Ratti liukenee

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Mitäs materiaalia noi ratit on?



Mulla on Americanon (-65) ratin kehältä kulunut maalit pois.

Kostealla ilmalla ratti tuntuu tahmealta ja märkiin käsiin tarttuu mustaa.

Kyseessä ei ole "asennusrasvat"



Voikohan tota ollenkaan maalata automaaleilla? Suunnitelmissa oli maalata ratti samalla kun muutki sisäosien maalattavat paikat, sitten joskus ::)



Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja stidi »

Juh, mä oon maalannu monta rattii öljyvärillä ja kun pistää riittävän monta ohutta lakakerrosta päälle, niin värikin pysyy eikä tahmaa enää käsiä. Tosin sun tapauksessa se vanhan värin hiominen on rasittavin homma.
Avatar
rebel70
Viestit: 4182
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Vinyylivärillä maalasin aikoinaan sisustan ja ratin. Ratissakin pysyy suhtellisen hyvin,mutta kyllähän se käytössä aina kuluu
😁
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Kunnon kakskomponentti automaali ja lakkaus on ainoa toimiva vaihtoehto
avoksiyritys
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 3:54 pm

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja avoksiyritys »



Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..



Tuli kans tossa yhdestä katiskasta maalattua ratti kilikalimaalilla eikä kyllä tuu maalattua toista

kertaa!!! >:( Tahmaseks jäi ikävästi... :'( ;D

No se on jo kyl lähteny kiertoon.. :-[
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja Pitu »



Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..



Tuli kans tossa yhdestä katiskasta maalattua ratti kilikalimaalilla eikä kyllä tuu maalattua toista

kertaa!!! >:( Tahmaseks jäi ikävästi... :'( ;D

No se on jo kyl lähteny kiertoon.. :-[



Ei toi nuhvissa tahmanen oo. Raktori on pihalla, niin kestävyys on se onkelma.



Ton Americanon ratin väri vihree metallihohtonen, joten noi vesipohjaset automaalit taitaa olla ainut vaihtoehto.
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Edelleen automaalia ehdotan, ainoo oikea ratkaisu. Vielä tämän vuoden puolella saa kunnon liukkari pohjaista, ens vuonna menee vesiväreiksi :P
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja stidi »

Ai nyt on semmonenki rajotus tulossa? Hienoo. Seuraavaks sitten saa käyttää vaan väriliituja, kunhan ei oo mistään uhanalasesta paikasta se liitu peräsin :-X

Ei todella oo tarkotus et noi nykykinnerit yli viittä vuotta olis tarkotus kestää. Kuin vesipohjaset värit suojaa alla olevaa metallia kosteudelta?
TaxiMan
Viestit: 330
Liittynyt: La Tammi 25, 2003 5:01 pm

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja TaxiMan »

PPG:n maahantuoja Cora-Väri saa enään myydä ne mitä varastossa on eli enään ei saa "normaalia" väriä tuoda maahan..



Esim Tampereella Ykkösvärillä joka myy PPG:tä,alkaa oleen normaali linja tyhjänä...Maalari haki juuri litran väriä tuohon mun käyttikseen,sai liuotinpohjaista 8dl ja loput "vesi" väriä..



Jännä asia noissa "eko" vesiväreissä on se että ei ole enään olemassa akryyliä ollenkaan vaan sekin on base pohjaista niikuin metkuväritkin eli tarvitsee lakkauksen...

Ja se ohenee mitä käytetään vesiväriin sisältää niin paljon alkoholia että siitä on se vesi aika kaukana..



Eli se miten se suojaa niin siinä ei ole eroa,ainoa ero on se että kaikki pitää lakata...
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Ratti liukenee

Viesti Kirjoittaja tl »

Juu ja saattaa olla vähän haastavampaa sävyttää noita vanhoihin maaleihin, jos tekee korjausmaalauksia. Siis tarkoitan nyt sellaisia autoja joissa tolla on merkitystä. Käyttökinnereissä nyt ihan sama vaikka sävyt vähän heittäisikin.
Vastaa Viestiin