Minkä pakun ostasit?

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
Mawerick

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Hiace on luotettava mutta maantiellä melkoinen jyrä, eikä kulutuskaan ole kovin pieni. Meteli kabiinissa on myös kohtalaisen kova, etenkin rengasmelu on jotain käsittämätöntä. Hieman auttaa jos väliseinä ja ohjaamon katto on verhoiltu mutta ei se mikään mukava matka-auto ole.
tl

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja tl »

Mietin kans vähän aika sitten pakua. Oli vaan muutama kriteeri: 2000-luvulta, umpikaappi, automaatti, ilmastointi, diesel, valmistusmaa usa. Ei löytyny yhtään..
guru

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja guru »

ai että espaniassa tehty mersu yrittäkää nyt olla tosissanne

jos vito niin meijän firmassa ajettiin etuvetosella yli 250tkm

se oli ihan hyvä

pomo meinas et toi takaveto vito lähtee kun korjaus kustannukset ylitää firman tuloksen

sitten se osti meille aaltopelti citikan eli pösön

voi v on yhtä hirvee ajaa kun 08 hiase

toi 05 sprintteri on kanssa ajettu 550tkm siinä on mukava peli ajaa ja ovet aukee sivulle toisin kun tossa ranskalaisessa alien autosssa

jos foorti niin omasta mielestä se pillu keula on hyvä ajaa

hiase siis ihan oikeesti maksaa vitusti tonnia

eikä se nyt niin hyvä ole

ps mä ajan kesäsin rotkella mutta talvella ihan millä tahansa muulla
hentpe

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

En välttämättä oo ihan puolueeton mitä tulee pakuihin mut jonkun verran niitä on tullut korjattua ja ajettua tässä viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Tämmöisiä kokemuksia mulla esim meidän vaihtureista.

1: Se Vito....ajoltaan hieno peli mut osien hinnat Mersu tasoa. Suuttimien juuritiiviste vikoja, kardaanivikoja eikä nämäkään missän nimessä ole ruosteettomia

2: Portteri....suosionsa takia ylihintasia. Kohtuullisia ajaa ja osia löytyy joka paikasta ja ne on kohtuu hintasia. 2,5tdi malleissa mielenkiintoisia/kallita vikoja johtuen rakenteesta. 1,9:sit varmoja mut tehottomia.

3: Transhitti....06 ja vanhemmat ruostuu pohjastaan, muuten ok pelejä ja hyviä ajoltaan. Joskin tästä ei löydy matalaa ja pitkää versiota. 07 ja uudemmat pelleiltään hiukan parempia ja löytyy se matala ja keskipitkä. EGR-vikoja, jonkin verran alkupään autoissa suuttimen juuritiiviste vikoja (jos korjattu oikein, niin tulee vahvemmat kiinnitykset), hyviä ajaa ja meluttomia mut työkalun näköisiä.

4: PSA/Fiat....PSA-vehkeissä Fordin tekniikka ja niissä samat murheet. Ranskalaiset sähköt ja ajettavuus. Vähän isoja möhköjä.

5: Renu/Opel/Nissan....samoin ranskalaiset sähköt ja ajettavuus. Siitä ulkonäöstä joko tykkää tai sitten ei. Laatikkovikoja.

Mun valinta olis joko shitti tai portteri johtuen käytön kustannuksista ja ajettavuudesta.
RamiS

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

RS
pekka

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Heitetään nyt omia ajatuksia myös tähän, vaikka aika kattavasti tuossa jo juttuja onkin.

Mulla ois jonkin asteinen tarve pakulle, tosin omaan käyttöön menis parhaiten joku pikkupaku, combo, caddy, perslinko, skudo tmsp.

Uskoisin ongelmien olevan hyvin vastaavia kuin nyt haetussa luokassa, eli:

Hintaa ei saisi kauheasti olla, tästä johtuen vehkeet joita voi harkita tuppaa olemaan varsin loppuun ajettuja.

Ainakin toi mun edellinen combo huononi eksponentiaaliseen vauhtiin. Oli kelvollinen kun ostin, seuraavaan leimaan sai hitsata hiukan, silti vuoden päästä alkoi olla pelleiltään jo toivottamassa mallissa.

Tähän ihan sivutarinana; tuolla meidän naapurustossa on samanlainen ja samanvärinen combo ku mulla oli. Silloin ku mun oli jo varsin ehtoopuolen laite oli tuo yksilö aivan priima. Nyt muutamaa vuotta myöhemmin sekin alkaa olla jo selvästi epäsiisti/mätä. Eli senkin elämä loppuu aika pian.
rphx

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja rphx »

::) chevy van olis mun vaihto ehto tai sitte vanha peltikeula petteri ;D
kerosiini

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Täällä on myös pakua suunniteltu käyttöautoksi ja jos moinen tulee laitettua niin todennäkösesti T5 portteri. Meinasin jo pari kk sitten vaihtaa Focuksen T5 faceliftiin liikkeessä, mutta onneksi iski piheys ;D Kävin kokeileen myös Transit Customia ja myyjä oikein ylisti miten henkilöautomainen voi pakettiautoksi olla ajoltaan.

No ajoasentohan oli ihan hyvä ja varusteita yli tarpeiden, mutta varsinki koneen meteli häiritti niin paljon että lopahti kiinnostus kokonaan. Ja onhan nuilla hintaakin vielä.

Ranskis/Italiaano pakut ja hiacet on sen verran kolkkoja ettei tule kysymykseenkään.

Vitoa en ole ikinä edes ajanu eikä ole kiinnostanutkaan erinäisten ominaisuuksiensa takia ;D Onko ne vieläki epsanjassa kasattuja?

Lassard

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja Lassard »

Heitetään nyt omia ajatuksia myös tähän, vaikka aika kattavasti tuossa jo juttuja onkin.

Mulla ois jonkin asteinen tarve pakulle, tosin omaan käyttöön menis parhaiten joku pikkupaku, combo, caddy, perslinko, skudo tmsp

Ostin 05 Combon, 187 tonnia ajetun kesällä. Heti hajos laturi, pari tonnia sen jälkeen etupyörän laakeri Puolassa. Tänään vaihdoin talvirenkaat, ja huomasin, että jarrukilvet takana ihan haperot. Sähköjen läpivienti tulipellissä vuotaa sateella. 1.3 CDTI vie kutosen satasella, vanha 250 td MB saman verran.

Hyvää on kuitenkin, että kätevä autoharrastajan kuormakameli. Tässä on kunnollinen väliseinä matkustamon takana, eli lämmin ja romut pysyvät molemmat omilla puolillaan. Ketterä eikä hirveää metakkaa, tosin vois olla hiljaisempikin.

Jos suuntaa entisiin Varsovan Liiton maihin, niin apua ja varaosia löytyy varmuudella, toisin kuin johonkin 09 Huyndaihin. Tätäkin pajotettiin Krakovan Ooppelilla ja maksoi saman verran kaikkineen kuin Suomessa osat.
sillu
Site Admin

Minkä pakun ostasit?

Viesti Kirjoittaja sillu »

Ah, koska varsinaisista pakettiauton kokosista mentiin myös Combo-kokosiin nii oon kyl ite ollu tosi tyytyväinen (vielä) tohon Blazeriin..

Vastaa Viestiin