304
304
Mitä kertoo tämä numero venakopassa: 112H01. Tämä lohkossa: 3195527.
Mikäs olisi paras imusarja kaasari yhdistelmä tähän? Aika kierrosherkän oloinen tämä yksilö. kaikkia jotain tästä autosta tietäviä kun olen jututtanut niin joku väitti että olis joskus penkitettykin.. sitä ei mustanut että mitä oli tulos. mutta vakio se ei ole niin väittäisin..
Auto on 1970 sst hornetti 904 laatikolla.
Mikäs olisi paras imusarja kaasari yhdistelmä tähän? Aika kierrosherkän oloinen tämä yksilö. kaikkia jotain tästä autosta tietäviä kun olen jututtanut niin joku väitti että olis joskus penkitettykin.. sitä ei mustanut että mitä oli tulos. mutta vakio se ei ole niin väittäisin..
Auto on 1970 sst hornetti 904 laatikolla.
304
Eddie Stakesin sivuilta tulkattu
http://www.planethoustonamx.com/main/amc_valve_cover_id.htm
1 = vuosi 68,77 tai 81
12 = kuukausi joulukuu
H = koneen koko (sama kuin vin-koodin 7. merkki) 304-2v
01 = päivä
http://www.planethoustonamx.com/main/amc_engine_casting_numbers.htm
3195527 = 304ci year:70-82
http://www.planethoustonamx.com/main/amc_valve_cover_id.htm
1 = vuosi 68,77 tai 81
12 = kuukausi joulukuu
H = koneen koko (sama kuin vin-koodin 7. merkki) 304-2v
01 = päivä
http://www.planethoustonamx.com/main/amc_engine_casting_numbers.htm
3195527 = 304ci year:70-82
304
Juuh. 1977 mallinen 304cid. Veikkaisin Jeepistä kotoisin.
Ihan kiitollisia vääntökoneita nuo on ajella. Mulla on noita pari ollut ja 1970-1971 on hiukan virkeempi kuin 1972+ vuotiset johtuen puristussuhteen muutoksesta. Kohtuu helppoja juttuja jotka herättelee tota on Edelbrockin Performer imusarja ja siihen päälle 600cfm Carter/Edelbrock kaasari sekä HEI-virranjakaja. Nämä myös ainakin mulla ovat yllättäen myös tiputtaneet kulutusta sekä yleisestikin muuttaneet mottia luonikkaammaksi ja paremmin toimivaksi. Arvelisin että hevosissa pääsee 200 yli etenkin jos koneessa on jo freeflow valupakosarjat (molemmin puolin) niinkuin veikkaisin tosta vuosimallista.
Sitten seuraava askel lienee nokka-akseli&nostajat setti joka omasta mielestäni vaikuttaa niin että mitä kireämpi setti niin sitä enemmän lisää hepoja mutta samassa motin suhteessa käyttömukavuus tippuu. Hornetti on kevyt eli vähemmälläkin väännöllä (enemmillä hevosilla) pärjää, mutta mitään ihan posketonta race nokkaa en katselisi 304cidiin. Jos nokan päivitykseen lähdet niin kyselisin tarkemmin ennen investointia, aika monella on omakohtaisia hyviä ja huonoja kokemuksia. Mainittakoon se että motissa voi olla jo tämä päivitys tehty jos tuntuu kuten tossa kirjoittelit.
Isoin este enemmille hevosille on 304cidin kansien pienet venat ja kasilla alkava matala puristussuhde. Molemmat näistä vaikuttaa suoraan bensankulutukseen ja alkavat olla hiukan haastteelisempia. Jos oot tiukalla budjetilla Ja haluat pitää 304cidin niin esim 360cidin käytetyt kannet ja 290cidin käytetyt männät olisivat kaiketi halvin tapa saada ongelmat taklattua. Huonolla säkällä tosin motti on sen verran kulunut että tossa samalla menee koneistuksiin, laakerointeihin ja työhön sen verran että motin vaihto 360cidiin on halvempi ja helpompi.
Nooh omassa Hornetissa parhaiten kesäkäyttis koneena toimi just tolla helpoimmalla reseptillä päivitettt 304cid. Kun vaihdoin 360cidiin niin eron huomasi niin voimassa kuin kulutuksessakin. Eli kai son vähän sen mukaan mitä hakee....[ch128513]
Ihan kiitollisia vääntökoneita nuo on ajella. Mulla on noita pari ollut ja 1970-1971 on hiukan virkeempi kuin 1972+ vuotiset johtuen puristussuhteen muutoksesta. Kohtuu helppoja juttuja jotka herättelee tota on Edelbrockin Performer imusarja ja siihen päälle 600cfm Carter/Edelbrock kaasari sekä HEI-virranjakaja. Nämä myös ainakin mulla ovat yllättäen myös tiputtaneet kulutusta sekä yleisestikin muuttaneet mottia luonikkaammaksi ja paremmin toimivaksi. Arvelisin että hevosissa pääsee 200 yli etenkin jos koneessa on jo freeflow valupakosarjat (molemmin puolin) niinkuin veikkaisin tosta vuosimallista.
