Moottorin ylikokoon poraus

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
hornet-73
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 6:25 am

Moottorin ylikokoon poraus

Viesti Kirjoittaja hornet-73 »

:P mittailin tossa puretun koneen sylinteriputkia :-/ ja tulos oli 105,5mm, onkohan se jotain 4,153 in.

vieläkö vois pikkasen ottaa :-?. koneessa oli letukan männät aika isolla "möykyllä". konehan oli tietenkin 360.
artsi
Viestit: 170
Liittynyt: Su Kesä 29, 2003 6:20 pm

Moottorin ylikokoon poraus

Viesti Kirjoittaja artsi »

elä ahnehti,olen kuullut että olis jotain koneen lohkoja haljennut jos on liikaa porattu.
hornet-73
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 6:25 am

Moottorin ylikokoon poraus

Viesti Kirjoittaja hornet-73 »

Jep! ei ole tarkoitus.  :-?ajattelin vaan, että onko lohkosta enään mitään järkee tehdä mitään. Onko tulevaisuus ankkurina parempi vaihtoehto :'(. Tässä koneessa oli smirgelillä "pikkasen" kevennetty veivejä ja kampuraa. Oli nimittäin aikas härskisti tuunattu. Kiinnostaa vaan kuin hel..tin isoksi noita uskaltaa porata. laitan tonne projekti osioon kuvia ens viikolla, niin AW:kin näkee mitä mielenkiintoista koneessa oli sisällä ;D.
Hate
Viestit: 47
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 11:05 pm

Moottorin ylikokoon poraus

Viesti Kirjoittaja Hate »

Olikos se suositus ettei seinämävahvuus saa olla alle 0.137"=3.5mm

Koneistamolla se selviää mittaamalla.

Tuo 4.153" poraus tuntuu kyllä aika suurelta kun lähtökohta on ollut 4.080"

eli on porattu jo enemmän kun 0.060" ylikokoon.

Toki on kai noita 360 suomessakin ollut 390/401 porauksella,elikkä 4.165"

Kestävyys on kai suhteellista käyttötavan kanssa. :)
Vastaa Viestiin