Automaattilaatikko

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Askin öljypohjan muoto tasan tyystin kokonaan eri näköinen 727 tai 904.



RS
Miikka
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:53 am

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Miikka »

904 sen öljypohjan tiiviste tohon menee ja tiän et on erilainen 727 ssa. mut noissa räjäytys kuvissa on samanlaiset öljypohjat molemmis... kuvat kai si vähä valehtelee.. kai toi on 904. kestääkö toi mitenkää 360 koneen kaa..
avoksiyritys
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 3:54 pm

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja avoksiyritys »

Auttasko tää..



Miikka
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:53 am

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Miikka »

onko 904 ja 727 laatikoissa pituus eroja toisiinsa nähden eli jos vaihtaa laatikon ni tarviiko kardaania lyhentää/pidentää?? ja miten saa laatikosta turpiinin jälkeen tulevan levyn irti?
Simo
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Huhti 09, 2003 11:14 am

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Simo »

Noita "904" -laatikoita on Moparilla ainakin kolme eri versiota. Kuutosen perässä on 904, 318 perässä 998 ja 360 perässä 999 (=904LA) . Silti niitä kaikkia kutsutaan yleisesti 904-laatikoiksi.

Erona on mm. etumaisen kytkimen kytkinlevyjen määrä : 3 / 4 / 5 kpl. Ysiysi-laatikon planeettapyörissä on neljäpyörää kun muissa on kolme.



A-727 laatikon pituus kaavelin etureunasta hännänpäähän on 34,39 tuumaa. Mutta on olemassa myös lyhyempi versio, mitä on käytetty jossakin Truckeissa.

A-904:n pituus on 30,50 tuumaa.



Mitä versiota AMC on käyttänyt, en tiedä.



Sen pumppulaipan parissa ruuvinreijässä on kierteet, joihin saa liukuvasarat kiinni.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja A-V »

tjuuh, ylläolevat tiedot pätee AMC:llakin sisuskalujen osalta. kuoret on täysin omat, tosin laatikoiden pituus oli ymmärtääkseni sama. AMC ei tietääkseni käyttänyt TF-999:siä ollenkaan. Eli TF-904 oli kuutosten kanssa ja TF998 304cidin kanssa. TF-727 oli isompien kasien kanssa ja 304cidissäkin fleet/towing package optio.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Miikka
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:53 am

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Vika löyty, toisesta pakasta oli osa levyistä palanu kiinni toisiinsa ja osassa oli pinnat loppu... laatikko oli rempattu mut päässy ilmeisesti kuumeneen jossai välis ku testattiin autoo.. uudet levyt sisään ja laatikko kasaan ni pitäs taas toimii.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Kuminpoltto ainoastaan pakkoykkösellä, takapanta on silloin avittamassa ja muut osat eivät suutu niin pahoin.



RS
Miikka
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:53 am

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Nonii, tuli toi loota laitettua paikalleen ja uudet levyt sisällä.. mut pakki tahtoo vähä luistaa, voiko liika öljy aiheuttaa luistamien tai kikkarin puuttuminen?? muuten toimii hyvin, kolmosesta en tiä ku ei pääse pitkää matkaa ajaan ku ei o leimattu peli mut toi kikkarin puuttuminen kai vaikuttaa aika paljon tohon vaihtamiseen.. ja ei kai kannata paljo ajella ellei o toimivaa kickdownia.. pitäs väsätä vaijerista...
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Suoritithan pantojen säädön ohjearvoihin, jos pakki luistaa?

904:ssä eri säädöt kuin 727:ssa, huomasithan lisäksi säätöohjeissa pantojen säätömomentit ovat tuumapaunoissa (in.lbs) eikä jalkapaunoissa (ft.lbs) niinkuin kaikki muut momentit.

Laita ihmeessä kickdown kuntoon, niinkuin jossain toisessa ketjussa oli juttua niin kikkari säätää askin öljynpainetta.



Mä oon toteuttanut tuon kikkarivaijerin niin, että vaijeri lähtee vivulta kohti häntää-> hännänkuorenkiinnityspultin välissä "korva" jota vasten lepää vaijerinkuori-> vaijeri tekee loivan mutkan kohti keulaa ja kiertyy konehuoneessa kaasuvivustoon (vipusuhteen täytyy olla oikea).



RS
Vastaa Viestiin