Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Jenkeissä on kaksi eri koulukuntaa noista lisäöljylinjoista mitä Amc V8 (290/304/343/360/390/401) mottiin on tarjolla, etenkin siitä nostajalaakson putkesta jonka pitäs ylläpitää painetta paremmin etenkin korkeammalle kiukuvissa viritetyissä veekaseissa. Aiheesta on esim näytetty kuvia haljenneista ja liitoksistaan vuotaneista lisäöljylinjoista ja hommassa voi nopeasti käydä kylmät kun öljypaine häviää.
Nyt kuitenkin muutama wanha koulukunnan moottori veikko on tuonut esille sen, että parempi ja varmempi tapa tehdä sama on lisätä moottoriin yksi quartti lisää öljyä. Eli vakiona suositushan on 4.7 litraa ja siihen lisä päälle niin öljyä pitäis laittaa yhteensä 5.6 litraa.
Perusteita tähän olis pari, mm se että police package autoissa käytettiin samaa öljypohjaa, mutta öljyn lisäyksen suositus oli just tuo 5.6 litraa. Toisena se että öljynkierrossa moottorin käydessä on noin litra eli tällöin tila riittää ilman että kampuran kierto häiriintyisi.
Ite oon aina pitänyt ton 5 litraa lähinnä siksi että ajelen pitkiä matkoja ja öljyvuotoja on aina ollut, eikä mulla ainakaan ole ollut probleemia. Onkos porukalla näkökantaa aiheeseen?
Nyt kuitenkin muutama wanha koulukunnan moottori veikko on tuonut esille sen, että parempi ja varmempi tapa tehdä sama on lisätä moottoriin yksi quartti lisää öljyä. Eli vakiona suositushan on 4.7 litraa ja siihen lisä päälle niin öljyä pitäis laittaa yhteensä 5.6 litraa.
Perusteita tähän olis pari, mm se että police package autoissa käytettiin samaa öljypohjaa, mutta öljyn lisäyksen suositus oli just tuo 5.6 litraa. Toisena se että öljynkierrossa moottorin käydessä on noin litra eli tällöin tila riittää ilman että kampuran kierto häiriintyisi.
Ite oon aina pitänyt ton 5 litraa lähinnä siksi että ajelen pitkiä matkoja ja öljyvuotoja on aina ollut, eikä mulla ainakaan ole ollut probleemia. Onkos porukalla näkökantaa aiheeseen?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Toi isompi öljymäärä oli uus juttu mutta hyvä perustelu jos on ollut jo tehtaan suosituksena police hommiin.
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Noi kaks asiaa korjaa eri ongelmaa, lisäöljylinja korjaa alkuperäisiä ahtaita kanavia, siten että riittäisi paremmin öljyn painetta takimmaisillekin laakereille ja toi lisäöljymäärä taas auttaa ettei öljy lopu kesken niin helposti jos vedetään pitkä aika kaasu pohjassa ja/tai kanttaillaan rajummin. Alkuperäiset öljypohjat pakkaavat jenkkikaseissa olemaan aika pieniä öljytilavuudeltaan suhteessa koneen kokoon.
Mitään haittaahan tuosta lisäöljystä ei ole kunhan pinta pysyy kampuran limppujen alapuolella ettei öljy ala vaahdottumaan, tietysti virikoneessa isompi öljypohja olis ihan suositeltava investointi
Mitään haittaahan tuosta lisäöljystä ei ole kunhan pinta pysyy kampuran limppujen alapuolella ettei öljy ala vaahdottumaan, tietysti virikoneessa isompi öljypohja olis ihan suositeltava investointi
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Isomman pohjan lisäksi tai korvaavana voi olla trap doors- läpät loiskumista hillittemässä.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Kun olet siellä rapakon takana ja kone on lattialla niin laita suosiolla isompi pohja, joku https://www.jegs.com/i/Milodon/697/30250/10002/-1 tuon tyyppinen.
Tietenkin jos pysyt tehtaan kierrosluvuissa niin menee se vakiollakin eikä tartte laittaa ylimääräisiä öljyjä.
Tietenkin jos pysyt tehtaan kierrosluvuissa niin menee se vakiollakin eikä tartte laittaa ylimääräisiä öljyjä.
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Mun tekele 343 mottiin oli tämän näköinen, haponkestävää ja riittävän vahvaa putkea, ei takulla hajoo.
Tiukat taivutukset ja tarkka mitoitus niin just mahtui imarin alle, helmiliitokset 100% tiiviys liittimissä.
Räpellykset on sitten erikseen ;D

Tiukat taivutukset ja tarkka mitoitus niin just mahtui imarin alle, helmiliitokset 100% tiiviys liittimissä.
Räpellykset on sitten erikseen ;D

Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Onko jengi käyttänyt miten paljon noita irtotiippareita ammetiivisteen sijaan, kokemuksia?
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
Onko jengi käyttänyt miten paljon noita irtotiippareita ammetiivisteen sijaan, kokemuksia?
Kilpa-autossa kyllä.
Mr. Gasket huono. Imee vettä vesikanavista, kun on niin hötöä.
Edelbrock vähän parempi.
Paras. Fel-Pro #1290 aihio, josta leikkamalla tiiviste.
Lisäöljylinjoista ja AMC veekasin öljymäärästä
TL kertoi oleellisen aiheesta.
Mulla on ollut kilpa-autossa 8mm kuparinen vesijohtoputki nykyisessä lohkossa noin 10 vuotta. Ei ole vielä murtunut.
Kostin versio näyttää pommin varmalta.
Täytyy varmaan laittaa AV:n 343:een hydrauliputket varmuuden vuoksi.
Nettikuvissa on näkynyt aika paljon myös teräspunosletkuja AN-liittimillä.
Putkee ei varmaan tarvii ollenkaan alle 7000rpm koneessa?
Mulla on ollut kilpa-autossa 8mm kuparinen vesijohtoputki nykyisessä lohkossa noin 10 vuotta. Ei ole vielä murtunut.
Kostin versio näyttää pommin varmalta.
Täytyy varmaan laittaa AV:n 343:een hydrauliputket varmuuden vuoksi.
Nettikuvissa on näkynyt aika paljon myös teräspunosletkuja AN-liittimillä.
Putkee ei varmaan tarvii ollenkaan alle 7000rpm koneessa?