Fsj valot

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
JanneM

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Jeepistä katosi ajovalot+pitkät , parkit toimii .Autoon laitettu lisäpitkät , olisko vika valokatkaisijassa vai releessä? Ed.omistajalla oli jo jotain häikkää niiden kanssa , kun laittoi pitkät päälle ja sen jälkeen sammutti kaikki valot , lyhyet jäi päälle ja sammuivat hetken päästä itsekseen.
pekka

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja pekka »

Onko autossa releet?

Jos ei vielä ole niin luultavimmin katkaisin on kypsä.

Ala valokynän kanssa metsästämään mihin asti sähkö kulkee, helpoin kohta aloittaa on jalkavaihtaja.

Jos siihen tulee ja lähtee sähkö, niin tulipellin liitin on seuraava kohde, jos sekin on kunnossa, niin sitten alkaisin etsiä niitä releitä jostain typerästä paikasta kuten maskin takaa piilosta.

Niiiin, lisävalojen kytkentä on syytä myös tarkastaa, rosvoliittimet tekee kaikenlaista jännää.
A-V

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja A-V »

Vika valokatkasimessa todnäk. Ja jos pistät uuden niin ilmaantuu uudelleen, aiheuttajana todnäk releiden puute joka johtaa siihen että kaikki virta kiertää valokatkaisimen läpi.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JariJ

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Moi !.

Mulla saman ongelman aiheutti viallinen pitkienvalojen lattiakatkaisin. Tarkista sen toiminta. Olen sen joutunut jo kahdesti vaihtamaan uuteen. Huonolaatuinen osa, mutta ei paljoa maksakaan.

T. Jari
JanneM

Fsj valot

Lattiapoljinta epäilin itsekin , Ambossa mulla nousi polkimesta vähän väliä hirveä savu .
Jeep-Ukko

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Moi !.

Mulla saman ongelman aiheutti viallinen pitkienvalojen lattiakatkaisin. Tarkista sen toiminta. Olen sen joutunut jo kahdesti vaihtamaan uuteen. Huonolaatuinen osa, mutta ei paljoa maksakaan.

T. Jari

Laita releet. Lattia poljin ei kestä halogenien vaatimaa virtaa. Ja sellainen tuntuma, että uudet vastaavaan näköiset ei kestä senkään vertaa kuin alkuperäiset. Releitten ohjaus polkimelle, ja suora virta akulta releen kautta valoille.
Jeep-Ukko

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Jannen alkuperäisern vikaan.

Voi olla kojetaulun on-parkit-off vetonuppikin.

Valoille menevä täys virta menee ensin sen läpi ja sitten vasta lattia polkimelle, josta ohjataan joko lyhyille tai pitkille. Tehdas kytkennöissä siis.

Releillä suojaa myös tuon vetokytkimen palamisen.
JariJ

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Moro !

Juu,releet on jo laitettu. Minulla valonvaihtokatkaisija hajosi mekaanisesti. Muovinen sisus irtosi metallikuoresta,vaikka meikäläisellä ei ole kuin 43-44 mono, jolla katkaisijaa painan. No, kokonaismassaa on kuitenkin yli 100 kiloa :D

T.Jari
JanneM

Fsj valot

Mullakin on releet , jalkapolkimen vaihto ei auttanut , jatkan huomenna tutkimista
pekka

Fsj valot

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tuleeko sinne asti sähköä?
Vastaa Viestiin