Nyt se sitten selvisi, mitä Wagoneeri tiputtaa alleen... Eilen pihalla vekslaillessa ei enää renkaat tahtoneet kääntyä vasemmalle, joten kurkkasin tehostimen säiliöön, ja kuivaahan tuo tikku näytti. On se hyvä että selviää koko ajan uusia remonttipaikkoja, että riittää kesälomalla puuhaa :P
Jos nyt en ala vielä mitään korjaileen, niin mikäs aine se oli, mitä tuonne voi lykkiä? Olikos se jotain automaattivaihdelaatikkoöljyä? Ainakin hämäriä muistikuvia on, että Dodgen tehostin kun vuoti kanssa ihan kivasti, niin tuollaista olisi sinne neuvottu työntämään.
Wagon ohjaustehostin
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2007 5:10 am
Wagon ohjaustehostin
Ainakin omien ameriikanvalmisteiden (GM ja Mopsi) tehostimiin olen työntänyt laatikkoöljyä. Mielestäni saatavilla on myös ihan tehostimiin tarkoitettua öljyä, mutta miten se sitten eroaa laatikkoöljystä, on minulle epäselvää.
Uskoisin, että kustannustehokas ratkaisu on tosiaan käyttää siellä laatikkoöljyä.
Uskoisin, että kustannustehokas ratkaisu on tosiaan käyttää siellä laatikkoöljyä.
Wagon ohjaustehostin
Olen käyttänyt Dextron II/III perus automaattiöljyä (pari euroa litra se halvin motonetissä). Noissa uudemmissa on erikseen sitä Power Steering Fluid litkua.. ;)
Tehostimen vuodot on kohtuullisen helppo paikallistaa. Helpoin korjata on paineletkutjen tihkutukset, teettämällä vanhoihin metalliosiin uudet kumiletkut (monet hydrauliikkafirmat tekee, kuten esim. Hi-flex Porissa). Muistelisin, että molemmat letkut uusittuna tuli kustantamaan yhteensä jotain 20e (vain toinenhan näistä on varsinainen paineletku, toinen klemmarikiinnikkeinen).
Jos itse simpukka vuotaa niin ei sekään mikään mahdoton ole uudelleen tiivistää, osat on Saginaw (GM) valmistajan joten saatavuus on hyvä.
Ei näitä kannata pitää vuotavina, oikeaoppinen korjaus vähentää reviirin merkkailua heti ja varmistaa tehostimen toimimisen tulevaisuudessakin.
Tehostimen vuodot on kohtuullisen helppo paikallistaa. Helpoin korjata on paineletkutjen tihkutukset, teettämällä vanhoihin metalliosiin uudet kumiletkut (monet hydrauliikkafirmat tekee, kuten esim. Hi-flex Porissa). Muistelisin, että molemmat letkut uusittuna tuli kustantamaan yhteensä jotain 20e (vain toinenhan näistä on varsinainen paineletku, toinen klemmarikiinnikkeinen).
Jos itse simpukka vuotaa niin ei sekään mikään mahdoton ole uudelleen tiivistää, osat on Saginaw (GM) valmistajan joten saatavuus on hyvä.
Ei näitä kannata pitää vuotavina, oikeaoppinen korjaus vähentää reviirin merkkailua heti ja varmistaa tehostimen toimimisen tulevaisuudessakin.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Wagon ohjaustehostin
OK, kiitos! Ei kun korjausopas kauniiseen käteen ja vuotoa paikantamaan.
Wagon ohjaustehostin
Dextron 2 automaattiöljy soveltuu lähes kaikkiin vanhempiin tehostimiin (jopa 2000 alkuun)!
Dextron 3 saattaa syödä tiivisteet ellei ole niin uusi laitteisto että on tarkoitettu käyttää sitä, eli älkää laittako sitä näihin vanhempiin autoihin!
Sitten on olemassa tehostin öljyä (yleensä väriltään vihreää) jota käytetään lähes kaikissa nykyisissä tehostimissa, pitäisi olla sopivaa myös vanhempiin mutta siitä en ole ihan sata varma.
Tehostimissa voidaan käyttää myös hydrauli-öljyä mutta ne eivät ole sekoituskelpoisia automaatti-öljyjen kanssa (vaahtoamis ongelma).
Junde
Dextron 3 saattaa syödä tiivisteet ellei ole niin uusi laitteisto että on tarkoitettu käyttää sitä, eli älkää laittako sitä näihin vanhempiin autoihin!
Sitten on olemassa tehostin öljyä (yleensä väriltään vihreää) jota käytetään lähes kaikissa nykyisissä tehostimissa, pitäisi olla sopivaa myös vanhempiin mutta siitä en ole ihan sata varma.
Tehostimissa voidaan käyttää myös hydrauli-öljyä mutta ne eivät ole sekoituskelpoisia automaatti-öljyjen kanssa (vaahtoamis ongelma).
Junde