Wagoneer Valmet Diesel

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
classic770h
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2016 3:26 pm

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja classic770h »

mikähä mahtaa olla max jarrullisen kärryn paino,mitä saa 80 luvun Wagoneerilla vetää
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja pekka »

Se on autokohtaisesti arvottu, täysin vailla logiikkaa.
classic770h
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2016 3:26 pm

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja classic770h »

siltä vaikuttaa,yks oli kaupan ja sai vetää 1200kg,sitten on semmosia joilla saa vetää melkein 3 tonnia,no se selviää kun Jeep ilmestyy tontille
classic770h
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2016 3:26 pm

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja classic770h »

tuos on ollut Valmetin kone,onko risteytys tehty jollai muutoslaipalla jeepin omaan laatikkoon?
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

tuos on ollut Valmetin kone,onko risteytys tehty jollai muutoslaipalla jeepin omaan laatikkoon?

Eri kytkinkopalla, olikohan se oikein Sampo-Rosenlew puimurin kopalla....
classic770h
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2016 3:26 pm

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja classic770h »

ok,mahtaa kulkea melko nopiaa,ku valmet kiertää jotain 2400rpm
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

tuos on ollut Valmetin kone,onko risteytys tehty jollai muutoslaipalla jeepin omaan laatikkoon?

Eri kytkinkopalla, olikohan se oikein Sampo-Rosenlew puimurin kopalla....

Jostain törmäsin tietoon, että eikös se ollut ihan Linnavuoressa vartavasten mittatilaustyö valmisteinen koppa joita tekivät sarjan maahantuojan käyttöön.



Ainakin mikä minulla joskus oli, kävi suoraan Jeepin laatikkoon, ei ollut mitään ylinmääräsiä reikiä ja kytkin akselin pituus oli just eikä melkein, eli mitään lisä välilaippoja ei ollut tarvetta. jne.



Toki, voihan se Sampon koppa olla valmiiksi samoilla mitoilla???
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja juhap »

Juu omansa oli. Maastoajajat ovat kylläkin korvanneet useasti omalla raudasta tehdyllä. Tuo Linnavuorelainen on kai hieman altis murtumaan... Olikohan noissa ihan vakio DIN pulttijako, muistaakseni joten tuohonhan voisi istuttaa vaikka minkä koneen kiinni....
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
classic770h
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2016 3:26 pm

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja classic770h »

pitäskö uhrata tuo -92 cherokee
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Wagoneer Valmet Diesel

Viesti Kirjoittaja A-V »

Joskus 15v sitten(?) selvittelin näistä Valmetin Wagoista ihan yleistietoja jonkun jenkkikerhon julkaisuun. Kävin yhtä tommosta kattomassakin ja koeajoin sen. Ikävä kyllä en nyt millään löytänyt sitä juttua, mutta pistän ulkomuistista:



- Motti on todellakin puimuriin käypä, ehkä myös offaukseen. Nykyajoon ei mielestäni kovin häävisti, sillä tärinät ja värinät pitävät huolen siitä että tiedät ajavasi traktorilla. Nojoo, kyllähän tuo tasaantui isommassa vauhdissa jonkin verran.

- Ykkönen ihan älyttömän lyhyt, eli ajossa käytännössä 3 vaihdetta eteen vaikka nelipykäläinen loota.

- Hiukan levoton pikatiellä ja satkun vauhdissa tiesi ajavansa puimurin koneella. Melko keulapainosen olonen.

- Huippunopeus noin 120km/h, mukava matkanopeus 60-80km/h tasolla

- Suomessa tuntuva dieselvero tappoi monen noiden käytön liikenteessä, myöhemmin on korotettuja pakuiksi ja rekattuja huoltoautoiksi ilman takapenkkejä.

- Niinjoo ymmärtääkseni noi on '79 mallisia (suurin osa ainakin) vaikka rekattu vasta 1980.





...Itse en miettisi päivääkään 4.0L+automaatin asentamista. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin