AMC Concord -81
AMC Concord -81
Moro!
Uutena ryhmäläisenä piti tulla heti kyseleen uusimmasta hankinnasta. Löyty tämmönen erittäin hyväkuntoinen Concordi 4.2 bensa koneella ja aika vähän tuntuu löytyvän tietoa kyseisestä autosta. Ilmeisesti aika harvinainen on ainakin Suomessa, kiinnostaiski tietää onko ryhmäläisillä tullu näitä vastaan aikaisemmin? Tarkotus ois jarrut hifistellä kuntoon ja selvitellä kun lähtee ainoastaan solenoidin päästä käyntiin. Ilmeisesti virtalukon päässä jotain ongelmaa tai solenoidi jumissa. Missähän hinnoissa nämä pyörii? Liitteenä kuva
Uutena ryhmäläisenä piti tulla heti kyseleen uusimmasta hankinnasta. Löyty tämmönen erittäin hyväkuntoinen Concordi 4.2 bensa koneella ja aika vähän tuntuu löytyvän tietoa kyseisestä autosta. Ilmeisesti aika harvinainen on ainakin Suomessa, kiinnostaiski tietää onko ryhmäläisillä tullu näitä vastaan aikaisemmin? Tarkotus ois jarrut hifistellä kuntoon ja selvitellä kun lähtee ainoastaan solenoidin päästä käyntiin. Ilmeisesti virtalukon päässä jotain ongelmaa tai solenoidi jumissa. Missähän hinnoissa nämä pyörii? Liitteenä kuva
AMC Concord -81
Farkkuja löytyy kerholaisilta , mutta sedaneita ei taida olla , hinnat kunnosta riippuen n. 1000-5000 väliin
AMC Concord -81
Tervetuloa, komee concordi! Harvinaisiahan noi täällä on, ei ole kuin muutama, neliveto eagle malleja muutama enemmän, ei niitäkään montaa.
Kovin korkeita hintoja näissä ei kyllä ole näkynyt, mutta se voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä onko ostamassa vai myymässä ;D
Koriltaan ja tekniikaltaanhan tämä perustuu vanhaan hornettiin joten osasaatavuus on harvinaisuudesta huolimatta kohtalaisen hyvä, tekniikan osia saa hyvin
Kovin korkeita hintoja näissä ei kyllä ole näkynyt, mutta se voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä onko ostamassa vai myymässä ;D
Koriltaan ja tekniikaltaanhan tämä perustuu vanhaan hornettiin joten osasaatavuus on harvinaisuudesta huolimatta kohtalaisen hyvä, tekniikan osia saa hyvin
AMC Concord -81
Concordeja on tosiaan aika harvassa tässä maassa. A-V purki yhden 2-ovisen ja minä purin 4-ovisen. Jokunen näiden lisäksi on, mutta oliko ajossa lainkaan enää?
Eagleja on jo enemmän, luulisin... Mulla 4 ja Aarnolla 2 ja Turussa 1 ja...
Onko tuo ihan hiljan maahan tullut tapaus?
Jos on automaatilla, voi olla vika lootan päässä. Siellä on kytkin, joka estää starttauksen paitsi P ja N asennoissa. Ja voihan se olla "virtalukon pohjassa" eli rattitolpan alaosan katkaisijassa.
Kappas 7000 viestiä! :P
Eagleja on jo enemmän, luulisin... Mulla 4 ja Aarnolla 2 ja Turussa 1 ja...
Onko tuo ihan hiljan maahan tullut tapaus?
Jos on automaatilla, voi olla vika lootan päässä. Siellä on kytkin, joka estää starttauksen paitsi P ja N asennoissa. Ja voihan se olla "virtalukon pohjassa" eli rattitolpan alaosan katkaisijassa.
Kappas 7000 viestiä! :P
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC Concord -81
Arvelinkin, ettei tämä mikään kultakaivos ole, mutta omaa silmää kyllä miellyttää. Tällä on sinänsä erikoinen historia kun ollut alusta lähtien yhdellä omistajalla. Suomalainen ostanut Kanadassa uutena ja tuonut muuttoautona 83 vuonna Suomeen ja samalla omistajalla ollut liikenteessä 2009 vuoteen asti. Sitten serkkupoika osti häneltä talon ja auto tuli sen mukana ja nyt ostin sen serkulta pois. Eli käytännössä ollut vain yhdellä omistajalla liikenteessä kun serkulla ei ole ollut käytössä ollenkaan.
Kuntokin on sen mukainen, nosturilla käytin autoa niin en ruostereikiä löytänyt ollenkaan ja maalipintakin on virheetön. Ainut mikä pisti silmään on, että etupenkit on aurinko haalistuttanut, mutta täytyy kysellä verhoomosta saisko niille jotain tehtyä. Voisi jopa kokeilla museointia.
