Onko sama runko?

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin että onko 6-jeepissä sama runko kuin V8-jeepissä? Onko mitä eroavuuksia? Sen oon ainakin huomannu tosta omasta että siinä ei oo alkuperäisenä vakaajia, ei edessä eikä takana. Onkohan jotain muuta? Ajattelin ku joskus ton kutosen tilalle oon sitä kasia laittamassa niin mitä ne vaatii leimalle muutoksia? Onkohan muuten rungossakin koneen kohdalla se palkki erilainen mihin sit tulee koneen korvakkeet? Niin ja se mun autohan on -75 Cherokee 258 ja 3-lov.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Rungot samanlaiset, mutta rungon puoleiset koneenkorvakkeet erilaiset (tasot eri kulmassa ja eri etäisyydellä toisistaan (= orkkis koneen puoleiset korvakkeet ei käy)), vakaajia ei välttämättä ole ollutkaan vuonna -75 (ja takana en ole koskaan sellaisia Suomessa nähnyt FSJ:ssä), kuutosessa on kytkinkoppa ja kytkinakseli lyhyemmät kuin kasissa, jos ei ole kasin laatikkoa laittaa, pitää laatikkoa siirtää 4" eteenpäin ja todennäköisesti porata uudet kiinnitysreiät poikkipalkille (joissain vuosimalleissa oli kahdet reiät)!
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onko tollasia Cheroja tai Wagoja saanu alkuperäisenä V8:lla ja manuaalilla? Tai onko kytkinkoppa irrotettavaa mallia että vaihtais kasin kopan?Entäs kytkin akseli, purkautuuko suoraan ulospäin vai onko irrotettava sisäkautta? ja saako siten vaihdettua pitemmän akselin? Onko sulla em.osia?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja tl »

Tais olla noi 70-lukuset kasit kaikki automaatilla
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja A-V »

1972-79 kasin manuaalina oli kolmilovinen Borg-Warnerin T-15A tai nelilovinen T-18. Tämän jälkeen nähtävästi 360cid oli aina automaatilla.



CJ koppaan 304cidiin sai vielä tämänkin jälkeen Tremec T-176 nelilovista, mutten usko että sai FSJ koriin.



Lisätietoja: http://amccf.laatikko.org/tech/amc_manual_trannies.html
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja tl »

Katos olihan siellä noita optioita, ei o vaan livenä tullu yhtään vastaan. Sinänsä ihme kun tää suomi on yleensä aina ollu manuaalilaatikkojen luvattu maa :)
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja A-V »

Katos olihan siellä noita optioita, ei o vaan livenä tullu yhtään vastaan. Sinänsä ihme kun tää suomi on yleensä aina ollu manuaalilaatikkojen luvattu maa :)



Sama juttu täällä, ainoat manuaalit mitä on vastaan tulleet ovat olleet joko kuutosella tai kuutosautoista muutettuja. Vastaantulleista orkkiskasimallit kaikki olleet automaatilla.. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Onko sama runko?

Viesti Kirjoittaja KK »

Mä olen joskus kauan sitten ihaillut jossain stadin autoputiikissa metallin ruskeaa isoa jeeppiä, jossa oli kolme penkkiriviä, 360 ja manuaali, komiasti ne kax keppiä lattiassa, toisella siis maastovaihteet. Ja näytti kyllä ihan tehdastekoiselta.
Vastaa Viestiin