Polttoaineenlisäaineen käyttö

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Polttoaineenlisäaineen käyttö

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Kuinkas 360 kestää lyijytöntä vai pitäiskö käyttää lisäainetta ?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Polttoaineenlisäaineen käyttö

Viesti Kirjoittaja tl »

Jenkit siirtyi lyijyttömään bensaan joskus 70-luvun alkupuolella joten ihan ekoja vuosimalleja lukuunottamatta ei pitäis olla ongelmia
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Polttoaineenlisäaineen käyttö

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Näin arvelinkin , piti vain saada tukea arvailuille.
nevo
Viestit: 23
Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 12:02 pm

Polttoaineenlisäaineen käyttö

Viesti Kirjoittaja nevo »

Nykyisen bensiinin alkoholi voi aiheuttaa ongelmia. esim. letkut, ja korroosio...
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Polttoaineenlisäaineen käyttö

Viesti Kirjoittaja A-V »

joo konehuoneen bensaletkuja kannattaa kattella ja taitella eestaas vähän useemmin kun aiemmin niin voi säästää muutaman tonnin (nm. uusi bensaletku kahdessa vuodessa vaihtokuntoon), mitään muuta eroa en ole 98E:llä ajellessa huomannut.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Polttoaineenlisäaineen käyttö

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Bensaletkuissakin on eroa. Eräässä Citroen GS:ssä oli bensapumpulta kaasarille menevä letku uusittu jossain vaiheessa italialaiseen ja oli hapertunut, kun taas bensapumpulle tuleva alkuperäinen oli täysin käyttökelpoinen. Tämä siis lyijybensan aikoihin, jolloin alkoholia myytiin vain pulloissa. ;)
Vastaa Viestiin