1969 Baja SC/Ramblers
1969 Baja SC/Ramblers
Olipa tietopaketti. Hieno historia. Ja taas kerran niin lähellä, rahavaikeuksien takia, oli kunnon menestys.
Kiitos
Kiitos
1969 Baja SC/Ramblers
Älkää ny vielä kiitelkö. Jälkihoito on yhä pahasti kesken...
1969 Baja SC/Ramblers
Kovaa menoa ollu

Mikähän toi fontti on?

Mikähän toi fontti on?
1969 Baja SC/Ramblers
Kovaa menoa ollu
Mikähän toi fontti on?
Ei ole ainakaan mulle selvinnyt.
1969 Baja SC/Ramblers
James Garner ei lopettanut off-road -kilpailu-uraansa välirikkoon A.I.R:n kanssa. Hän rakennutti yhteistyössä Vic Hickeyn kanssa nelivetoalustan 1970 Oldsmobile 442:n koriin off-road -kilpailuja silmällä pitäen. Moottorina oli täysalumiininen 350 V8, joka valitettavasti räjähti jo hyvin taipaleensa alkuvaiheessa. Kyseinen moottori korvattiin Dale Smithin rakentamalla 410 cid V8:lla, joka osoittautui tarpeeksi kestäväksi ja tehokkaaksi, tuottaen 500 hevosvoimaa moottorilta. Laatikoksi oli asennettu vahvistettu TH400 -automaatti. Renkaina oli Goodyear Grabberit ja Goodyear toimi pääsponsorina, jolloin myös koko auton nimeksi tuli Oldsmobile Grabber 442.
Garner otti autolla osaa 1969 NORRA Mexican 1000 -kilpailuun Scooter Patrickin kanssa sijoittuen luokassaan toiseksi. Garner kilpaili samalla autolla vielä viidesti kahden vuoden aikana, ennenkuin kuin vaihtoi uuteen Banshee 442:een vuonna 1972. Kyseisenä vuonna Garner voitti Riverside Grand Prix -off-road -kilpailun. Vuonna 1978 Garner nimettiin Off-Road Motorsports Hall of Fameen. Hän pääsi myös ajamaan Pace Caria Indianapolis 500 -kilpailussa peräti kolmesti 1970- ja 80 -lukujen aikana.


Garner otti autolla osaa 1969 NORRA Mexican 1000 -kilpailuun Scooter Patrickin kanssa sijoittuen luokassaan toiseksi. Garner kilpaili samalla autolla vielä viidesti kahden vuoden aikana, ennenkuin kuin vaihtoi uuteen Banshee 442:een vuonna 1972. Kyseisenä vuonna Garner voitti Riverside Grand Prix -off-road -kilpailun. Vuonna 1978 Garner nimettiin Off-Road Motorsports Hall of Fameen. Hän pääsi myös ajamaan Pace Caria Indianapolis 500 -kilpailussa peräti kolmesti 1970- ja 80 -lukujen aikana.


1969 Baja SC/Ramblers
:D -Katohan, Oldsi mainittu.... 8-)
1969 Baja SC/Ramblers
:D -Katohan, Oldsi mainittu.... 8-)
Tämä on valitettavaa, myönnän, mutta tarinan kannalta tarpeellista...
1969 Baja SC/Ramblers
Baja 500 -kilpailun jälkeen kaikki SC/Ramblerit toimitettiin Bill Stroppen pajalle Signal Hilliin Kaliforniaan, missä ne varastoitiin Broncojen rinnalle, kunnes ne saatiin myytyä tai lahjoitettua eteenpäin.

Kahdeksan SC/Rambleria varastoituna Bill Stroppen pajalla Baja 500 -kilpailun jälkeen, odottamassa kohtaloaan. Kuvassa todennäköisesti ainakin auto numero 80 (sumuvalot), auto numero 110 (neliveto) ja auto numero 170 (tuulilasi)

Keskellä auto numero 110. Perän korkeudesta yms. päätellen vasemmassa reunassa saattaisi olla auto numero 160 eli toinen nelivetoauto, joka vahingoittui kisassa pahasti

Yksi SC/Rambler varastoituna Broncojen väliin
Lisää Stroppe Broncoja ja yksi Ranchero. Lopulta SC/Ramblerit siirrettiin ulos aidan viereen odottamaan lopullista päätöstä siitä, mitä niille tehdään

Kahdeksan SC/Rambleria varastoituna Bill Stroppen pajalla Baja 500 -kilpailun jälkeen, odottamassa kohtaloaan. Kuvassa todennäköisesti ainakin auto numero 80 (sumuvalot), auto numero 110 (neliveto) ja auto numero 170 (tuulilasi)

Keskellä auto numero 110. Perän korkeudesta yms. päätellen vasemmassa reunassa saattaisi olla auto numero 160 eli toinen nelivetoauto, joka vahingoittui kisassa pahasti

Yksi SC/Rambler varastoituna Broncojen väliin

Lisää Stroppe Broncoja ja yksi Ranchero. Lopulta SC/Ramblerit siirrettiin ulos aidan viereen odottamaan lopullista päätöstä siitä, mitä niille tehdään
1969 Baja SC/Ramblers
Suurin piirtein samoihin aikoihin Chaffey College sponsoroi omaa off-road racing -ohjelmaa, joten yksi nelivetoinen ja myös yksi takavetoinen auto lahjoitettiin eteenpäin heille. Ilmeisesti loput kahdeksan autoa myytiin, mutta on hyvin epätodennäköistä, että yhtäkään niistä olisi palautettu katukuosiin, johtuen mittavista muutoksista off-road -kisailua silmällä pitäen.
Nelivetoinen auto, joka lahjoitettiin Chaffey Collegelle, myytiin lopulta keräilijälle Pasadenaan, Kaliforniaan ja tänä päivänä kyseinen auto löytyy Kanadasta, Fred Phillipsin kokoelmasta konservoituna, ollen siis ainoa säilynyt alkuperäinen Baja SC/Rambler. Toisesta säilyneestä on myös huhuja, mutta julkisuuteen autoa ei ole tuotu.



Muutamia kuvia tiettävästi ainoasta säilyneestä autosta ennen ja jälkeen konservoinnin
Nelivetoinen auto, joka lahjoitettiin Chaffey Collegelle, myytiin lopulta keräilijälle Pasadenaan, Kaliforniaan ja tänä päivänä kyseinen auto löytyy Kanadasta, Fred Phillipsin kokoelmasta konservoituna, ollen siis ainoa säilynyt alkuperäinen Baja SC/Rambler. Toisesta säilyneestä on myös huhuja, mutta julkisuuteen autoa ei ole tuotu.



Muutamia kuvia tiettävästi ainoasta säilyneestä autosta ennen ja jälkeen konservoinnin