Eipä tunnu tuossa Rampylässä sellaista rattilukkoa edes olevan. (rattiputki vielä purkamatta, mutta ei ainakaan toimi kun ihan rauhassa saa rattia väännellä)
Ja ensirekisteröinti tapahtunut harmillisesti vuonna 69 joka siis tarkoittanee että rattilukko on pakollinen kun mennään uudelleen rek.katsastukseen?
Onko jollain vinkkejä korjaukseen?
Hyviä selventäviä kuvia tai korjaus ohjeita itsellänne tai netistä löytyvillä?
Mistä muista autoista saa sopivia osia tilalle jos tuossa ei edes sellaista olekkaan edes jäljellä?
Joskus muistan nähneeni maininnan että joidenkin GM tuotteiden rattiputkissa olisi samoja ja sopivia osia, mitkä ja missä?
Ja sitten:
Onko tuossa autossa ollut tehtaalta tullessa jo hätävilkkuja ja jos on niin mistä/miten ne kytketään päälle? Tosin ne eivät taida olla pakollinen varuste vielä tämän ikäisessä autossa..
Rattilukko..?
Rattilukko..?
rattilukkoa siinä ei ole ollutkaan vaan käynnistyksenesto laitteen virkaa on ajanut panssaripuola (eli puolan johdot sellasessa metallisen suihkuletkun näköisessä putkessa sisällä. niin ja tähän käytettiin kaiketi volvon (amazon?) panssaripuolaan maahantuojan puolesta, johon osia varmaankaan ei enää saa. lisäksi tuo puola on aika tehoton ja hyödytön jos koneelle on tehty jotain muuta kuin öljyjä vaihdeltu... olen tietoinen autoista jotka on päästetty läpi tällä selityksellä - ilman varsinaista ajonestolaitetta (rattilukon nimikkeen käyttäminen on hiukan harhaanjohtavaa...), mutta mainittakoon toki myös sekin, että olen tietoinen myös autosta johon oli vaihdettu uudempi rattiputki tämän ongelman vuoksi (johon en olisi itse lähtenyt, en sitten millään).
en muista onko ko. americanissa vielä hätävilkkuja, jos on niin son erillinen kytkin yleensä rattiputkessa kiinni, jolla omat sähköt ja oma rele. ainakin horneteissa vika on yleensä juuri tuossa omassa releessä joka käytön puutteessa jumittuu.
en muista onko ko. americanissa vielä hätävilkkuja, jos on niin son erillinen kytkin yleensä rattiputkessa kiinni, jolla omat sähköt ja oma rele. ainakin horneteissa vika on yleensä juuri tuossa omassa releessä joka käytön puutteessa jumittuu.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Rattilukko..?
Tohon panssaripuolaan saa kyllä osia, mutta sitä ei kannata tietää.
Selittämällä on aika hyvin selvinnyt, jos joku on kysynyt (aika harvoin kysytään), mutta ilmeisesti ihan hyvin hyväksyttävä vaihtoehto on päävirtakatkaisijan asentaminen. Olempa kuullut tapauksesta jossa bilteman elektroninen ajonesto on kelvannut...
Selittämällä on aika hyvin selvinnyt, jos joku on kysynyt (aika harvoin kysytään), mutta ilmeisesti ihan hyvin hyväksyttävä vaihtoehto on päävirtakatkaisijan asentaminen. Olempa kuullut tapauksesta jossa bilteman elektroninen ajonesto on kelvannut...
Rattilukko..?
-69 Americaanon hätävilkkukatkaisija rattipylväässä oikealla puolella pieni neliömäinen muovikappale, joka vilkuttaa alas painettuna.
RS
RS
Rattilukko..?
Oliks 69 mallisessa jo hätävilkut? Ainaskaaan ne ei vielä sillon olleet pakolliset et valinnanvapaus on, jos sellaset ehdottomasti haluu laittaa tai olla laittamati.