Lämpömittarille anturi..

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Archez
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2004 11:02 am

Lämpömittarille anturi..

Viesti Kirjoittaja Archez »

Kun ei niin ei.. Konehuoneessa roikkuu liitin tyhjillään ja maihin osuessaan lämpömittarin neula heiluu kun sokean valkonen keppi, mutta vastakappaletta ei tahdo löytyä nyt mistään.. Eli missä se -82 258:n lämpömittarin anturi on.. alkaa lämmöt jo nousemaan itelläkin :-/
Archez
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2004 11:02 am

Lämpömittarille anturi..

Viesti Kirjoittaja Archez »

Löytyihän se.. Oli niin moskan peitossa ja letkujen takana piilossa.. Vaan rikki se taitaa olla, kun seilaa viisari C:n rajalla hissukseen ylös ja alas 15 minuutin ajon jälkeenkin? :-?
Avatar
rebel70
Viestit: 4182
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

Lämpömittarille anturi..

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Mulla rebelissä neula on liki alarajaa vaikka ois kuumempaakin. On se sit noussu ylemmäks jos on häikkää........
😁
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Lämpömittarille anturi..

Viesti Kirjoittaja stidi »

Taitaa heiluminen johtuu regulaattorista enempi ku anturin vajavaisuudesta. Kun tuli mitattua oman vastustusta niin noin arvoina kylmä, vähän heilahtaa > 30 kohm, keskilämmin 20 kohm, kuuma 10 kohm. Jos Syöttö jännite nousee samassa tahdissa niin mittari menee tappiin normaalilämmöllä jo 8 voltilla. Tietysti sama tapahtuu jos anturin piyuha tökkii välillä runkoon. Noi niiku karkeesti sanottuna.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpömittarille anturi..

Viesti Kirjoittaja A-V »

anturi on kasissa iisisti imusarjan päällä :)

hornetissa nousee kesäajossa noin puolväliin ja pysyy siinä, ankeessa ruuhka-ajossa nousee 3/4. muistelisin vanhasta koneesta että 4/4 = keittää, eli siihen asti ajokunto OK. nykyisin kun on toi iso jeepin sormienkatkoja metallivipperä viskolla niin ei ole ollut lämpöongelmia (sähköflekteillä oli kuten myös sillä vanhalla pienemmällä mekaanisella vipperällä).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin