Mennyttä aikaa...
Mennyttä aikaa...
Aikoinaan oli Jokisalon Raimolla tämmöinen, vaihtoi sitten Jeep Cherokeehen... 5 lootaa ja 2 perää myöhemmin...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mennyttä aikaa...
;D 20 heppaa lisää katkaisi kamelin selän voimansiirrosta. Neuvostoliittolaista laatusuunnittelua, tarkkaan vissiin laskettu ;D
Mennyttä aikaa...
Mä kävin tommosen koeajamassa stadin Lauttasaaren Konelassa silloin muinoin, tuntui tosi virkeältä, veikkaan, että esittelyautossa oli koneja ruuvattu yli tuon ilmoitetun.
Niillä oli myös ahdettu Niva, mutta en jaksanut jonottaa koeajolle, vaikka mieli teki.
Maahantuoja muuten turbotti jokusen takamoottorisen Skodankin, niissä vaan ei kytkin kestänyt. Ja teettihän ne myös avomalleja jokusen muistaakseni jollain engelsmannien pajalla, rumia perkeleitä olivat. Mahtaako näitäkään muut muistaa, kuin tämmöiset ikiwanhat pierut.
Niillä oli myös ahdettu Niva, mutta en jaksanut jonottaa koeajolle, vaikka mieli teki.
Maahantuoja muuten turbotti jokusen takamoottorisen Skodankin, niissä vaan ei kytkin kestänyt. Ja teettihän ne myös avomalleja jokusen muistaakseni jollain engelsmannien pajalla, rumia perkeleitä olivat. Mahtaako näitäkään muut muistaa, kuin tämmöiset ikiwanhat pierut.
Mennyttä aikaa...
Ja taisi suurin syy Laatokan tekniikan porsimiseen olla Raimon ajotyyli. Aina täysiä...kaikki liikenevä voima käytettiin.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mennyttä aikaa...
Olisiko turbomallia säilynyt yhtään nykypäiviin ?.
Mennyttä aikaa...
Tuskin juurikin tuon juhap:n mainitseman asian takia, kukapa niitä olis ostanut, jos ei kaasua meinannut painaa. Muutenkin larpat hävinneet melkolailla.
Tuon Samaran tuoreena omistajana hyökkäsin heti katsomaan, kun oli tuon lähihuoltsikan pihalla kirkkaan keltainen huimistelumalli. Yli 200 kaakkia oli kuulemma koneessa, kaikin puolin erittäin rakenneltu peli, isot levyjarrut ympäri jne. Tuollainen ulospäin vakiona sleeperina olis magia...
Tuon Samaran tuoreena omistajana hyökkäsin heti katsomaan, kun oli tuon lähihuoltsikan pihalla kirkkaan keltainen huimistelumalli. Yli 200 kaakkia oli kuulemma koneessa, kaikin puolin erittäin rakenneltu peli, isot levyjarrut ympäri jne. Tuollainen ulospäin vakiona sleeperina olis magia...
Mennyttä aikaa...
Kaverilla oli nappisilmässä fiiatin 2000 tc kone , sillä oli kiva kiusata bemarikuskeja. Ittelläkin oli pari Ladaa käyttöautona.Normikoneessa oli ihan tarpeeks tehoa ajoominaisuuksiin nähden, joten on ton turbon kanssa ollu varmaan mielenkiintoinen ajettava.
Mennyttä aikaa...
Vilppulan kylällä oli 2000 luvun alkupuolella tutullani Niva turbolla.
Mutta muistelisin, että oli ihan kotitekoinen, että ei tehtaan tai maahantuojan tekosia.
Ainakin 2 kertaa lyhyessä aikaa siitä oli kone auki, kun mäntiä suli molemmilla kerroilla.
Jossain tilanteissa pääsi liian laihalle.
Muistan, kun meillä moottoripyörä tallilla oli vanha pakokaasu testeri, jonka sai nostettua pelkääjän penkille ja tupakan sytyttimestä virtaa, kaveri ajeli useampi viikko testeri kyydissä letku pakoputkessa ja yritti löytää kaasuttimeen säätöjä, mutta jostain syystä ei saanut sitä laihaa kohtaa kokonaan pois, vaikka suuttuimia vaihteli, ym. Ei oikein ahdon alla säätynyt oikein. Joku Weberi siinä tais olla.
Jossain vaiheessa ruuvasi turbon irti ja ajeli ahtamattomana, mutta leimalle aina turbo paikoillen ja säädöt sillai, että leiman sai ja papereissa merkintä säilyi.
Mutta muistelisin, että oli ihan kotitekoinen, että ei tehtaan tai maahantuojan tekosia.
Ainakin 2 kertaa lyhyessä aikaa siitä oli kone auki, kun mäntiä suli molemmilla kerroilla.
Jossain tilanteissa pääsi liian laihalle.
Muistan, kun meillä moottoripyörä tallilla oli vanha pakokaasu testeri, jonka sai nostettua pelkääjän penkille ja tupakan sytyttimestä virtaa, kaveri ajeli useampi viikko testeri kyydissä letku pakoputkessa ja yritti löytää kaasuttimeen säätöjä, mutta jostain syystä ei saanut sitä laihaa kohtaa kokonaan pois, vaikka suuttuimia vaihteli, ym. Ei oikein ahdon alla säätynyt oikein. Joku Weberi siinä tais olla.
Jossain vaiheessa ruuvasi turbon irti ja ajeli ahtamattomana, mutta leimalle aina turbo paikoillen ja säädöt sillai, että leiman sai ja papereissa merkintä säilyi.
Mennyttä aikaa...
Kuva-arvoitus, mikä automerkki ja malli ?. Kuva on vuodelta 1968. Hyvä vuosi, vaimoni syntyi silloin ;)


Mennyttä aikaa...
Kuva-arvoitus, mikä automerkki ja malli ?. Kuva on vuodelta 1968. Hyvä vuosi, vaimoni syntyi silloin ;)
En tiedä vastausta.
Mutta tuo vaihde keppi viittaisi ranskaan päin?