Terve!
Olisi Amc 20 perä tarjolla Saksasta. Noita ei taida olla liiemmälti saatavissa Suomesta? Mitä moisesta kannattaa maksaa, kun perän kuntokaan ei ole tiedossa?
Jussi
AMC 20 perä
AMC 20 perä
200-600 riippuen mistä autosta on kotoisin. Kannattavuus tosin suhteellista mutta toi olis ehkä mun haarukka. Noi siis henkilöautomalleista, jeepin periä voi löytää reilusti halvemmallakin
AMC 20 perä
Sanosin, että jos henkilöautosta (5x4.5 jako) niin 300-600e, jos Jeep (FSJ/CJ?) niin ei ole niin haluttuja, sanosin 200-400e.
Tuohon hintahaitariin mahtuu perus aavikkovälityksellä (alle 3:1) ja ilman lukkoa olevat perät (jotka ei niin haluttuja) ja sitten kitka ja levylukoilla varustetut ~3.5:1 välityksellä olevat perät joissa vielä jarrulelut kunnossa (kaiketi tämäntyyppiset ovat halutuimpia). Jeepeissä myös korkeampia välityksiä mm. 3.73:1 ja 4.11:1 jotka hiukan epäkäytännöllisiä katuautoon, ellei lootasta löydy ylivaihteita.
Henkilöautojen perän kanssa kannattaa huomioida hakeeko lehtijousiversiota (Javelin/American/Hornet/Concord/Gremlin/jne) vai kierrejousi/tukivarsi versiota (Rebel/Ambo/Matador). Mainittakoon myös se, että oletan että tarkoitat tässä avokardaaniperää, tuotahan löytyy myös putkikardaani versiota kierrejousin (->66 Classic/Ambo)
Leveyksiä on myös vissiin ainakin 3 erilaista, mutta melko usein ovat niin lähellä toisiaan että vanteen offset muutoksella saa sopimaan. Kierrejousiversiot aika usein niitä leveämpiä kuin lehtijousiversiot johtuen käyttökohteista.
Tuohon hintahaitariin mahtuu perus aavikkovälityksellä (alle 3:1) ja ilman lukkoa olevat perät (jotka ei niin haluttuja) ja sitten kitka ja levylukoilla varustetut ~3.5:1 välityksellä olevat perät joissa vielä jarrulelut kunnossa (kaiketi tämäntyyppiset ovat halutuimpia). Jeepeissä myös korkeampia välityksiä mm. 3.73:1 ja 4.11:1 jotka hiukan epäkäytännöllisiä katuautoon, ellei lootasta löydy ylivaihteita.
Henkilöautojen perän kanssa kannattaa huomioida hakeeko lehtijousiversiota (Javelin/American/Hornet/Concord/Gremlin/jne) vai kierrejousi/tukivarsi versiota (Rebel/Ambo/Matador). Mainittakoon myös se, että oletan että tarkoitat tässä avokardaaniperää, tuotahan löytyy myös putkikardaani versiota kierrejousin (->66 Classic/Ambo)
Leveyksiä on myös vissiin ainakin 3 erilaista, mutta melko usein ovat niin lähellä toisiaan että vanteen offset muutoksella saa sopimaan. Kierrejousiversiot aika usein niitä leveämpiä kuin lehtijousiversiot johtuen käyttökohteista.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D