Västerås Lidköping 2022
Västerås Lidköping 2022
Jep, keskiviikkona Turusta yli letkalla, -57 Buick (Vesa ja mä), -55 Buick (Tomppa, TH, Roi, Jani), Repe Catalinalla (en muista vuosimallia), Pasi ja ööh olikohan Kati mukana Chevy Stuntvanilla ja sitten vielä Loikkanen Säästöpossulla, nyt en taas muista mikä panelvan se nyt olikaan. Lidköpingiin ja Västerås ja Skultuna nyt ainakin ja oli siellä vielä joku happening, jonne äijät halus mennä ja sunnuntaina iltaöautalla taas kohti Turkkusta... Johan tässä olikin pari välivuotta sattuneesta syystä...
Västerås Lidköping 2022
No vittu saatana, Vesan -57:n laatikko tais just hajota. Just vajaa kaksi viikoa sitten asenettiin se ja monestako laatikosta oli osia Dynaflowhin kerätty, että saatiin Hartolassa kasattua yksi toimiva, ei se sitten kauaa toiminu... Sanoinko jo vittu... :( :( :( :( :( :( :(
Nyt tarttis reilussa viikossa keksiä kulkuväline, tai sitten saatana mennään liian uudella Jeepillä...
Nyt tarttis reilussa viikossa keksiä kulkuväline, tai sitten saatana mennään liian uudella Jeepillä...
Västerås Lidköping 2022
No onneks on kavereita, otetaan toinen -57 Buick alle, miehistöjaot menee vaan uusiks...
Västerås Lidköping 2022
Kaverin kanssa lähdetään '60 Impalalla matkaan. Tiistai-iltana Turusta yli ja Västerås, Lidköping sekä Skultuna suunnitelmissa nyt ainakin. Saa nähdä mitä muuta osuu reitille. ;)
Västerås Lidköping 2022
Kolme yötä vielä, mä en kestä, mä hajoon :D :D :D
Västerås Lidköping 2022
Auto pesty ja putsattu ja tavarat pakattu. Huomenna aamupäiväksi pyörähtämään duuniin ja puolen päivän aikaan lähden nappaamaan kaverin kyytiin ja sitten nokka kohti Turkua ja iltalaivalla Ruotsin puolelle.


Västerås Lidköping 2022
No ei se sitten menny ihan suunnitelman mukaan, ei lauantaina keretty Skultunaan olleenkaan...
Ja nyt duunissa irroittamassa Vesan Buickista laatikkoo... Mikä kesäloma???
Ja nyt duunissa irroittamassa Vesan Buickista laatikkoo... Mikä kesäloma???
Västerås Lidköping 2022
Nyt on kuulema Buickin laatikko luovutettu korjaajalle taas, saas nähdä mitä sieltä nyt löytyy...
Västerås Lidköping 2022
Meillä meni reissu hyvin, ei hirveästi tarvinnut korjailla tienpäällä, toki pari pientä perusremonttia täytyy aina saada tehtyä reissussa :D
Keskiviikkona World Of Classicilta lähtiessä päästiin vähän matkaa ja bensa loppui ajossa, vaikka siis tankki oli täynnä. Avasin bensaputken liittimen suodattimen jälkeen, bensaa tuli eli suodatin ei ollut tukossa. Purin kaasarin ja huomasin että neulaventtiiliä kohossa kiinni pitävä metalliklipsu oli tippunut kohokammion pohjalle ja neula oli kokonaan kiinni. Klipsu takaisin ja kaasari kasaan, taas toimi hienosti.
Toinen oli lauantai-iltana Västeråsissa, välillä reissun aikana oli pientä käyntiongelmaa, etenkin vaihde päällä tyhjäkäynnillä. Ajossa toimi hienosti. Kärkien kosketuskulmaa säätämällä edellisenä iltapäivänä Lidköpingissä ongelma korjaantui, mut nyt kosketuskulman säätö ei auttanut. Ainoa että kun ruuvarin työnsi säätöruuvin kantaan, auto alkoi käydä tosi hienosti, kun ruuvarin otti pois käynti muuttui ja Impala kuullosti traktorilta. Jakajankansi auki ja huomasin et metallilevy mihin kärjet ruuvataan kiinni, oli ihan väljä ja pääsi heilumaan jakajan sisällä... Eli siis kärkiväli oli muuttunut kokoajan. Ei ihmekään että kävi vähän huonosti. Eipä tuohon ollut oikein mitään oikeaa korjausta tehtävissä, niin tungin pahvia jakajan rungon ja väljän levyn väliin. Sen jälkeen kosketuskulman säätö ja loppumatkan auto pelasi tosi hienosti.
