Ratti liukenee
Ratti liukenee
Mitäs materiaalia noi ratit on?
Mulla on Americanon (-65) ratin kehältä kulunut maalit pois.
Kostealla ilmalla ratti tuntuu tahmealta ja märkiin käsiin tarttuu mustaa.
Kyseessä ei ole "asennusrasvat"
Voikohan tota ollenkaan maalata automaaleilla? Suunnitelmissa oli maalata ratti samalla kun muutki sisäosien maalattavat paikat, sitten joskus ::)
Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..
Mulla on Americanon (-65) ratin kehältä kulunut maalit pois.
Kostealla ilmalla ratti tuntuu tahmealta ja märkiin käsiin tarttuu mustaa.
Kyseessä ei ole "asennusrasvat"
Voikohan tota ollenkaan maalata automaaleilla? Suunnitelmissa oli maalata ratti samalla kun muutki sisäosien maalattavat paikat, sitten joskus ::)
Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..
Ratti liukenee
Juh, mä oon maalannu monta rattii öljyvärillä ja kun pistää riittävän monta ohutta lakakerrosta päälle, niin värikin pysyy eikä tahmaa enää käsiä. Tosin sun tapauksessa se vanhan värin hiominen on rasittavin homma.
Ratti liukenee
Vinyylivärillä maalasin aikoinaan sisustan ja ratin. Ratissakin pysyy suhtellisen hyvin,mutta kyllähän se käytössä aina kuluu
Ratti liukenee
Kunnon kakskomponentti automaali ja lakkaus on ainoa toimiva vaihtoehto
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 3:54 pm
Ratti liukenee
Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..
Tuli kans tossa yhdestä katiskasta maalattua ratti kilikalimaalilla eikä kyllä tuu maalattua toista
kertaa!!! >:( Tahmaseks jäi ikävästi... :'( ;D
No se on jo kyl lähteny kiertoon.. :-[
Ratti liukenee
Nuhvin ratin vedin kiiltävällä kilikali mustalla. En täysin oo siihen tyytyväinen, eli en tee sitä toiste. Taitavat olla eri materiaaliakin..
Tuli kans tossa yhdestä katiskasta maalattua ratti kilikalimaalilla eikä kyllä tuu maalattua toista
kertaa!!! >:( Tahmaseks jäi ikävästi... :'( ;D
No se on jo kyl lähteny kiertoon.. :-[
Ei toi nuhvissa tahmanen oo. Raktori on pihalla, niin kestävyys on se onkelma.
Ton Americanon ratin väri vihree metallihohtonen, joten noi vesipohjaset automaalit taitaa olla ainut vaihtoehto.
Ratti liukenee
Edelleen automaalia ehdotan, ainoo oikea ratkaisu. Vielä tämän vuoden puolella saa kunnon liukkari pohjaista, ens vuonna menee vesiväreiksi :P
Ratti liukenee
Ai nyt on semmonenki rajotus tulossa? Hienoo. Seuraavaks sitten saa käyttää vaan väriliituja, kunhan ei oo mistään uhanalasesta paikasta se liitu peräsin :-X
Ei todella oo tarkotus et noi nykykinnerit yli viittä vuotta olis tarkotus kestää. Kuin vesipohjaset värit suojaa alla olevaa metallia kosteudelta?
Ei todella oo tarkotus et noi nykykinnerit yli viittä vuotta olis tarkotus kestää. Kuin vesipohjaset värit suojaa alla olevaa metallia kosteudelta?
Ratti liukenee
PPG:n maahantuoja Cora-Väri saa enään myydä ne mitä varastossa on eli enään ei saa "normaalia" väriä tuoda maahan..
Esim Tampereella Ykkösvärillä joka myy PPG:tä,alkaa oleen normaali linja tyhjänä...Maalari haki juuri litran väriä tuohon mun käyttikseen,sai liuotinpohjaista 8dl ja loput "vesi" väriä..
Jännä asia noissa "eko" vesiväreissä on se että ei ole enään olemassa akryyliä ollenkaan vaan sekin on base pohjaista niikuin metkuväritkin eli tarvitsee lakkauksen...
Ja se ohenee mitä käytetään vesiväriin sisältää niin paljon alkoholia että siitä on se vesi aika kaukana..
Eli se miten se suojaa niin siinä ei ole eroa,ainoa ero on se että kaikki pitää lakata...
Esim Tampereella Ykkösvärillä joka myy PPG:tä,alkaa oleen normaali linja tyhjänä...Maalari haki juuri litran väriä tuohon mun käyttikseen,sai liuotinpohjaista 8dl ja loput "vesi" väriä..
Jännä asia noissa "eko" vesiväreissä on se että ei ole enään olemassa akryyliä ollenkaan vaan sekin on base pohjaista niikuin metkuväritkin eli tarvitsee lakkauksen...
Ja se ohenee mitä käytetään vesiväriin sisältää niin paljon alkoholia että siitä on se vesi aika kaukana..
Eli se miten se suojaa niin siinä ei ole eroa,ainoa ero on se että kaikki pitää lakata...
Ratti liukenee
Juu ja saattaa olla vähän haastavampaa sävyttää noita vanhoihin maaleihin, jos tekee korjausmaalauksia. Siis tarkoitan nyt sellaisia autoja joissa tolla on merkitystä. Käyttökinnereissä nyt ihan sama vaikka sävyt vähän heittäisikin.