Momentti / Rambler American -66
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:34 pm
Momentti / Rambler American -66
Terve!
Osaisiko joku sanoa löytyykö jostain Rambler American -66:seen infoa mihin momenttiin moottorin pultit tulisi kiristää? Eli meneillään kampiakselin tiivisteen vaihto ja pitäisi tietää mihin momenttiin kampiakseliin liittyvät pultit kiristetään ja onko kytkimen/vauhtipyörän pulteille omat momentit?
Moottori on 199cid eli 3,3 litrainen kuutonen.
Osaisiko joku sanoa löytyykö jostain Rambler American -66:seen infoa mihin momenttiin moottorin pultit tulisi kiristää? Eli meneillään kampiakselin tiivisteen vaihto ja pitäisi tietää mihin momenttiin kampiakseliin liittyvät pultit kiristetään ja onko kytkimen/vauhtipyörän pulteille omat momentit?
Moottori on 199cid eli 3,3 litrainen kuutonen.
Momentti / Rambler American -66

oliskos tos... ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:34 pm
Momentti / Rambler American -66
Kiitoksia, uskoisin että tällä pääsee vauhtiin. :)
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:34 pm
Momentti / Rambler American -66
Nyt aloittelija tarvitsee taas apuja.
Sytytyksen säätämiseen, sekä jaon tarkastamiseen voisin ottaa ohjeita vastaan. Tuli vaihdettua kampiakselin tiiviste tuossa aikaisemmin ja joutui käyttämään ketjun+rattaat irti (meni mielestäni takaisin samassa asennossa ja nokan ei pitäisi ollut muuttanut asentoa).
Haluaisin varmistua, että ovat kunnossa ennenkuin lähtee käynnistelemään. :-?
Sytytyksen säätämiseen, sekä jaon tarkastamiseen voisin ottaa ohjeita vastaan. Tuli vaihdettua kampiakselin tiiviste tuossa aikaisemmin ja joutui käyttämään ketjun+rattaat irti (meni mielestäni takaisin samassa asennossa ja nokan ei pitäisi ollut muuttanut asentoa).
Haluaisin varmistua, että ovat kunnossa ennenkuin lähtee käynnistelemään. :-?
Momentti / Rambler American -66
Toi nyt on 258, mutta veikkaisin sen olevan sama.
Täytyy vielä TSM:stä tarkastaa, kelläs ois hollilla...
http://www.jeep-cj.com/forums/attachments/f2/2470d1267930232-232-still-wont-run-my-77-cj7-4.2timingchain.jpg
Täytyy vielä TSM:stä tarkastaa, kelläs ois hollilla...
http://www.jeep-cj.com/forums/attachments/f2/2470d1267930232-232-still-wont-run-my-77-cj7-4.2timingchain.jpg
Momentti / Rambler American -66
Joo sama on. Tuossa mainitaan kuvassa 2, että pinnejä on 15 ja Wanhassa manuaalissa lukee, että 7 ½ lenkkiä...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:34 pm
Momentti / Rambler American -66
Noniin, kiitokset taas avusta. Nyt Americani pyörii nätisti ja pääsin uuden ongelman pariin, nimittäin kytkimen.
Paineasetelma ja vauhtipyörä kävivät koneistamolla ja pinnat on suoristettu. Myös kytkinlevy kävi kitkaliimauksella uudelleenpinnoitettavana. Paineasetelmaa itsessään ei jouduttu purkamaan lainkaan koneistuksen takia, vaan se on sellaisenaan kasassa kuin alkuperäisestikin. Vivusto on kasattu mielestäni oikein ja painelaakeri ei ollut missään vaiheessa laatikosta irti.
Ongelma on se, että kytkinpoljin on ihan löysä ja lähes eloton, eikä se toimi (testasin käynnistystä vaihde päällä ja kytkin pohjassa ja auto nytkähti eteenpäin).
Mikä voisi olla pielessä? Kun poljinta painaa, liikkuu vivusto näennäisesti oikein, mutta on erittäin kevyesti painettavissa pohjaan.
Kiitokset taas jo etukäteen!
Paineasetelma ja vauhtipyörä kävivät koneistamolla ja pinnat on suoristettu. Myös kytkinlevy kävi kitkaliimauksella uudelleenpinnoitettavana. Paineasetelmaa itsessään ei jouduttu purkamaan lainkaan koneistuksen takia, vaan se on sellaisenaan kasassa kuin alkuperäisestikin. Vivusto on kasattu mielestäni oikein ja painelaakeri ei ollut missään vaiheessa laatikosta irti.
Ongelma on se, että kytkinpoljin on ihan löysä ja lähes eloton, eikä se toimi (testasin käynnistystä vaihde päällä ja kytkin pohjassa ja auto nytkähti eteenpäin).
Mikä voisi olla pielessä? Kun poljinta painaa, liikkuu vivusto näennäisesti oikein, mutta on erittäin kevyesti painettavissa pohjaan.
Kiitokset taas jo etukäteen!
Momentti / Rambler American -66
Viimeinen osa ennen haarukkaa on säätö, yllättävän pienellä muuttuu.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:34 pm
Momentti / Rambler American -66
Pystyikö sitä säätämään laatikon ulkopuolelta vai pitääkö ottaa laatikko irti?
Momentti / Rambler American -66
Siis viimeisen tangon päässä pitäis olla säätö.
Eli siis ulkopuolelta.
Eli siis ulkopuolelta.