Ei perhana, mulla onkin pari sopivaa turbiinia itsellä. Buickista ja tuosta GM TH-400 vaaralootasta. 11.5" noin sain mitattua kiinnityskohtien halkaisija ja turbiinin kokonaishalkaisija n.33cm.
Tai siis se keskiakselin halkaisija on pienempi (n.4cm) eli sen sovitinrinkulan tarttee. EDIT: Paitsi että ne oli molemmat 43+mm. ja Rockauton turbiinin speksi sanoo 1.703" eli sama. Näemmä tuo AMC kampiakselin bore on n.1.8125" eli se Rockauton turbiinikaan ei käy suoraan.
Eli se Rockauton turbiinin halkaisijakin (13") voi olla eri kuin Jeep vakion.
Eli tl, jos viitsit mitata sen kokonaishalkaisijan, olisin kiitollinen.
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Niinkuin tuolla aiemmin jo mainitsin, niin sen soviterinkulan tarvii aina gm turbiinin kanssa, koska kampiakseli on koneistettu mopar turbiinin mukaan. Se on siis ollut siellä jo tehtaalta jeepeissä th400 vaihteiston kanssa.
Turbiini oli noin 13" ulkohalkaisijaltaan
Turbiini oli noin 13" ulkohalkaisijaltaan
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Jos ei sulla ole sitä soviterinkulaa, niin todennäköisesti kone vaihdettu jossain kohtaa henkilöautosta, eikä ole huomattu ottaa vanhasta koneesta sitä talteen
AMC Jeep TH-400 tietoa/osia tarvitaan
Aivan eli että ei olisi omaa turbiinia AMC:llä vaan olisivat laittaneet sen rinkulan tehtaalta Jeepin koneisiin. No sehän olisi hyvä, sitten en tartte sitä rinkulaa.
Ja kiitos mittauksesta, turbiinin ulkkohalkaisijakin vastaisi niitä 2 turbiinia.
Ja kiitos mittauksesta, turbiinin ulkkohalkaisijakin vastaisi niitä 2 turbiinia.