Moi !. Miten tuo vanteen muutos 6" > 8" tehtiin ?.
T. Jari
Vanteiden levitys
Vanteiden levitys
Eli sorvissa sopivasta kohtaa vanteesta reuna irti ja sen jälkeen vastaavan paksuisesta materiaalista mankeloitu sopivan levyinen kehä väliin ja kempin liimalla palaset takaisin kasaan. Hitsaussauma on niin sanotusti sisäpuolella joten julkisivun puolelle jää hiukan viimeisteltävää ja kitattavaa, että pinnasta tulee siisti. Suositteli tekijä possukittaamaan saumat sisäpuolelta varmuudeksi vaikka jälki näytti kyllä erittäin hyvältä.
Vanteiden levitys
Tässä kirvesmiesversio vanteista, jotka tein Gasseriin näiden valssien innoittamana.








American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vanteiden levitys
Näytää toimivan hyvin ;). Olen aina kuvitellut, että hitsaus vetelee vanteen pois muodostaan, tai että vähintään tasapainotuksessa tulee ongelmia :).
t. Jari
t. Jari
Vanteiden levitys
Sotketaan Jeeppi projektia :P
Aikoinaan yhdet vanteet tein.
2 vanteesta yhdistämällä, yksi leveä.
Kuvassa vasemmalla alhaalla, Malibuun, 6 tuumasista, levitetyt 8 tuumaset.
http://i1269.photobucket.com/albums/jj598/Jeep-Ukko/Mouldy/img2108108_zpseyskllyw.jpg
Periaatteella, toisista vanteista pois ulkohuuli, sillai, että pulttijako jää kiinni sisähuuleen, katkaisu kohtaan sorvilla pieni ohjuri kynnys.
Sitten toisista vanteista pois sisähuulet, sillai, että pulttikehät jäi vielä kiinni ulkohuuliin, ja katkaisu kohtaan vastaava ohjuri kynnys.
Sitten näistä ulkohuulista irroitin pulttikehät irti.
Ja sitten sisähuulet ja ulkohuulet vastakkain, ohjuri kynnys jämptisti keskittää.
Sorvissa oikein hitaasti pyöritelleen, kokomatkan hitsaten samalla vauhdilla kiinni kunnon virralla.
Ja rengaspainoja menee muutamia kymmeniä grammoja. Eli erittäin hyvin tasapainossa.
http://i1269.photobucket.com/albums/jj598/Jeep-Ukko/Mouldy/Vanteen%20levitys_zps5zppgxny.jpg
Aikoinaan yhdet vanteet tein.
2 vanteesta yhdistämällä, yksi leveä.
Kuvassa vasemmalla alhaalla, Malibuun, 6 tuumasista, levitetyt 8 tuumaset.
http://i1269.photobucket.com/albums/jj598/Jeep-Ukko/Mouldy/img2108108_zpseyskllyw.jpg
Periaatteella, toisista vanteista pois ulkohuuli, sillai, että pulttijako jää kiinni sisähuuleen, katkaisu kohtaan sorvilla pieni ohjuri kynnys.
Sitten toisista vanteista pois sisähuulet, sillai, että pulttikehät jäi vielä kiinni ulkohuuliin, ja katkaisu kohtaan vastaava ohjuri kynnys.
Sitten näistä ulkohuulista irroitin pulttikehät irti.
Ja sitten sisähuulet ja ulkohuulet vastakkain, ohjuri kynnys jämptisti keskittää.
Sorvissa oikein hitaasti pyöritelleen, kokomatkan hitsaten samalla vauhdilla kiinni kunnon virralla.
Ja rengaspainoja menee muutamia kymmeniä grammoja. Eli erittäin hyvin tasapainossa.
http://i1269.photobucket.com/albums/jj598/Jeep-Ukko/Mouldy/Vanteen%20levitys_zps5zppgxny.jpg
Vanteiden levitys
jahas, tein tästä vanteiden levityksestä oman tarinansa ettei toi projektiraportti leviä ihan käsiin... ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D