Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
jankinnu
Viestit: 182
Liittynyt: La Marras 25, 2006 10:57 pm

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja jankinnu »

Tuli tässä mieleeni huimaan, että SC Ramblerihan on 390cid koneella, kelpaakos se vertailuvekottimeksi +25%:n säännön mukaan? Sinnehän saisi tuupata konehuoneeseen 487.5cid koneen maksimissaan. Eli jonkun näppärän täysalumiinisen isolohkon, niin ei painoakaan tulisi liikaa 8-)



En ole kyllä nähnyt yhtään moista rämpylää..
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Periaatteessa SC käy vertailuautoksi, mutta tuolloin muutoskohde on tehtävä vastaavaksi korivahvistuksia myöden. Jos ruvetaan viilaamaan pilkkua ja otetaan sama kanta kuin Fordilla, niin ei käy koska korikehikko on erilainen verrattuna 6 koneiseen. Fordilla Cossu Sierra ei käy vertailuautoksi normaali kaksilitraista muutettaessa, koska rinta- ja lattiapellin ainevahvuus ja jäykkyys on erilainen.



Käytännössä SC:tä voidaan käyttää, koska AKE:lla ei ole ko. autosta tietoa eikä maahantuojaa ole olemassa. Kerhon lausuntovastaavien paperilla tarvittavat muutokset saadaan laillisesti katsastusmiesten tietoon. Ja onhan meillä esimerkkiautokin olemassa. Tapanaisen 401 American 65, joka on kilvissä ja leimattu ko. koneella.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mutta jos moista projektia lähtis tekemään, niin ihan ekaks laittaisin järjettömän isot jarrut ja kävisin muutostamassa ne. Sit ne laskettais turvallisuuden parantamiseksi ja prosentteja ei kulu. Sit vaan hirvee kone-loota-perä setti ja muutoskatsastukseen. 8-)
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Aikoinaan Ylöjärven Masa ajeli 65 American Farmarilla nokallan Chevyn 454 ja tuplaturbot.  :o
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
jankinnu
Viestit: 182
Liittynyt: La Marras 25, 2006 10:57 pm

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja jankinnu »

454+puhaltimet kuulostaa jo pelottavalta yhdistelmältä :)
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja raipe »

jos malmin masta o kyse ni miinassa oli SÄHKÖKÄYTTÖNEN remmiahdin, och voortin pikkulohko.

soitan matille och tarkistan.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja raipe »

Aikoinaan Ylöjärven Masa ajeli 65 American Farmarilla nokallan Chevyn 454 ja tuplaturbot.  :o



mun miälestä matti teki veneeseen tään muutoksen. vaikka matti o kaikkeekokeillu/ duunannu.

annan infoo ku o jutellu matin kans.
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Joo, asiat on hyvä tsekata. Mut alunperin taisi 454 satsi olla siinä 53 Letukassa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?

Viesti Kirjoittaja raipe »

soitelin masalle tänään. pannu oli buickin? 455 yhellä turpolla, rysää EI OLTU KATSASTETTU tällä tekniikalla.
Vastaa Viestiin