AMC Rebel Machine - Suomessa.
AMC Rebel Machine - Suomessa.
On varmaan ollut juttua täällä aikaisemminkin mutta mulla mennyt ohi tjtn.
Eli kyseessä Rebel Machine mikä lienee harvinaisuus.
Pitkä Simo (Rebel) facessa jutteli et kolme on Wihurin kautta tuotu maahan, miten on onko klubissa joku näistä ja missä on yleensä kalusto.
Eli kyseessä Rebel Machine mikä lienee harvinaisuus.
Pitkä Simo (Rebel) facessa jutteli et kolme on Wihurin kautta tuotu maahan, miten on onko klubissa joku näistä ja missä on yleensä kalusto.
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Oulussa yksi.
Yhen version mukaan ois tullut yks oikea machine ja sitten toi mun ja Hämeenkyrön SST versiot.
Yhen version mukaan ois tullut yks oikea machine ja sitten toi mun ja Hämeenkyrön SST versiot.
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Eli neljä yhteensä ja yksi aito?
Onko toi Machine aina valkoinen sinisellä ja punaisella raidoituksella?
Onko toi Machine aina valkoinen sinisellä ja punaisella raidoituksella?
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Muistanko ihan omiani vai oliko Tukholman seudulla yks Suomeen uutena Machine osina?
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Mun muistikuvan mukaan yx paloi ja toinen meni ruotsiin, tai sit se oli se palanut...
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Eli neljä yhteensä ja yksi aito?
Onko toi Machine aina valkoinen sinisellä ja punaisella raidoituksella?
Ei ole välttämättä valkoinen raidoilla. Värisävyjä taisi olla 17 kaiken kaikkiaan mistä sai valita.
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Eli neljä yhteensä ja yksi aito?
Kolmesta on aina puhuttu. Voi siis olla että niitä on ollut kolme. Ja SSTeet erikseen. Ei kait kukaan osaa sanoa varmaksi. Näistä on muutenkin vähän kuvia olemassa että vois niistä päätellä.
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Joskus aikoinaan oli Turun sanomissa tollanen kuva


AMC Rebel Machine - Suomessa.
Näitä lienee käsitelty ennenkin foorumilla, pistän tähän nykyisen ymmärrykseni asiasta:
1. Oulun red/white/blue Machine, esitelty veekasissakin. Tämäkin meinannut jossain välissä palaa kaasarin tulvittua. Seisoi perävammasena yli 10v ed.omistajalla, ennen nykyisen omistajan suorittamaa viimisen päälle tehtyä restaurointia.
2. Suomeen uutena tullut, mutta Ruotsiin uutena jatkanut/myyty limevihreä/musta Machine. Oli parikymmentä vuotta Tukholmassa pahvilaatikoissa, nyttemmin myyty muutaman mutkan kautta hepulle joka restauroi sitä. Autossa on mm. enemmän kuin riittävästi peltitöitä, mutta kaikki osat löytyy (myös tekniikka).

Ruotsin viimeiset kilvet olleet: HYS-943
3. Tummanvihreä/musta (tai tummansininen/musta) machine, tuhoutunut. Tästä ainoa huono kuva mikä mulle on esitetty on veekasissa jostain '80luvun alkupuolelta jostain pohjanmaan tapahtumasta kuva jossa näkyy takapilari ja hiukan kylkeä, mutta mielestäni kuvan auto vois olla myös Ambassador tai joku muu 2D HT Rebel. Käytännössä mitään selkeitä todisteita (paitsi yhdet ylimääräset Machine Wheelsit, jotka vois olla peräisin myös Javelin AMXstä) auton olemassaolosta en ole nähnyt, tarinaa sitäkin enemmän.
Tosta #3 Machinesta mainittakoon vielä sekin sitkeä tarina jota välillä kuulee että tämä olisi jossain konehuoneesta palaneena navetan ylisillä pohjammaalla (jota olen yhden kertojan kanssa ollut menossa katsomaankin mutta sitten yllättäen ei onnistunutkaan), mutta tällöin värinä onkin puna/musta - jolloin kyllä yhdistän auton Makkosen Rebeliin. Ja tuo palaminen vois yhdistyä tohon #1:seen. Eli
Sitten on 1970 2D HT:ta ymmärtääkseni 2kpl Amboja ja tietty Makkosen SST ja se Hämeenkyrön SST.
1. Oulun red/white/blue Machine, esitelty veekasissakin. Tämäkin meinannut jossain välissä palaa kaasarin tulvittua. Seisoi perävammasena yli 10v ed.omistajalla, ennen nykyisen omistajan suorittamaa viimisen päälle tehtyä restaurointia.
2. Suomeen uutena tullut, mutta Ruotsiin uutena jatkanut/myyty limevihreä/musta Machine. Oli parikymmentä vuotta Tukholmassa pahvilaatikoissa, nyttemmin myyty muutaman mutkan kautta hepulle joka restauroi sitä. Autossa on mm. enemmän kuin riittävästi peltitöitä, mutta kaikki osat löytyy (myös tekniikka).

Ruotsin viimeiset kilvet olleet: HYS-943
3. Tummanvihreä/musta (tai tummansininen/musta) machine, tuhoutunut. Tästä ainoa huono kuva mikä mulle on esitetty on veekasissa jostain '80luvun alkupuolelta jostain pohjanmaan tapahtumasta kuva jossa näkyy takapilari ja hiukan kylkeä, mutta mielestäni kuvan auto vois olla myös Ambassador tai joku muu 2D HT Rebel. Käytännössä mitään selkeitä todisteita (paitsi yhdet ylimääräset Machine Wheelsit, jotka vois olla peräisin myös Javelin AMXstä) auton olemassaolosta en ole nähnyt, tarinaa sitäkin enemmän.
Tosta #3 Machinesta mainittakoon vielä sekin sitkeä tarina jota välillä kuulee että tämä olisi jossain konehuoneesta palaneena navetan ylisillä pohjammaalla (jota olen yhden kertojan kanssa ollut menossa katsomaankin mutta sitten yllättäen ei onnistunutkaan), mutta tällöin värinä onkin puna/musta - jolloin kyllä yhdistän auton Makkosen Rebeliin. Ja tuo palaminen vois yhdistyä tohon #1:seen. Eli
Sitten on 1970 2D HT:ta ymmärtääkseni 2kpl Amboja ja tietty Makkosen SST ja se Hämeenkyrön SST.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC Rebel Machine - Suomessa.
Tosta harvinaisuudesta lienee myös hyvä heittää että Rebel Machine lienee Jenkeissä muuten yleisin Rebel tätänykyä...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D