Kiitos vinkistä, täytyy vilkaista tuo katkaisijan toiminta samalla kun rupeaa ihmettelemään tuota käynnistystä. Uudet jarruosat kävin taakse hakemaan ja pistin läjään.
Kuntokin on sen mukainen, nosturilla käytin autoa niin en ruostereikiä löytänyt ollenkaan ja maalipintakin on virheetön. Ainut mikä pisti silmään on, että etupenkit on aurinko haalistuttanut, mutta täytyy kysellä verhoomosta saisko niille jotain tehtyä. Voisi jopa kokeilla museointia.
Kiitos vinkistä, täytyy vilkaista tuo katkaisijan toiminta samalla kun rupeaa ihmettelemään tuota käynnistystä. Uudet jarruosat kävin taakse hakemaan ja pistin läjään.
AMC Concord -81
Erikoinen kun on Suami-auto...
Kesällä sitten tapaamisiin ja tien päälle.
Jos ruosteita alat etsiä, niin noissa sitä löytyy takajousen etukorvakkeen tienoilta ja takapenkin alta siinä paikkeilla. Etujalkatilassa poikittainen peltien sauma ja siitä ylöspäin pistehitsisaumaa pitkin kohti nousevaa lattiaa... Sama tienoo ulkopuolelta myös. Ilmaisee itsensä turvonneena palkkina etujousituksen reaktiotangon kiinnikkeen kohdalla... Vielä kannattaa katsoa hyllylle, joka on ylätukivarren kiinnityskohdissa iskaritornissa irroitettavan pellin alla.
Kesällä sitten tapaamisiin ja tien päälle.
Jos ruosteita alat etsiä, niin noissa sitä löytyy takajousen etukorvakkeen tienoilta ja takapenkin alta siinä paikkeilla. Etujalkatilassa poikittainen peltien sauma ja siitä ylöspäin pistehitsisaumaa pitkin kohti nousevaa lattiaa... Sama tienoo ulkopuolelta myös. Ilmaisee itsensä turvonneena palkkina etujousituksen reaktiotangon kiinnikkeen kohdalla... Vielä kannattaa katsoa hyllylle, joka on ylätukivarren kiinnityskohdissa iskaritornissa irroitettavan pellin alla.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC Concord -81
Kiitos Juhap vinkistä, vika olikin tuossa kytkimessä. Ite kytkintä en vielä irroittanut, mutta maadoitin suoraan sen solenoidin navan niin johan rupes starttaahan avaimesta. Täytyypä tutkailla tarkemmin noita kohtia kun pääsee auton alle taas. Tarkoitus poistaa irronneet massat pohjasta ja massailla uudelleen niin pysyis vielä pitkään hyvänä. Eiköhän se kesällä ole taas liikenteessä muutaman seisontavuoden jälkeen.
AMC Concord -81
Se NSS-kytkin on sellainen, että jos se on liian syvällä, se ei maadoita, kokeile puoli kierrosta kerrallaan ulospäin, sitten kun alkaa starttaamaan avaimesta, niin sitten hienosäätöä...
AMC Concord -81
Onnittelut ostoksesta! Ei tartte pelätä että tulis toista vastaan. 8-) 8-) 8-)
Hämärä muistikuva että tästä autosta olis joku mulle soitellut noin 10v sitten ja kysellyt olikohan jarruosia? Nooh en muista varmaksi.
Tähän tarkennuksena että sen '78 concord 2dn purki mun tallikaveri osiksi Hornet projektiinsa (oliskos 20v sit). Otin jämät talteen ja nurkista Porissa löytyy yhä yhtä sun toista.
eli tämännäkönen värke se 1978 mallinen (tosin se purettu oli perusmallinen ilman tuota vinyylikatto/pienempiä takasivulaseja, muutoin sattumalta samanmoinen tosin melkolailla happamampi).


Hämärä muistikuva että tästä autosta olis joku mulle soitellut noin 10v sitten ja kysellyt olikohan jarruosia? Nooh en muista varmaksi.
Concordeja on tosiaan aika harvassa tässä maassa. A-V purki yhden 2-ovisen ja minä purin 4-ovisen. Jokunen näiden lisäksi on, mutta oliko ajossa lainkaan enää?
Eagleja on jo enemmän, luulisin... Mulla 4 ja Aarnolla 2 ja Turussa 1 ja...
Tähän tarkennuksena että sen '78 concord 2dn purki mun tallikaveri osiksi Hornet projektiinsa (oliskos 20v sit). Otin jämät talteen ja nurkista Porissa löytyy yhä yhtä sun toista.
eli tämännäkönen värke se 1978 mallinen (tosin se purettu oli perusmallinen ilman tuota vinyylikatto/pienempiä takasivulaseja, muutoin sattumalta samanmoinen tosin melkolailla happamampi).


'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D