Elikkä tälläinen ongelma... Irrotin TH400 öljylauhduttimen letkun enkä enää muista miten päin letkut oli... :( Lauhdutin on varaosa sellainen ja kun siihen puhaltaa kiertää ilma samalla tavalla kumpaankin suuntaan, eli onko sillä mitään merkitystä miten päin letkut laittaa?... lauhduttimessa letkujen paikat ovat yläulkoreunoissa samalla tasolla ja lähes vierekkäin... Kun lauhdutinta silmäilee ei ainakaan näe mitään nuoli tai vastaavaa joka viittaisi öljyn kierto suuntaa....? Auttakee!
Öljylauhdutin
Öljylauhdutin
mulla on TF727 lauhduttimessa letkut niinpäin että ylempi on tulo ja alempi lähtö. muistaakseni siinä oli pieni nuoli niinpäin, mutten mä oikeasti usko että asialla olis ollut mitään merkitystä tai eroa toisinkaanpäin... :-?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Öljylauhdutin
Vaan eipä tolla kiertosuunnalla merkitystä oo, sama paine koko kierrossa on kuitenkin oltava jotta toimis. Ja kaikki lisäventtiilit vaan jarruttais kiertoa. Lisäksi käynnistettäessä aiheuttais vastapainetta ja pahimmillaan aiheuttais ilmalukon.
Öljylauhdutin
Eihän siinä muuta eroa ole kuin että kuumin aine (vesi, öljy, ilma) nousee ylös.
RS
RS
Öljylauhdutin
mä oon aina laittannu ylemmästä sisään ja alemmasta ulos.
Öljylauhdutin
Siinä mun lauhduttimessa kummatkin letkut tulee lauhduttimeen kiinni yläpäähän ja samalle korkeudelle, elikkä tuskin on mitään suurempaa väliä miten letkut laittaa...?
Öljylauhdutin
en usko että siinä on väliä. ellei ole spesiaali malli missä on termostaatti.