GM laturi ramleriin

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja American67 »

nonii... eli, rakenteluun tuli stoppi kun asensin gm:n delco remy laturin kiinni koneen kylkeen, mut delco romussa on sisänen jänniteensäädin. motorolassa on ulkonen, ja motorolan johtosarjassa tulee neljä johtoa laturille... mites tällasessa tapauksessa pitää menetellä? mikä johto tulee minnekkin et saa vanhan säätimen pois välistä? onko kukaan tehny omaansa samanlaista rakennelmaa, miten ootte tehny? oon aika kujalla tän systeemin kanssa... :-/
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

otat sen motorolan pois välistä ja kytket sen gm laturin niinkuin se oikeastikkin kytketään..

omilla johdoilla...itselläkin oli sama.. paksulla +12 suoraan akulta mihin pitääkin ja siitä hyppy piuhalla heräte ja sitten vain merkkivalon piuha omaansa ..

stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja stidi »

Kun herätteen kytkee suoraan akkuun kiinni, niin laturi on kyllä hyvin valmiustilassa mutta samalla se syö akkua kaiken aikaa. Eihän se haittaa jos muistaa irrottaa akun navan joka kerta kun auto on seisomassa mutta puhdaskätösempi malli on kyllä ottaa herätesyöttö virtalukon kautta. Ja Startillekkin riittää vielä virtaa viikon seisonnan jälkeen....
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

kyllä tuolleen saa olla 2 viikkoa ja lähtee laakista käyntiin..tietysti jos joutuu sahaamaan sitten voi olla ettei riitä paukku.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja American67 »

okei... eilen purin johtosarjaa ja irrotin vanhan jännitteensäätimen, pari piuhaa jää pois, ja laturin päähän tulee enää oranssi (menee merkkivalolle vanhan jännitteensäätimen kautta) ja paksu plussa virtalukolta. ongelmana on enää se keltanen johto joka lähtee vanhalta jännitteensäätimeltä ja päättyy jonnekkin kojelaudan uumeniin... kukas se sitten on?
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

sinne se jäi mullekki arvoitukseksi pyörimään ;D ainakin seuraavalle omistajalle arvoitukseksi?!
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja juhap »

Jos se noudattaa samaa värikoodia kuin vanhemmissa se menee sulakeraasiaan ja syöttää virtaa pensa- ja lämpömittereiden jännitteen säätäjälle.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja American67 »

eli mitä sille voi tehdä? jättää sinne pyörimään vaiko kytkeä se jonnekkin mistä se saa virtaa?

ja sen oranssin pysty vaan yhdistää samaan oranssiin mikä lähtee jännitteensäätimeltä, jättää vaan säädin välistä pois?

kumpaan jännitteensäätimen nastaan se merkkivalon piuha tulee, onks sil mitää väliä? eli toimiiko jännitteensäädin periaatteessa samalla tavalla molempiin suuntiin?



taas liuta tyhmiä kysymyksiä...
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja stidi »

Jos jätät jännitteensäätäjän kytkemäti, niin latausvalo pimenee siihen kytkettynä luultavaksi ikuisiksi ajoiksi. Jos haluat että se osoittaakin jotakin, niin kytke se samaan piuhaan virtalukosta tulevan syötön kanssa laturin herätepiuhaan. Tällöin valo syttyy kun laturi syöttää vähempi kuin akku ja päinvastoin.

Oranssi piuha kuulostaa vanhan säätäjän herätepiuhalta, jolloin se saa roikkua missä tykkää tai voit kytkeä sen laturin herättäjään jolloin myös varotusvalo toimisi vanhassa paikassaan. Mut tämä vain siinä tapauksessa että oranssi on herätin, ei ole koskaan ollut kummonen värimuisti, näöstä puhumatikaan.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

GM laturi ramleriin

Viesti Kirjoittaja American67 »

oranssi tulee siis laturilta vanhalle jänniteensäätäjälle joka jää välistä pois koska uudessa on sisänen säädin. mä olin kattovinaan et oranssi menee kojetaulun alle, mittaristoon menevään mötikkään. omien oletusten mukaan se ois siis valon piuha, jonka vois yhdistää vaan samaks piuhaks, jättäen vaan vanhan säätimen välistä. ja loput piuhat mitkä vanhalle säätimelle menee, jäis automaattisesti veks. korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä... apu ei oo koskaan pahitteeks...



ja laturin heräte tulee sit kai Scalicsen osottamalla tavalla laturiin tulevalta paksulta plussalta?
Vastaa Viestiin