Keskiviikkona oltiin aamulla aika aikaisin eli vähän kuuden jälkeen Tukholmassa, mentiin käymään Södertäljessä Scania Museossa, sieltä ajeltiin World of Classiciin ja illalla käytiin Enköpingissä Mel's Garagen Cars & Coffee iltamissa. Sieltä jatkettiin vielä Summer Meet Pre-Partyyn joka oli vanhan tien varressa siinä Enköpingin ja Västeråsin välillä...
Torstai pyörittiin Västeråsissa, perjantaina ajeltiin Poweriin Lidköpingiin mut illaksi tultiin takas Västeråsiin. Lauantaina aamupäivällä käytiin Skultunan Lead Parkingissa ja iltapäivällä takas Västeråsin kentälle. Sunnuntaina sit lähettiin iltalaivalla takasin Suomeen.
Veikkaus on että reilu 2000 kilsaa tuli mittariin, bensaa meni 333 litraa. ;)
Keskiviikkona World Of Classicilta lähtiessä päästiin vähän matkaa ja bensa loppui ajossa, vaikka siis tankki oli täynnä. Avasin bensaputken liittimen suodattimen jälkeen, bensaa tuli eli suodatin ei ollut tukossa. Purin kaasarin ja huomasin että neulaventtiiliä kohossa kiinni pitävä metalliklipsu oli tippunut kohokammion pohjalle ja neula oli kokonaan kiinni. Klipsu takaisin ja kaasari kasaan, taas toimi hienosti.
Toinen oli lauantai-iltana Västeråsissa, välillä reissun aikana oli pientä käyntiongelmaa, etenkin vaihde päällä tyhjäkäynnillä. Ajossa toimi hienosti. Kärkien kosketuskulmaa säätämällä edellisenä iltapäivänä Lidköpingissä ongelma korjaantui, mut nyt kosketuskulman säätö ei auttanut. Ainoa että kun ruuvarin työnsi säätöruuvin kantaan, auto alkoi käydä tosi hienosti, kun ruuvarin otti pois käynti muuttui ja Impala kuullosti traktorilta. Jakajankansi auki ja huomasin et metallilevy mihin kärjet ruuvataan kiinni, oli ihan väljä ja pääsi heilumaan jakajan sisällä... Eli siis kärkiväli oli muuttunut kokoajan. Ei ihmekään että kävi vähän huonosti. Eipä tuohon ollut oikein mitään oikeaa korjausta tehtävissä, niin tungin pahvia jakajan rungon ja väljän levyn väliin. Sen jälkeen kosketuskulman säätö ja loppumatkan auto pelasi tosi hienosti.
Keskiviikkona oltiin aamulla aika aikaisin eli vähän kuuden jälkeen Tukholmassa, mentiin käymään Södertäljessä Scania Museossa, sieltä ajeltiin World of Classiciin ja illalla käytiin Enköpingissä Mel's Garagen Cars & Coffee iltamissa. Sieltä jatkettiin vielä Summer Meet Pre-Partyyn joka oli vanhan tien varressa siinä Enköpingin ja Västeråsin välillä...
Torstai pyörittiin Västeråsissa, perjantaina ajeltiin Poweriin Lidköpingiin mut illaksi tultiin takas Västeråsiin. Lauantaina aamupäivällä käytiin Skultunan Lead Parkingissa ja iltapäivällä takas Västeråsin kentälle. Sunnuntaina sit lähettiin iltalaivalla takasin Suomeen.
Veikkaus on että reilu 2000 kilsaa tuli mittariin, bensaa meni 333 litraa. ;)