veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja A-V »

Sanokaas kun oon tässä miettinyt... Hornetti on nyt oikeeastaan ekaa kesää ajossa tolla 360cidillä ja nyt kun pakoputket alkaa olemaan riittävän hiljaiset mihinkään säätöihin niin olen hiukan päässyt jyvällekin jostain.



Eli, ajossa kiihdytettäessä tietyllä kierrosalueella (n.1500-2200rpm) kuuluu eräänlainen vihellys (ihan kun olis alipainevuoto, jota en ole löytänyt, kaikki on niinkuin pitääkin eli myös jakajan alipainekello kiinni ja se on ehjä ja liittimet ei näytä vuotavan starttipilotilla kokeillessa), sen jälkeen toimii hetken aikaa kaasua lisäten hyvin (eikä vihellä) ja sitten lisää kaasua antaessa alkaa jotenkin mooata (kevittää kaasua ja pikkasen lisää, tätä toistaen saa kierroksia nostettua) ja välillä aivastella kaasariin. eli toisiokurkuista ei tällä hetkellä ole yhtään mitään iloa kun ei saa tehoa katuun. paikallaan kone toimii TODELLA hyvin, eli ilman vääntöä päällä ottaa kierroksia hyvin ja gasoa selvästi ainakin tulee riittävästi / kuten myös kipinää. välillä nopeesti kierroksia ottaessa tosin aivastaa, muttei siis mitenkään jatkuvasti.



sain hommaa kuriin jonkinverran kun otin kaasarin ilmaruuvit kiinni, toinen oli 3.5 kierrosta auki ja toinen 3.3 kierrosta, nyt on 2.5 ja 2.5 ja tuntuu toimivan paremmin. säädin sytkää myös suuntaan ja toiseen ja sain mielestäni sillä pahimmat aivastelut pois. se mikä tässä mietityttää on että mitäs muuta sitten tekis.



Jotenkin ehkä kuulostaa että sais liikaa kakkua, joka taas kuulostaa ihan älyttömältä kun toi kaasari toimi uskomattoman hyvin 304cidin kanssa joka kiersi 5500rpm ilman ongelmia ajossa tai paikallaan. Tän takia en alkais ihan heti suuttimia vaihtelemaan...



puola tossa on ihan vakio, mutta niin on melkeimpä konekin eli oletettavasti riittäisi kipinä. tätä kokeilen vaihtaa vielä tänään/huomenna.

sytkä on motorcrafting duraspark jeepistä (eli tän 360cidin oma), jossa boksina joku 80-lukusen fordin ohjain (mutta tää kaiketi toimii ok)

kaasari on uudehko 4bbl 600cfm carter

bensapumppu on orkkistyylinen alipainepumppu joka on tyypitetty 401cidiin (joku hipo-kilke, toimi hyvin mm 304cid).

lämmöt nousee normaalisti ja visko pitää ne kurissa hyvin. lämpimänä ehkä pikkasen paremmin kulkee, mutta oireet samat.



Oliskos ideoita?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
KS
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 9:02 pm

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja KS »

Mul oli samat oireet ilman vihellystä. Sytkä oli myöhässä todella paljon merkit ei riittänyt.

Uudet merkit on "vaakatasossa" Damperin vulkanointi voi luistaa ?????
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja KK »

Alipainekellon kalvo paskana, koitas imeä/puhaltaa letkuun, ei saa pihistä läpi.

Ja sytkän säätö korvakuulolla, lämpimänä siitä kohtaa missä käy parhaiten tyhjäkäyntiä snadisti takas.
Hate
Viestit: 47
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 11:05 pm

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja Hate »

Minkäs lämpöarvon tulpat on kiinni?

NGK:n BP5ES tai BP6ES tai jokku vastaavat?

NGK:n 7 on liian kylmä vakiokoneeseen.

Se et lämpösenä toimii paremmin kielis liian kylmistä tulpista.

Mut viheltäminen voi liittyy siihen kun sulla on nyt hiljasempi auto

niin ekaa kertaa kuulet ku naiset viheltelee perään,korkeemmilla

kierroksilla sitä ei sitte vaan kuule. ::)
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja A-V »

Kiitokset vastanneille!  eilen illalla tossa kaupunkiin mennessä otin homman työn alle. Ajoin pätkän ja pysäsin bussipysäkille säätämään ja taas sama kuvio... 10 stopin jälkeen ongelma alkoi poistua.

Alipaine kello oli ok, vaihdoin alipaineletkut uusiin, kiinniin ne klemmareilla  ja ei vaikutusta. Sitten aloin säätää sytkää.



ensin hieman, ei vaikutusta, sitten lisää, ei vaikutusta, sitten kunnolla aikasemmaksi ja hoh sehän alkoi toimia paremmin... Joten lisää vielä neljä pysäystä. Tyhjäkäynti meni kokoajan huonommaksi mutta voimaa alkoi löytyä joten säädin samalla kaasarista seosta asiaaa fiksaten..



eli sytkä oli kuten KS heitti TODELLA paljon myöhässä enkä ollut tajunnut tuota NOIN paljon säätää. Nyt voimaa todellakin löytyy ja huomaa eron jopa vanhaan 304cidiin... Paikaltaan kaasun pohjaan heittäessä auto käytännössä jää paikalleen sutimaan...heh...  tätä on odotettu...;)



nyt mielessä on toisiosuuttimien lievä suurennos ja tuon puolan vaihto tehomalliin... Tämän jälkeen laatikon säädöt kuntoon ja sitten voisi käydä penkittämässä.



Kiitokset myös KK:lle ja Uballe (jo aiemminkin)puhelintuesta ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja A-V »

Minkäs lämpöarvon tulpat on kiinni?

NGK:n BP5ES tai BP6ES tai jokku vastaavat?

NGK:n 7 on liian kylmä vakiokoneeseen.

Se et lämpösenä toimii paremmin kielis liian kylmistä tulpista.

Mut viheltäminen voi liittyy siihen kun sulla on nyt hiljasempi auto

niin ekaa kertaa kuulet ku naiset viheltelee perään,korkeemmilla

kierroksilla sitä ei sitte vaan kuule. ::)




heheheeee... ;D tää ongelma oli 304cidin kanssa, eli nyt mulla on noi kuutoset jotka tuntuvat kestävän ja toimivan ok.



vihellys muuten tehojen tultuakin jäi, mutta vaikka kuinka kattelit ei viheltäjää löytynyt...;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
rebel70
Viestit: 4182
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

veekasin pätkiminen kaasulla, tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

;D ;D ;D ;D

Mulla pitäs vissiin tehä samoja säätöjä kun kylmänä köhii... ja sais muristakkin paremmin.Mutta on tuolla vielä päästy. Eipähän tuu rikottua lootaa ::)
😁
Vastaa Viestiin