Just kun mä kehuin että tää on maailman paras ja viattomin auto.
Eilen vielä toimi koko Räyskälän reissun, mut tänään ajellessa huomasin ettei vilkut toimi ollenkaan.
Kokeilin kolmea tai viittä eri relettä, tarkastin kaikki polttimot ja maadoitukset. Parkit toimii normaalisti, samoin jarruvalot. Vilkut vain on hukassa. Ei sytytä merkkivaloja, ei naksu rele. Jännite releen kannassa ok. Samoin sulakerasialla. Nyt ei ymmärrä???
Relekin on vielä alkuperäinen
ja tästähän ei ole koskaan sähköjä millaan tavalla räpelletty, vaan kaikki on orkkista...
Mikä vois olla vikana? Mä en nyt käsitä :-[
American -65 vilkut ei toimi
American -65 vilkut ei toimi
Kun vilkku viiksen laitat vilkku asentoon, niin sammuuko takaa jarruvalo siltä puolen, jos jarrua painaa samaan aikaan.
Jos sammuu, niin mekanismi kunnossa viiksessä.
Jos ei sammu, niin viiksessä jotain vikaa.
Jos todetaan viiksi olevan kunnossa, niin sulakkeelta virta menee releelle. Releeltä ratti tolppaan.
Kuten mainitsit, virta tuli releelle, ja relettä vaihdettu.
Niin etsisin vikaa releen ja ratti tolpan väliltä.
Ratti tolppaan tulee relerltä virta.
Virta ohjataan viiksen mekanismilla joko vasen tai oikea.
Nastoja on kaksi per puoli.
Toisesta nastasta lähtee etuvilkut ja mittariston merkki valo.
Toisesta nastasta taakse.
Jarruvalo virta.
Ajetaan sulakkeelta, jarruvalokatkasian kautta rattitolppaan.
Ratyi tolpasta takavalon nastan kautta taakse.
Vilkku mekanismilla valitaan meneekö keski asennossa taakse jarruvalot vai vilkuttaessa vilkku releen virta.
Joten releen ja ratti tolpan välillä vika.
Tai viiksi mekanismissa jokin vika, että ei kytke virtaa vilkupolttimoille meneviin nastoihin.
Ja jarruvalokin voi sammua, mutta vilkku ei dilti ala vilkkua, jos mekanismissa sopivasti vika.
Jos sammuu, niin mekanismi kunnossa viiksessä.
Jos ei sammu, niin viiksessä jotain vikaa.
Jos todetaan viiksi olevan kunnossa, niin sulakkeelta virta menee releelle. Releeltä ratti tolppaan.
Kuten mainitsit, virta tuli releelle, ja relettä vaihdettu.
Niin etsisin vikaa releen ja ratti tolpan väliltä.
Ratti tolppaan tulee relerltä virta.
Virta ohjataan viiksen mekanismilla joko vasen tai oikea.
Nastoja on kaksi per puoli.
Toisesta nastasta lähtee etuvilkut ja mittariston merkki valo.
Toisesta nastasta taakse.
Jarruvalo virta.
Ajetaan sulakkeelta, jarruvalokatkasian kautta rattitolppaan.
Ratyi tolpasta takavalon nastan kautta taakse.
Vilkku mekanismilla valitaan meneekö keski asennossa taakse jarruvalot vai vilkuttaessa vilkku releen virta.
Joten releen ja ratti tolpan välillä vika.
Tai viiksi mekanismissa jokin vika, että ei kytke virtaa vilkupolttimoille meneviin nastoihin.
Ja jarruvalokin voi sammua, mutta vilkku ei dilti ala vilkkua, jos mekanismissa sopivasti vika.
American -65 vilkut ei toimi
ISO KIITOS Pasille.
Antamillasi ohjeilla vika paikallistui.
Ratin alla olevan vilkkukytkimen toinen johto (sininen), joka tuo virran merkkivaloille, oli siitä vedonpoiston mutkasta poikki.
Juotin sen kiinni ja taas rokkaa....
Antamillasi ohjeilla vika paikallistui.
Ratin alla olevan vilkkukytkimen toinen johto (sininen), joka tuo virran merkkivaloille, oli siitä vedonpoiston mutkasta poikki.
Juotin sen kiinni ja taas rokkaa....
American -65 vilkut ei toimi
Hyvä että vika psikallistui :)
American -65 vilkut ei toimi
Ja jarruvalokin voi sammua, mutta vilkku ei dilti ala vilkkua, jos mekanismissa sopivasti vika.
Ambossa vasen (taka)vilkku toimi mutta jarruvalo ei, paitsi silloin kun vilkku oli päällä oikealle. Vilkkukatkaisijan mekanismissa oli vika siinä.