Ruohonleikkureista

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
Enzo

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Tänään voitin taistelun Bull&Sheet leikkurin käyntiongelmaa vastaan. Primerinappulan painelun jälkeen päräytti pari sekuntia, ja taas kun tissiä paineli, niin sama homma.

Tyhjensin tankin ja tilalle vuoden vanhaa pienkonebensaa.

Sama kaava jatkui n. 20 kertaa. Sitten älysin painella tissiä moottorin käydessä, mikä auttoikin, mutta se palautui senverran hitaasti, että moottori kerkisi sammua. Tämä toistui kymmeniä kertoja, mutta pikkuhiljaa käyntiaika piteni, varsinkin kun älysin vähentää kaasua, kun kyse oli bensapulasta. Lopulta moottori alkoi käydä jatkuvasti, mutta vielä prätkytti, eikä sietänyt paljoa kuormitusta. Lopulta alkoi käydä normaalisti. Kaasarin kalvo on vaihdettu viime kesänä. Vanha bensa oli n. puoliksi nimensä mukaisesti vanhaa, Jeepin bensapumpun jumittanutta 95E:tä ja puolet pienkonebensaa. Vielä alkukesästä B&S kävi normaalisti.

Hondan leikkuri sietää vanhaa bensaa paremmin. Olen koko kesän leikannut Jeepin bensalla ja seassa lyijyllistä kissanpissaa ja joka toinen tankkaus pienkonebensaa. Lopuksi joutui ajamaan melkein koko ajan ryyppy päällä, että tehoja riitti. Muuten kierrokset aaltoili koko ajan ja teho oli heikko. Lopulta Hondan V. -94 alumiininen koppa hajosi, kun sai kivistä iskua. Kai sen pystyy vielä korjaamaan. Teräspeltiä niittaamalla tilalle.
rane

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja rane »

Laita sitä Shell V-Power -bensaa, ei tunnu vanhenevan, ainakaan autokäytössä.... ;)

-Oldsini hörähtää aina talviseisonnan jälkeen iloisesti käyntiin.... 8-)
tl

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo ei sitä 95 kuraa kannata kyllä mihinkään pienkoneisiin lykätä
JanneM

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja JanneM »

98lla olen itse ajellu vm-02 Honda ja -03 Partner b&s , laakinpelejä ovat olleet , talvenkin jälkeen, ei ole bensat ainakaan mulla menettäneet tehoaan.
rebel70

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Mulla on ollut 95 leikkureissa ja vielä ovat pelanneet.
😁
pekka

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mää lopetin tavallisen bensan käytön pienkoneissa sen jälkeen ku uudesta siimaleikkurista mureni letkut ja petti laakeri yhden tankillisen jälkeen. Sain kuitenkin uuden takuuseen ja se on pelittänyt pienkonebensalla vissiin 7 vuotta ongelmitta.
arskaxx

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja arskaxx »

95 bensaa olen käyttänyt kymmeniä vuosia. Talven jälkeen kyl joutuu nykimään narusta 6-7 kertaa, ennenkuin lähtee käyntiin. Muuten toimii hyvin :)

B&S moottoreita ollut tähän asti käytössä..
Kosti

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Koska meidän ruohonleikkurissa on 650cc V2 moottori niin on loogista käyttää Shellin V-Poweria 8-)
Enzo

Ruohonleikkureista

Viesti Kirjoittaja Enzo »

B&S moottori alkoi kilkattaa ensin alemmilla kierroksilla ja sitten koko kierroslukualueella. Oli kaikkein vähiten käytetty mun ruohonleikkureista. Ikää n. 20 vuotta joista seissyt 10 kopan ruosteiden takia. Ensimmäinen 1977 ostettu Pirkka -leikkuri kesti kovaa käyttöä yli 20v. Ties vaikka vieläkin, mutta jäi ex-tyttöystävän tiluksille.

Tähän asti ollut käsityksessä että noi B&S Classic moottorit on lähes luodinkestäviä, mutta mitä vielä.

No, vielä on yksi leikkuri joka oli mökillä käyttämättömänä räystään alla ainakin 10 vuotta. Öljyn ja bensan vaihdon jälkeen lähti muutamalla vedolla käyntiin.
Vastaa Viestiin