Comanche crew cap

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Myydään autot osiossa oli juttua pitkästä chomanchesta ja selailessa nettiä löytyi ainakin kymmenen pitkähyttistä. Lisäksi löytyi tämä kuvasarja vinkiksi kiinnostuneille. Mahtaako kelvata kotimaan katsastajille?











Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja KK »

Luulis tuon olevan tekijämiehelle yx kakunpala.

Ihmettelin yhdelle venäläiselle Lada-kerholaiselle, miksei suomessa ole lavallisia Nivoja, eli 5 hengen maastopikkareita. Kuulemma nyt on kolme rekisterissä, alkuun oli lieviä katsastusongelmia ennen ekan tyypitystä.

Se takaosa on kuulemma Volgasta!? Eli sekoiteltu vähän enemmän, kuin näissä Jeepin jatkoissa.

Pitäiskö ostaa sellainen... ::)
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Kelpais mulle kyllä, mitenköhän vaikea olis saada kilpiin täällä...
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja pekka »

Pikaisella googlauksella trafilla:

Ajoneuvon akselivälin jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen ajoneuvon tyypin puitteissa on sallittua. Muutos on tehtävä ajoneuvon valmistajan tai valmistajan edustajan ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Ajoneuvon kantavien rakenteiden lujuus ei saa muutoksen seurauksena heikentyä.



Eli ei muuta ku tekemään
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Tuo kun ei ole tehdastekoinen, vaan jonkun yksittäisen (koripaja?) tekemä, niin kelpaako tyypistys trafille.

Kun akseli väli muutos kai koskee vastaavaa tehdastekoista/tyypitettyä verrokiksi, jota siis tehtaalta ei ole tullut valmiina. Joten voi olla vaikea saada trafilta hyväksyntää.

Jos nyt oikein olen lukemani ymmärtänyt.



----



Mutta toisaalta, on itselläni hurja idea, tehdä 4d avo.

Tosin ei AMC tuote.

Kyseistä autoa on tehtaalta mm. 2d avona ja 4d ht.

Yhdistetään korin jäykkyydessä 4d ht:tä, mutta jätetään toki katto pois.

Sitten tuuliladin karmi, ym. kori jäykkyyttä vastaamaan 2d avoa, poikkeuksena etuoven mitta ja takakylkien osuus, takaovien takia.

Sen lusäksi mahdollisesti tehdään tarvittaessa helmoihin/lattiaan vähän lisä jäykistettä varmuuden vuoksi.

Eräs katsastaja jo ajatus asteella hyväksyi muutoksen...



Trafi kuulemma sysää vastuun muutoskatsastuksessa hyväksymisistä katsastusmiehen niskoille.

Mutta kun auton omistajalla on tarpeeksi hyvät dokumentit ja selvitykset asioista, niin katsastusmies saa vastuun siirrettyä omistajalle.

Ja vastaavasti minkä paremmat dokumentit, niin sen vähemmän Trafi lopulta pistää hanttiin.



Joten jossain määrin tuollainen pitkä hytti lava Jeepi voisi olla hyviniin mahdollista saada kilpiin. Mutta paperi sotaa varmasti olisi ja ei helpoin asia viedä läpi.
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Eihän tämä liity tavallaan tähän mutta tohon KK:n juttuun.

http://www.tori.fi/vi/30996659.htm?ca=18&w=3&xtatc=INT-12000



Onhan myyntipuhe ;D
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja KK »

Täältä slaavikyykystä ihasteleva huokaus...
rane
Viestit: 459
Liittynyt: Ti Joulu 06, 2011 4:05 pm

Comanche crew cap

Viesti Kirjoittaja rane »

Tekispä joku Grand Cherokeesta tuollaisen lavaversion, tietty V8-koneella ja kaikilla herkuilla... 8-)
Vastaa Viestiin