Eli otsikko kertookin kaiken tarvittavan.
Jeepin 4.0 koneen nokka akselin siis pitäsi sopia myös vanhempaankin koneeseen?
Pitääkö tämä paikkansa? Jos sopii, niin sopiiko se ihan suoraan paikoilleen vai vaatiiko joitain muita muutoksia koneistoon? (-jep, tarjottiin vakio jeepin uutta nokkaa halavalla.. :)
Ja koska tekniikka kehittyy niin luultavasti tämäkin olisi parempi arvoiltaan kuin alkuperäinen?
Ja koska kone on suurempi niin sen vakionokka teoriassa pitäisi olla agressiivisempi käytökseltään pienemmässä koneessa? Eli yhtäkuin sopivasti vähän viritetty?
(mieto nokka 350cid chevyssä onkin rajumpi 305cid koneessa)
Onko kukaan tehnyt tätä vaihtoa tai tietääkö jonkun joka on testannut tätä? Löytyykö netistä tietoa? Laita linkki jos löydät.
-258n nokka taitaa olla loivempi kuin vanhat 199/232 nokat (saaste-aikakausi rajoituksineen)?
Miksi aina minä kysyn vaikeita..? hmm..
Mikä on muuten alkuperäisten kuutoskoneiden camshaftien arvot? asteet jne? Mistä löytyy tietoa? Kun etsii viri nokkaa niin olisi helpompaa etsiä ja vertailla jos tietäisi alkuperäisenkin arvot..hheh
comp cams ja crane cams jne myyvät stock replacement nokkia kyllä mutta muistaakseni niidenkin arvot ovat erilaisia eri firmoilla.. eli luultavasti niidenkin muotoja on jo hieman paranneltu.
jeepin 4.0 nokka-akseli--> 199??
jeepin 4.0 nokka-akseli--> 199??
jostakin muistan nähneeni vakio nokan arvot mutta muistan vaan 180 asetta / jotain
jeepin 4.0 nokka-akseli--> 199??
Itse itseäni opastaen ja auttaen löysin jotain tietoa joka saattaa jollekin olla hyödyllistä..
jos nämä siis pitävät paikkansa..
258cid
1971-1975: advertised duration= 259. duration @0.050= intake 185 exhaust 185. valve lift= 0.381". lobe separation angle: 111
1976-1980: adv. dur.= 261. dur.@.050= 194/194. lift= 0.395". lobe separation: 111
Jeep 4.0
1987-1995 adv.dur. 270. @.050 197/197. lift= 0.424". lobe=112
1996-2006 adv.dur. intake 256 exh.260. @.0.50 188/192. lift 0.408/ 0.414. lobe=107
Elikkäs.. 4.0sissa ainakin on hieman jyrkemmät asteet nokassa vrt 258 koneeseen ja uudemman koneen nokassa on näiden tietojen mukaan imu ja pako ovat eripituisia
(dual pattern cam)
Mutta tämä ei ihan minua auta.. 199/232 koneen nokasta haluaisin tietoa.
Ja että sopiiko nämä nokat toistensa tilalle? 4.0 jeepistä tuohon vanhempaan? Onko kansien muutoksella korkeammiksi tuolloin 1971 tms jotain merkitystä sopivuuden kanssa?
jos nämä siis pitävät paikkansa..
258cid
1971-1975: advertised duration= 259. duration @0.050= intake 185 exhaust 185. valve lift= 0.381". lobe separation angle: 111
1976-1980: adv. dur.= 261. dur.@.050= 194/194. lift= 0.395". lobe separation: 111
Jeep 4.0
1987-1995 adv.dur. 270. @.050 197/197. lift= 0.424". lobe=112
1996-2006 adv.dur. intake 256 exh.260. @.0.50 188/192. lift 0.408/ 0.414. lobe=107
Elikkäs.. 4.0sissa ainakin on hieman jyrkemmät asteet nokassa vrt 258 koneeseen ja uudemman koneen nokassa on näiden tietojen mukaan imu ja pako ovat eripituisia
(dual pattern cam)
Mutta tämä ei ihan minua auta.. 199/232 koneen nokasta haluaisin tietoa.
Ja että sopiiko nämä nokat toistensa tilalle? 4.0 jeepistä tuohon vanhempaan? Onko kansien muutoksella korkeammiksi tuolloin 1971 tms jotain merkitystä sopivuuden kanssa?
jeepin 4.0 nokka-akseli--> 199??
vastataan itse itselle taas huvikseen..
Jeepin 4.0 koneen nokissa ei ole vanhempien koneiden nokista löytyvää mekaanisen polttoainepumpun "nokkaa" eli jos haluat laittaa jeepin nokan joudut vaihtamaan sähköiseen bensapumppuun..
Jeepin 4.0 koneen nokissa ei ole vanhempien koneiden nokista löytyvää mekaanisen polttoainepumpun "nokkaa" eli jos haluat laittaa jeepin nokan joudut vaihtamaan sähköiseen bensapumppuun..