens onko tossa etupalkissa eroa?



Sama etupalkki lähtökohtaisesti. 196 moottorityynyt kiinnittyy suoraan palkkiin, kun 232 moottorityynyjen ja palkin välissä korvakkeet. Taisi olla Tapani joka teki itselleen korvakkeet, muistin oikein:



196 moottorityynyt:







232 korvien kopiointi käynnissä:











RS
clone509
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 11:30 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja clone509 »

Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)



Ei ole kuin kone ja laatikko loppu horna hävitetty jo varmaan yli 10 vuotta sitten. Mitens onko tossa etupalkissa eroa?



Sama etupalkki lähtökohtaisesti. 196 moottorityynyt kiinnittyy suoraan palkkiin, kun 232 moottorityynyjen ja palkin välissä korvakkeet. Taisi olla Tapani joka teki itselleen korvakkeet.



RS




Eli ymmärsinkö nyt oikein että palkkia ei tarvitse uudemmasta vaan se riittää että löytää koneenkorvat? ja jos ei löydy mahtaisiko jollain olla moisten tekoon "piirustukset"/ohjeet?
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Muokkasin viestiäni.



RS
clone509
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 11:30 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja clone509 »

Aa nyt ymmärsin mitä tarkoitettiin nuo kuvat jo sinällään selkeyttää huomattavasti:) Mitens eikö 65 americaniin saanut jo tehtaalta tätä ns. modernia kutoskonetta tuli mieleen että varmaan saisi samat muutokset tehtyä 64 konehuoneeseen kuin 65?:O
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Toinen vaihtoehto tosiaan on vaihtaa 199/232 Americanin etupalkki tilalle.

Jäähdytin tarvitsee vaihtaa tai kääntää päädyt puolelta toiselle, lisäksi 232:ssa tarvitsee olla lyhyt vesipumppu.



RS
clone509
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 11:30 pm

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja clone509 »

Toinen vaihtoehto tosiaan on vaihtaa 199/232 Americanin etupalkki tilalle.

Jäähdytin tarvitsee vaihtaa tai kääntää päädyt puolelta toiselle, lisäksi 232:ssa tarvitsee olla lyhyt vesipumppu.



RS

Mitäs jos ottaa viskon pois ja laittaa sähköflektin?
juhap
Viestit: 6828
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

232 64 Americaniin

Viesti Kirjoittaja juhap »

Ei ole viskoa ropellissa ja tuo 64-65 konehuone on 15 cm 66-69 malleja lyhyempi. 65 Americaniin on tehtaalta ollut lyhytakselinen vesipumppu tuon tilaongelman vuoksi. Samoin on tuon hihnapyörä matalampi...



Syylärin korvakkeet on käännettävä, muuten on pumppu kuin pumppu kennosta läpi...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin