Viritysosat '70 232 Hornetin rivikutoseen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Edek
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 04, 2020 1:23 pm

Viritysosat '70 232 Hornetin rivikutoseen

Viesti Kirjoittaja Edek »

Hei kaikille.

Kuulemma nykyään ei ole enää muotia laittaa rivikutosen tilalle V8 moottoria ...että parempi idea olis tehä tolle kutos koneelle "upgrade" ja laittaa ehkä Pro charger tai jotain lisäksi.

Kysymys: Onko joku tehnyt vastaava ja osaako neuvoa hyvän ns. viritys setin (eli kaiken tarvittavan).

Tai sitten on jollakin semmoinen tehty kone nurkissa,mihin lyö varpaansa jatkuvasti ja pitäis päästä eroon...  :)

Laatikko on 3 lovinen automaatti.

Kiitos etukäteen ja saa vapaasti sanoa,jos on huono idea... ::)

Mun puhelin +372 5018118

ja messenger Edek Jäätes
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Viritysosat '70 232 Hornetin rivikutoseen

Viesti Kirjoittaja A-V »

No tuotaa. Aihetta varmaankin jonkin verran jo käsiteltykin foorumilla.. Mielipiteitä kun haet, niin tässä omani:



232 tai 258cid

- Cliffordin 4 kurkkunen imusarja

- Cliffordin/tai vastaava peltisarja

- Edelbrockin/tai vastaava 500cfm vakuumi toisioilla oleva kaasari.

- kantta hiukan laskemalla lisää puristuksia lisää, venojen läppäys, venavarren kumien vaihto (tai 4.0L kansi paikalleen, mut toisaalta nyt sais kyllä sitä Edelbrockin alumiinista kanttakin...)

- Kireempää nokkaa, esim Crowerilla on aika hyvä valikoima tohon mottiin.

- Kaksikin tuhatta euroa häviää pirun nopeasti tililtä kun alat näitä keräillä talteen, jos alukantta mietit tuplasti sen verran...



vakion 4.0L ruiskukoneen swappaus

- Yksinkertaisimmin pääset kun etsit jostain _taka_vetosen Jeepin, josta kone+loota+sähkösetti, esim Grand Cherokeita näkyy vähän väliä joissa ei ole nelivetoa (eikä näinollen nelivetolaatikkoa/jakolaatikkoa sekoittamassa pakkaa). Asennukseltaan sähköjä lukuunottamatta melko bolt-on (perustuu samaan koneeseen ku 232cid).

- Todennäköisesti paljon halvempi kuin vanhan koneen virittäminen, mutta sähköjä saa puuhastella.



4.0L ruiskukoneen stroukkaus-> 4.5L ja/tai viritys

- Jos vakio 170-190hp 4.0L ei riitä, niin kone on melko yksinkertainen stroukata 258cidin kampuralla 4.5L kokoiseksi.

- sit uutta nokkaa, ruiskusuuttimia, moottorinohjausta..jne...

- Alkaa nopeasti myös maksaa tonneja lisää.



Lisäksi noita ahdinvaihtoehtoja on paljon, heh, liikaa mulle.. pysyn vapareissa. Ymmärtääkseni silti turbottaminen olisi niistä yksinkertaisin vaihtoehto - todennäköisesti myös halvin sillä alakerta on melko jykevä ja puristukset jo valmiiksi turbolle sopivat...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Viritysosat '70 232 Hornetin rivikutoseen

Viesti Kirjoittaja juhap »

Jos tähän alkaa...



232 tai 258cid

- Cliffordin 4 kurkkunen imusarja

- Cliffordin/tai vastaava peltisarja



On olemassa myos Offenhauserin vastaava imusarja, mutta ei mene ihan kivuttomasti tuohon Cliffordin pakosarjaan...



"kokemusta on"



Nuo imusarjat on siitä mainiot, että sen kanssa voi laittaa vaikka millaisen bensansyötön... ja Offenhauserilla on myös vesikiertoinen malli, jos ajaa muuten kuin keskikesällä...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Edek
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 04, 2020 1:23 pm

Viritysosat '70 232 Hornetin rivikutoseen

Viesti Kirjoittaja Edek »

No siitä tulikin neuvoja ihan mukavasti - ja myös vähän hintatietoa...

Yksi kysymys vaivaa,mistä ei saanut englanniksi oikein selvä ...

nimittäin,kun rupea kunnostamaan vanha moottoria ja juuri kantta (ventiilit paikoilleen ),sitten venttiili uppoa syvemmälle pikkasen - pitääkö murehtia työntötangon pituudesta (että se jää pikkasen pitkäksi ) ,tai säätäkö hydr. nostaaja sen kuiteskin ... vielä se selitti englanniksi,että ventiilijouset jää lyhyeksi ja jotain "säätö prikkoja" pitää laittaa jousen alle,että puristus voima pysyisi oikea... vai onko turhia huolia... :)
Vastaa Viestiin