AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Terve, sanotaanko näin, että tapahtuipa Jeepille pieni sattuma lisää :'(, josta saatan kirjoitella myöhemmin Jeepin omaan juttuun, mutta nyt tarvittaisiin fakta-tietoa, jotta saadaan oikeat osat.
Eli -74 AMC 401 TH-400:lla. AMC koppa kyseisessä lootassa.
Turbiini on ainakin toistaiseksi entinen. Netistä löytämieni vihjeiden perusteella turbiinissa on 10.75" kiinnityspulttijako (onko totta?), ja AMC TH-400 turbiinin keski"akseli" on suurempi kuin GM turbiineissa, joten se vaatii sovitinrinkulan kampiakselin päähän, jos sellaista käyttää.
Ja tietty vetolevy on eri kuin GM.
Onko jotain muuta?
AMC turbiineja ei näytä löytyvän, jos jollakin on käytetty niin voisin harkita sitä sen rinkulan sijaan. Ja jos en löydä toista vetolevyä, joka minulla saattaa olla, niin voisi sitäkin harkita. Ai niin, tulee 401:n perään, joten sen vetolevyn pitää olla tasapainotettu. Vissiiin 360:ssä oli sama juttu.
Eli -74 AMC 401 TH-400:lla. AMC koppa kyseisessä lootassa.
Turbiini on ainakin toistaiseksi entinen. Netistä löytämieni vihjeiden perusteella turbiinissa on 10.75" kiinnityspulttijako (onko totta?), ja AMC TH-400 turbiinin keski"akseli" on suurempi kuin GM turbiineissa, joten se vaatii sovitinrinkulan kampiakselin päähän, jos sellaista käyttää.
Ja tietty vetolevy on eri kuin GM.
Onko jotain muuta?
AMC turbiineja ei näytä löytyvän, jos jollakin on käytetty niin voisin harkita sitä sen rinkulan sijaan. Ja jos en löydä toista vetolevyä, joka minulla saattaa olla, niin voisi sitäkin harkita. Ai niin, tulee 401:n perään, joten sen vetolevyn pitää olla tasapainotettu. Vissiiin 360:ssä oli sama juttu.
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Turbiini on sama kuin gm:ssä, vetolevy tietty omansa. Molempia löytyy uutena esim. rockautosta.
Jos olet etsinyt AMC merkin alta ko. osia, niin ei varmasti löydy, koska th400:sta ei ole käytetty amc henkilöautoissa. Mutta jos etsit Jeep merkin alta, niin alkaa löytymään
Jos olet etsinyt AMC merkin alta ko. osia, niin ei varmasti löydy, koska th400:sta ei ole käytetty amc henkilöautoissa. Mutta jos etsit Jeep merkin alta, niin alkaa löytymään
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Ja se sovitinrinkula tarvitaan, koska gm turbiinin "akseli" on pienempi, kuin mopar turbiineissa, joita taas käytettiin amc henkilöautoissa ja kampurat on koneistettu sen mukaan
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Juuri näin eli se turbiini eroaa sen akselin osalta.
EDIT:
Mutta sen kun vielä saisi varmistettua että onko se kiinnityspulttijako 10.75" eikä se 11.5", kun niitä on kahdella jaolla. EDIT2: Rock auton vetolevyjen speksit sanoo 11.75" ja rock auton ainoa turbiini sanoo 11.5", mitähän helvettiä tämäkin taas on?
Enkä tiedä edes onko tuon stall speed sama kuin vakio, kun en löydä Jeepin dokumentaatiosta sitä tietoa. Luultavasti on, mutta olisi kivä jos tietäisi varmasti.
Noita löytyy kyllä noita TH-400 turbiineita, mutta huonosti ilmoitetaan speksit, että hyvin luultavasti monet on GM tyylisiä ja 10.75".
Ja en ole löytänyt sitä toista vetolevyä.
EDIT:
Enkä tiedä edes onko tuon stall speed sama kuin vakio, kun en löydä Jeepin dokumentaatiosta sitä tietoa. Luultavasti on, mutta olisi kivä jos tietäisi varmasti.
Noita löytyy kyllä noita TH-400 turbiineita, mutta huonosti ilmoitetaan speksit, että hyvin luultavasti monet on GM tyylisiä ja 10.75".
Ja en ole löytänyt sitä toista vetolevyä.
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Kävin mittaamassa irtoturbiinista, niin kyllä se 11.5" vaikuttaa oikealta
BJ's offroad ainakin myy sitä soviterinkulaa jos ei muualta löydy.
Stall speed menee aika lailla sen turbiinin halkaisijan mukaan, että jos on suurinpiirtein sama ulkohalkaisija, niin ei se kauas heitä. Jeepissähän on niin iso limppu kuin vain turbiinikoppaan mahtuu, eli tosi matala stalli
edit:kirotusvihre eli piti olla 11.5
BJ's offroad ainakin myy sitä soviterinkulaa jos ei muualta löydy.
Stall speed menee aika lailla sen turbiinin halkaisijan mukaan, että jos on suurinpiirtein sama ulkohalkaisija, niin ei se kauas heitä. Jeepissähän on niin iso limppu kuin vain turbiinikoppaan mahtuu, eli tosi matala stalli
edit:kirotusvihre eli piti olla 11.5
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Epäilisin että tuossa rockauton 401 vetolevyn tiedoissa on vaan kirjoitusvirhe. 360 vetolevyn tiedoissa lukee oikein tuo 11.5"
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Kiitos mittaamisesta.
Joo, mutta sekin ihmetyttää, että 360:n vetolevyt on eri numeroilla kuin 401, vaikka mielestäni niiden pitäisi olla samat levyt. Pienemät koneet on sitten eri.
Et siitä turbiinista sitten luopuisi?
Joo, mutta sekin ihmetyttää, että 360:n vetolevyt on eri numeroilla kuin 401, vaikka mielestäni niiden pitäisi olla samat levyt. Pienemät koneet on sitten eri.
Et siitä turbiinista sitten luopuisi?
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Noi kasit on puntitettu jokainen omalla tavallaan dampperissa ja vetolevyssä...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Joo, ilmeiseti toi 360kin vetolevy on erillainen. Vattu, että on tehty hankalaksi tämäkin.
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Juu ei siinä muuta eroa ole kuin tasapainotus.
Ei valitettavasti pysty luopumaan, on menossa vielä autoon kiinni
Ei valitettavasti pysty luopumaan, on menossa vielä autoon kiinni