Mistä osia 6:een..tiivisteitä jne.
Eli esimerkiksi, mistä alkaisi metsästämään tiivistesarjoja vanhaan 6uutoseen? Mitä mahtavat maksaa? Sopiiko jeepin 4.0 tai uudemman 258:n sarjat?
Öljypohjan tiiviste ainakin täytyisi saada. (Saisi vuosikymmenien moskat putsattua öljypohjasta siellä kun sitä aina tuntuu olevan suodattimesta huolimatta). Imusarjan ja pakosarjankin mallit olisi kai hyvä olla olemassa, jos ovatkin alkaneet lespaamaan. Kaasarin korjaussarja?
Jakopäänketju? (voisi olla ihan hyvä vaihtaa sekin samalla)
Entä nokka-akselit (viri-mallit jne) löytyykö niitä jostain suomalaisesta firmasta, usparts tms? hinta tietoja, arvioita?
Mikä mahtaa olla alkuperäisen nokan jyrkkyys jne asteet.. voisi olla hyvä että olisi vertailukohde sitten kun joskus uutta etsii?
Öljypohjan tiiviste ainakin täytyisi saada. (Saisi vuosikymmenien moskat putsattua öljypohjasta siellä kun sitä aina tuntuu olevan suodattimesta huolimatta). Imusarjan ja pakosarjankin mallit olisi kai hyvä olla olemassa, jos ovatkin alkaneet lespaamaan. Kaasarin korjaussarja?
Jakopäänketju? (voisi olla ihan hyvä vaihtaa sekin samalla)
Entä nokka-akselit (viri-mallit jne) löytyykö niitä jostain suomalaisesta firmasta, usparts tms? hinta tietoja, arvioita?
Mikä mahtaa olla alkuperäisen nokan jyrkkyys jne asteet.. voisi olla hyvä että olisi vertailukohde sitten kun joskus uutta etsii?
Ei tartte hakea kauempaa, www.jamant.fi , kaikkea varastossa tai äkkiä tulee........
Tiivisteitä saa jokaisesta asiansa osaavasta vauhtiputkasta.
Viripalikkaakin on tyrkyllä ihan kivasti, tosin varmaan joutuu tilailemaan.
Ja tää sit tietty 199/232/258 lohkoon, 196 on hiukan hankalampi, ei tosin mahdoton sekään.
Viripalikkaakin on tyrkyllä ihan kivasti, tosin varmaan joutuu tilailemaan.
Ja tää sit tietty 199/232/258 lohkoon, 196 on hiukan hankalampi, ei tosin mahdoton sekään.
Tutkin kyllä jamantin myymälän sivuja mutta en löytänyt muuta kuin jeepin tiivisteitä
(tai sitten olen vain sokea)
(tai sitten olen vain sokea)
http://www.jamant.fi/product_info.php?cPath=285&products_id=1494
Siinä esim toi öljypohjan tiiviste
Tuolla muutama muukin sopiva.
http://www.jamant.fi/index.php?cPath=285&sort=2a&page=1
Kaikista tiivisteistä en tiedä, mut ainakin öljypohja, pakosarja, imusarja on samalla tiivisteellä 199/232/258.
Siinä esim toi öljypohjan tiiviste
Tuolla muutama muukin sopiva.
http://www.jamant.fi/index.php?cPath=285&sort=2a&page=1
Kaikista tiivisteistä en tiedä, mut ainakin öljypohja, pakosarja, imusarja on samalla tiivisteellä 199/232/258.
Ja kysymällä selviää, soita mulle!!!
Jamant: Jep näin ajattelinkin kyllä tehdä. Taitaa olla turha lähteä kyselemään paikallisiin varaosakätsyihin näin vanhan auton osien perään..
Sitten vasta kun jalat pysyvät auton sisäpuolella penkillä istuessa eivätkä raahaa maataa Kiviset & Soraset tyyliin, voi keskittyä tekniikkaan.
kah nyt näin venttiilikannen tiiivisteenkin siellä.. eli sokea oon.
löytyykö nokkaketjua jne myös jamantilta?
Sitten vasta kun jalat pysyvät auton sisäpuolella penkillä istuessa eivätkä raahaa maataa Kiviset & Soraset tyyliin, voi keskittyä tekniikkaan.
Jamant: Jep näin ajattelinkin kyllä tehdä. Taitaa olla turha lähteä kyselemään paikallisiin varaosakätsyihin näin vanhan auton osien perään..
Luullakseni yksi on hyllyssä, mutta taitaa olla varattu (odottaa muita osia)!!! Tilaamalla saadaan melkein mitä vaan!!!
Meinasin just muokata tuota omaa "soita mulle...." -viestiä, jotta laita osatarpeet mulle e-mailina, niin etsitään sopivat osat varastosta tai tilataan puuttuvat osat!!! Ja laita kaikki tieto mitä autosta on laittaa, ettei tarvitse soitella tai mailailla kyselyjä ja siten varmistetaan osien sopivuus.....
Loppu on tavaran toimittajista kiinni, nytkin pitäisi olla varastossa 12 kpl työntötankoja, mutta onkin vain 11 kpl kun tavarantoimittaja laittoi sekaan yhden Buick 455:n tönärin, onneks huomasin ajoissa kun yhdessä oli reikä läpi ja se oli lyhyempi kuin muut!!! No huomenna pitäisi olla oikea määrä.....
Osien saatavuus noihin 199/232/258 kuutosiin on kerrassaan hyvä. Filtterit, tulpat, iskarit, johtimet, letkut, hihnat (yms tarvikkeet) löytyy ihan motonetistäkin kunhan selvität itse mikä sopii (esim tämän foorumin kautta). Mutta varsinaista OSAA ei motonetistäkään tietenkään löydä. Onneksi mikä vain usaosaputka toimittaa niitä ja suurinosa ihan järkihintaankin.
Jos katsot pelkästään osan hintaa niin paikat kuten Racer's Place, USParts, American Parts, jne. firmat myyvät yleensä halvimmalla (riippuen osasta, eli soittelemalla kaikki läpi selviää). Osaa voi tosin joutua odottelemaan viikkojakin ja saapuessa se ei pakosti vastaa odotuksia (onneksi tosin vaihdot onnistuu lähes aina).
Jamant taitaa olla ainoa jolla on myydä suoraan hyllystä ja lähetysaikataulu sekä palvelu pelaa hiukan eri tasolla kuin näissä usaosaputkissa. Yleensä mitä olen tiluutellut tuolta (jo tässä viestiketjussakin mainitusta) nettikaupasta on tullut seuraavana päivänä matkahuoltoon, jota nopeampaa palvelua ei taida olla edes tarvetta kehittää ;)
Jos katsot pelkästään osan hintaa niin paikat kuten Racer's Place, USParts, American Parts, jne. firmat myyvät yleensä halvimmalla (riippuen osasta, eli soittelemalla kaikki läpi selviää). Osaa voi tosin joutua odottelemaan viikkojakin ja saapuessa se ei pakosti vastaa odotuksia (onneksi tosin vaihdot onnistuu lähes aina).
Jamant taitaa olla ainoa jolla on myydä suoraan hyllystä ja lähetysaikataulu sekä palvelu pelaa hiukan eri tasolla kuin näissä usaosaputkissa. Yleensä mitä olen tiluutellut tuolta (jo tässä viestiketjussakin mainitusta) nettikaupasta on tullut seuraavana päivänä matkahuoltoon, jota nopeampaa palvelua ei taida olla edes tarvetta kehittää ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
jumalauta saako motiksesta ala och ylävesiletkuja?