ratin sähköistä
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 4:21 pm
ratin sähköistä
elikkäs virtaa tulee rattilukon levyn alla olevan muovijutun punaiseen johtoon,mut siihen se sitten loppuukin :P
Avaimesta kun kääntää niin mitään ei tapahdu.
Keväällä jouduin purkaan ratin kun se jumittui ja siitä ois voinu tulla toi vika.
Mutta mistä tuota osais alkaa kahtoon?
Onko tuohon olemassa mitään kaaviota tai kuvia miten piuhojen pitäis mennä?
tuleeko tonne ratin luo muita piuhoja kuin ne mitkä tulee nipussa siihen muovi juttuun?Oli nimittäin yksi irto piuha jonka heitin mäkeen kun päättelin sen olleen töötin piuha.
Avaimesta kun kääntää niin mitään ei tapahdu.
Keväällä jouduin purkaan ratin kun se jumittui ja siitä ois voinu tulla toi vika.
Mutta mistä tuota osais alkaa kahtoon?
Onko tuohon olemassa mitään kaaviota tai kuvia miten piuhojen pitäis mennä?
tuleeko tonne ratin luo muita piuhoja kuin ne mitkä tulee nipussa siihen muovi juttuun?Oli nimittäin yksi irto piuha jonka heitin mäkeen kun päättelin sen olleen töötin piuha.
ratin sähköistä
Piuhat selvii tosi nopsaan yleismittarilla, jossa on se "piippari". Itse liitin kaikki ohjauspylvään johdot sellaiseen riviliittimeen (pitkä sokeripala) ja siitä sitten piipparilla katsoin, mitkä johtimet ovat kontaktissa vilkkujen yms kytkinten ollessa eri asennoissa. Merkkasin sitten kaikki vaihtoehdot allekkain ruutupaperille raksisysteemillä ja siitä olikin helppo jo päätellä, että mihin pitää mitäkin kytkeä.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 4:21 pm
ratin sähköistä
Niin tuollahan se virta loppuu siihen vaaleenpunaseen johtoon.
mahtaisko tuosta kuvasta puuttua jotain ja tuo ylhäällä oleva piuha on se jonka poistin.

mikäs tuossa kytkee virran?Oon koittanu kääntää avaimesta ja katsoa liikuvia osia,mut mikään ei liiku
johtojen/liitimien lähellä :oKun tuollahan ei liiku muutakun rattilukon tappi ja toi akselin vasemmalla puolella oleva suorakaiteen muotonen tappi vaan nousee ylös,mut ei sekään mihinkään osu.
Tuossa kello kahden kohdilla olevat lipareet ilmeisesti pitäis jotain kytkee?

mahtaisko tuosta kuvasta puuttua jotain ja tuo ylhäällä oleva piuha on se jonka poistin.

mikäs tuossa kytkee virran?Oon koittanu kääntää avaimesta ja katsoa liikuvia osia,mut mikään ei liiku
johtojen/liitimien lähellä :oKun tuollahan ei liiku muutakun rattilukon tappi ja toi akselin vasemmalla puolella oleva suorakaiteen muotonen tappi vaan nousee ylös,mut ei sekään mihinkään osu.
Tuossa kello kahden kohdilla olevat lipareet ilmeisesti pitäis jotain kytkee?
ratin sähköistä
En oo työstänyt tuollaista rattipylvästä jossa virtalukko.
Mutta uskoisin virtalukonjohtojen olevan vähän syvemmällä tuolla pylväässä, todennäköisesti kuvassa näkyvän osan alla.
RS
Mutta uskoisin virtalukonjohtojen olevan vähän syvemmällä tuolla pylväässä, todennäköisesti kuvassa näkyvän osan alla.
RS
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 4:21 pm
ratin sähköistä
Tuommoseen muovi juttuun ne kaikki piuhat tulee.Tuo vaaleenpunainen on se mihin virta tulee.

ratin sähköistä
Empä oo tota omaa purkanu mutta on kos noi ylemmässä kuvassa vasemmalla vilkun kielet. Ja toi vasen puoli tuo nasta virtapiste jonka pitäs hangata siihen muovissa olevaan kantaan joka kiertää kehää siinä muovissa(ja tämä oli ihan haku ammuntaa kun en tiiä onko tuossa muovissa hankauspintaa kun ei nävy).Pitäs kattoo tuolta kirjasta,huomen...siis aamulla
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 4:21 pm
ratin sähköistä
Mistä malleista mahtais löytyä samanlainen systeemi?Tai merkeistä?
Kun sais ens vapuksi ajoon :P
Kun sais ens vapuksi ajoon :P
ratin sähköistä
Rattiputki on Saginawin ja sähköt Delco-Remyn. ts, kurkkaileppa vaikka GM tuotteiden putkien sisään... (tai nappaa koko tilttirattiputki hiluineen jostain about samanvuotisesta GM:läisestä). Olen omin silmin nähnyt 1982 Caprice Classicin tilttirattiputken Hornetissa, josta taas putki pitäs sopia Matadoriin. Jos vaihdat koko putken, varaudu lyhentämään/jatkamaan ja/tai ottamaan putken alaosan kepin vanhasta putkesta.
Hommaa sekottaa hiukan rattishifterit, jotka taas on erityylisiä eri vuosimallien välillä (GM:llä aika usein vaihdeindikaattori mittariston sisällä kun AMC:lla aika usein suoraan putkessa, jne).
Hommaa sekottaa hiukan rattishifterit, jotka taas on erityylisiä eri vuosimallien välillä (GM:llä aika usein vaihdeindikaattori mittariston sisällä kun AMC:lla aika usein suoraan putkessa, jne).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
ratin sähköistä
Empä oo tota omaa purkanu mutta on kos noi ylemmässä kuvassa vasemmalla vilkun kielet. Ja toi vasen puoli tuo nasta virtapiste jonka pitäs hangata siihen muovissa olevaan kantaan joka kiertää kehää siinä muovissa(ja tämä oli ihan haku ammuntaa kun en tiiä onko tuossa muovissa hankauspintaa kun ei nävy).Pitäs kattoo tuolta kirjasta,huomen...siis aamulla
Ei ollu tuossa mun kirjassa kunnon kuva selityksiä.....
ratin sähköistä
Mun mielestäni tuohon muoviosaan ei tule kuin vilkkujen ja töötin sähköt. Varsinainen "virtalukon pohja" on pylväässä kiinni siellä koetaulun alla ja toimii tangon välityksellä siitä virtalukosta. Ei ole yleensä kiinni kuin kahdella ruuvilla. Samassa on vielä tuo katkaisin mikä on yhdistetty vaihteensiirtoon, ettei käynnisty vaihde päällä. Tutkihan sieltä :)