Volvo etuakselisto americaanoon?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2014 6:26 pm
Volvo etuakselisto americaanoon?
Löytyiskö täältä ketään joka ois tollasen muutoksen tehny? Akselisto löytyy jo ja lähinnä hyviä neuvoja etsisin ettei tarttis tätä (ki) tehä kantapään kautta....
Volvo etuakselisto americaanoon?
Veekasissa oli se kiihdytys American, jossa oli Volvon akseli. Olisikohan jollakin tiedossa kuka sen teki... Turun suunnalla taisi aikoinaan se syntyä.
Itellä on ollut vuosia mielessa moinen swäppi. Jagen akseli taakse ja Volvo eteen...
Itellä on ollut vuosia mielessa moinen swäppi. Jagen akseli taakse ja Volvo eteen...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Volvo etuakselisto americaanoon?
Liedossa jos tarkkoja ollaan, mut ei oo enää kontaktia enkä ees muista nimeä...
Volvo etuakselisto americaanoon?
Ei oo mullakaan muistikuvaa kuka teki mut sen verran muistan et pitää olla D6 diesel mallin akseli, et riittää akselimassa.
Volvo etuakselisto americaanoon?
Mutta sehän on kuitenkin sama kikkare kuin muissakin... Joten sopiva kuitti alkuperästä on oltava.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2014 6:26 pm
Volvo etuakselisto americaanoon?
Mitenkähän tarkka todistus pitää akselista olla? Riittääkö esim firman kuitti mistä on ostanu akseliston? Akseli itessään on aivan sama, diesel mallissa on vain eri jouset...
Volvo etuakselisto americaanoon?
No se on täysin kiinni katsurista.
Uskomattoman moni katsuri on niin kuutamolla, että ei välttämättä edes huomaa tehtyä muutosta jos siitä ei puhu...
Jos sen taas haluaa muutoskatsastaa, niin itse tekisin lyhyen selkeän paperin jossa lukee mikä akseli on kyseessä ja lapussa on sen dieselin akselipainot mainittu.
Erityisesti mainostaisin parantuneita jarruja. Mitään keinoahan katsurilla ei ole todistaa, ettei se ole dieselin akseli... mistäs sitä tallessa olisi 15 vuotta sitten puretun volgan tietoja... ;)
Uskomattoman moni katsuri on niin kuutamolla, että ei välttämättä edes huomaa tehtyä muutosta jos siitä ei puhu...
Jos sen taas haluaa muutoskatsastaa, niin itse tekisin lyhyen selkeän paperin jossa lukee mikä akseli on kyseessä ja lapussa on sen dieselin akselipainot mainittu.
Erityisesti mainostaisin parantuneita jarruja. Mitään keinoahan katsurilla ei ole todistaa, ettei se ole dieselin akseli... mistäs sitä tallessa olisi 15 vuotta sitten puretun volgan tietoja... ;)
Volvo etuakselisto americaanoon?
Kun muistini sopukoita kaivelin niin muistin, että etupalkki kuulemma osuu helposti kohdalleen.
Yläpään kiinnitys menee jousitolppiin väljästi. Volvosta kannattaa tehdä yläpään reikävälistä "tulkki" jolla saa reijät Americaniin oikeaan paikkaa. Se tulkki voi olla samanlainen kuin jousitolppien väliin tuleva korin jäykkäri... Tämmöisen neuvon sain yhdeltä asentajalta, jonka kanssa suunniteltiin asennusta.
Ja kaiken lisäksi saa tehostetun hammastanko-ohjauksen. Sen sovittamisesta ei ole tietoa. Mennee siinä samalla... kunhan on uudemman Americanin rattiakseli, joka ei ole se rautakanki. Pulttijako on helppo muuttaa koneistamolla oikeaksi.
Ottaisin työn alle, mutta kun on tallissa muutakin puuhaa...
Yläpään kiinnitys menee jousitolppiin väljästi. Volvosta kannattaa tehdä yläpään reikävälistä "tulkki" jolla saa reijät Americaniin oikeaan paikkaa. Se tulkki voi olla samanlainen kuin jousitolppien väliin tuleva korin jäykkäri... Tämmöisen neuvon sain yhdeltä asentajalta, jonka kanssa suunniteltiin asennusta.
Ja kaiken lisäksi saa tehostetun hammastanko-ohjauksen. Sen sovittamisesta ei ole tietoa. Mennee siinä samalla... kunhan on uudemman Americanin rattiakseli, joka ei ole se rautakanki. Pulttijako on helppo muuttaa koneistamolla oikeaksi.
Ottaisin työn alle, mutta kun on tallissa muutakin puuhaa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Volvo etuakselisto americaanoon?
Tänään kaivelin Volvon nokkapellin alla... Etutolppien yläpäiden väli on noin 100 cm ja yläpään lautasen halkaisija on noin 15 cm.
Americanin jousitolppaan se menee joten kuten. Siellä on noin 5 cm tilaa koneen suuntaan. Lautanen vaatii 7,5cm, joten muotoilia tarvitaan. Americanin jousikotelossa on vielä sisällä jonkinmoinen jousikupin pidin.... ja repsikan puolella on valmistenumero...
Americanin jousitolppaan se menee joten kuten. Siellä on noin 5 cm tilaa koneen suuntaan. Lautanen vaatii 7,5cm, joten muotoilia tarvitaan. Americanin jousikotelossa on vielä sisällä jonkinmoinen jousikupin pidin.... ja repsikan puolella on valmistenumero...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2014 6:26 pm
Volvo etuakselisto americaanoon?
Onkos tossa 65' caanossa se rautakanki mallin ohjausakseli? Kovasti ainaki näyttää siltä...tänään mittailin ja tuumailin akselia alle, takimmaisia reikiä suurentelin palkista ja sain sen jopa suoraanki. Katoin kans tota jousikotelon yläpäätä ja ainaki se vahvike pitäis saada raksittua siisti pois.