Sitten seuraava askel lienee nokka-akseli&nostajat setti joka omasta mielestäni vaikuttaa niin että mitä kireämpi setti niin sitä enemmän lisää hepoja mutta samassa motin suhteessa käyttömukavuus tippuu. Hornetti on kevyt eli vähemmälläkin väännöllä (enemmillä hevosilla) pärjää, mutta mitään ihan posketonta race nokkaa en katselisi 304cidiin. Jos nokan päivitykseen lähdet niin kyselisin tarkemmin ennen investointia, aika monella on omakohtaisia hyviä ja huonoja kokemuksia. Mainittakoon se että motissa voi olla jo tämä päivitys tehty jos tuntuu kuten tossa kirjoittelit.
Isoin este enemmille hevosille on 304cidin kansien pienet venat ja kasilla alkava matala puristussuhde. Molemmat näistä vaikuttaa suoraan bensankulutukseen ja alkavat olla hiukan haastteelisempia. Jos oot tiukalla budjetilla Ja haluat pitää 304cidin niin esim 360cidin käytetyt kannet ja 290cidin käytetyt männät olisivat kaiketi halvin tapa saada ongelmat taklattua. Huonolla säkällä tosin motti on sen verran kulunut että tossa samalla menee koneistuksiin, laakerointeihin ja työhön sen verran että motin vaihto 360cidiin on halvempi ja helpompi.
Nooh omassa Hornetissa parhaiten kesäkäyttis koneena toimi just tolla helpoimmalla reseptillä päivitettt 304cid. Kun vaihdoin 360cidiin niin eron huomasi niin voimassa kuin kulutuksessakin. Eli kai son vähän sen mukaan mitä hakee....[ch128513]
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
304
Kiitos vastauksista. :)
nyt motissa on paikallaan vakio kaasari ja imusarja, se kaksikurkkuinen. jos nyt ton kaasarin, imusarjan ja jakajan laittas. koittas että millanen on sitten.
Mikäs olis hyvä jakaja? Alkuperäinen on aika väljä..
Käsäkäyttistä suunnittelen.. :)
nyt motissa on paikallaan vakio kaasari ja imusarja, se kaksikurkkuinen. jos nyt ton kaasarin, imusarjan ja jakajan laittas. koittas että millanen on sitten.
Mikäs olis hyvä jakaja? Alkuperäinen on aika väljä..
Käsäkäyttistä suunnittelen.. :)
304
Halvimmat kiinalaiset HEI jakajat AMCn veekasille on EBayssä jo alle satkun kotiintoimitettuna. Jättäsin ne kuitenkin tilaamatta sillä noissa on ollut paljon ongelmia mm. rattaan hajoamisen kanssa joka tekee melko pahaa jälkeä. Itellä kahdessa koneessa ollut Proform merkkinen jakaja joka aina toiminut suoraan laatikosta ja on tommosta keskikastia hinnaltaan (n.200eur yht). Sitten löytyy toki kalliimpia vaihtoehtoja joissa erilliset sytkäboxit jne, mutta mulla on hyviä kokemuksia tosta.
Niinjoo muista tilata uudet tulpanjohdot myös sillä HEI jakajassa on erilaiset liittimet (tai jos vanhat on hyvät niin voihan ne liittimet vaihtaakin).
Niinjoo muista tilata uudet tulpanjohdot myös sillä HEI jakajassa on erilaiset liittimet (tai jos vanhat on hyvät niin voihan ne liittimet vaihtaakin).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
304
Tossa kun olen mottia ruuvvailut ja otin vena kopat pois niin oli yks keinuvipujen silta sanka poikki. mites usein nää on poikki? Onko syytä vaihtaa keinut erillaisiin vai vaan pelkkä yks silta uusia? Us parts näytti myyvän erillaisia keinuja.. :P
304
joo ne sillat (bridged rockers) on yksi tyypillisin ongelma kansissa '72->. ('67-71 noihan oli yksittäin (pivot rockers)).
Yksinkertaisimmin jos on niitä alkuperäisiä alumiinisia siltoja on vielä koneessa niin vaihtasin koko setin niihin peltisiin(+sovitepaloihin) mitä nykyisin noihin asennetaan TAI jos budjetti on tiukalla sitten vain vaihdat sen mikä on särki.

multa vois löytyä käytetty setti ehjiä peltisiä... ehkä, pitäs ettiä hiukan..
Yksinkertaisimmin jos on niitä alkuperäisiä alumiinisia siltoja on vielä koneessa niin vaihtasin koko setin niihin peltisiin(+sovitepaloihin) mitä nykyisin noihin asennetaan TAI jos budjetti on tiukalla sitten vain vaihdat sen mikä on särki.

multa vois löytyä käytetty setti ehjiä peltisiä... ehkä, pitäs ettiä hiukan..
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
304
Varastossa uusia: http://jamant.fi/fi/tuote/2466665-pukkisarja-cro3236513k