196 tilalle 232

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Rambler1
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Elo 09, 2021 7:48 pm

196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja Rambler1 »

Ostin tuollaisen rambler classic vm -62.
Siinä on kone jumissa(196 alumiinilohkolla) ja tiedossa olisi toimiva 232 niin ajattelin että pääsisin helpommalla vaihtamalla sen kuin rupeaisin sitä 196 rempaamaan.

Kysymykseni on siis että kuinka kova homma siinä olisi vai onnistuuko lainkaan järkevästi? Laatikkoon se ilmeisesti sopii suoraan? 232 on ilmeisesti pidempi niin vähän ahdasta tulee vesipumpun ja syylärin välillä?

Toinen vaihtoehto on että joku myy mulle varmasti toimivan 196 😁
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Re: 196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja A-V »

232cid on moderni 7-runkolaakerin moottori, eli se on todellinen päivitys verrattuna alumiinilohkoiseen 5-runkolaakerin 196cidiin. Suosittelisin juurikin tätä päivitystä, sen sijaan että pistäis sinne rautalohkosen 196cidin joka ei tuo mitään uutta paitsi lisäpainoa.

232cid (jos 1964-1971) pitäs sopia suoraan lootaan ja "yleensä" kääntämällä syylärin päädyt saa aika hyvin tilaa. Moottorin kiinnikkeet jää toki värkättäväksi sekä yhtä sun toista muuta pientä säätöä. Itellä ei kokemusta just tosta 1962 Classicin kopasta, joten en osaa sanoa paljonko siellä on tilaa tarkalleen... Jos ei meinaa mahtua niin sähköflekteillä voi saada kriittiset sentit lisää vs. mekaaninen sormien katkoja. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Re: 196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja raipe »

65 caanossa toteutettu lyhyellä vesipumpulla ja kolo tehty korkille yläpalkkiin. Tää siis tehdas duunaus,
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Re: 196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja juhap »

Kattelin just mun 63 konehuonetta. Siellä on enempi tilaa kuin Americanissa. Syylärin saa siirrettyä kiinnikkeitä kääntämällä ehkä tarpeeksi, mutta jos niitä muuttaa, niin sen saa vielä edemmäksi. Luulisin, ettei ole ongelmaa pitkän (siis tavallisen) vesipumpun kanssa.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Rambler1
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Elo 09, 2021 7:48 pm

Re: 196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja Rambler1 »

Ok, kiitoksia vastauksista. Kyllä mä sitten melkein siihen 232 kallistun, tulee hiukan lisävoimaakin samalla.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Re: 196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Mulla on Caanossa 232 ja orkkis T96 , mutta olikohan toi startti 196sen...
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

Re: 196 tilalle 232

Viesti Kirjoittaja guru »

jotenkin muistelen että siinä oli joku amcmaisuus 196 vauhtipyörä piti veistää 232 ja joku muu
Vastaa Viestiin