AMC 360 Moottorin kunnostus proj (kuvia)

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Tuolla tavalla minäkin olen kaikenlaista reikää hionut. Toinen halpa ja hyvä värkki on ostaa porakoneeseen sellainen taipuisa jatko-osa, itse kone kii penkkiin, siihen letkuvarrenpäähän sopiva hiomakivi/jyrsinterä kii ja eikun hinkkaamaan. Niissä on yleensä niin pitkä se kahva-osa, että hyvin ylettää kanavia siistiä ja kiillottaa.

Ja tuo öljytikun putki menee vielä helpommin paikalleen, kun sen ensin jäähdyttää vaikka pakastimessa tai jollain kylmäsprayllä.
hornex

Viesti Kirjoittaja hornex »

oljykorkin siivilä huohotti inhottavasti öljyä koneen päälle niin et moottorist tuli päältäpäin tuhrusen näkönen.
Jaa onkos tuo merkki siitä et kone on väljä? Mulla nimittäin hieman tekee tuota mut ei se sentään sotke ku sen putken missä korkki kiinni.
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Tosta koneen pesusta.............oli tossa jokin aikaa sitten alla vanha 69 Reksu piilofarmi lauluauto, joka pelastettiin yhestä tallista. Kone käyntiin, jarrut kuntoon ja leimalle. No kone vei enemmän öljyä kuin bensaa ja meinasin, et ok, tehään vähän kolistavaan koneeseen pikaremontti. Uudet tiivisteet ja uudet veivinlaakerit, runkolaakerit näytti hyvältä. Laakerit paikkaansa alakautta ja kone nippuun. En sitten paljon pessyt tai puunannut, kun nyt suurimmat savet siivosin. Eikun kone paikalleen ja menoks. Taisin päästä 50 kilsaa, kun alko kolistaa ja öljynpaine valo sytty joutokäynnillä. Oli jotain ähmänkäkkää jäänyt jonnekkin ja nyt uusilla öljyillä se lähti liikkeelle (auto oli seissyt reilu 10 vuotta) ja tukki veivinlaakerin öljykanavan.

Eli mitä opimme tästä.............emme mitään, kunhan saatiin taas kokemuksia!!!
stidi

Viesti Kirjoittaja stidi »

Jaa onkos tuo merkki siitä et kone on väljä? Mulla nimittäin hieman tekee tuota mut ei se sentään sotke ku sen putken missä korkki kiinni.

Mul oli kyl kone väljä mut eritoten öljyrenkaat jymähtäneet. Tosin kyl kuluneet vendulanohjuritkin tekee saman seurauksen. Mut kuin hyväsä, työmäärää arvioi,, niin vastaus on kyllä.
Make66

Viesti Kirjoittaja Make66 »

Kasailin tässä konetta ja olin jo lähtemässä pois tallista kun huomasin jotain, mikä olisi kait jo pitänyt heti huomata, eli öljypumpun pesässä on syvä naarmu. (tässä ilmeisesti syy kaikkeen)

Syntynyt ilmeisesti oljytikusta tai jostain

muusta esineestä. Voisiko tälläisen korjata muulla

tavoin kuin hitsaamalla? Onko kellään ollut vastaava tapausta? mitä teen? muut uudet öljypumpun osat mulla on.

Kuvan linkki

http://photobucket.com/albums/c195/Makesi66/?action=view¤t=AMC_360_21.jpg
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Taitaa olla aika vaikea paikka korjata, noita jakopään koppia saa kyllä uusia, hyviä käytettyjä voi olla vaikea löytää. Tosin itse ostin kesällä a-v:lta sellaisen joten ei sekään mahdotonta ole.
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Tuohan se on näitten meidän kasien akilleen kantapää, kun kaikki kamat on koottu samaan koppaan, ni se on suht kallis uusittava, vaikka just ton öljypumpun takia sen joutuu joskus tekemään. Tuosta on paljon ollut keskustelua jenkkiforumeilla, pumpun pesää on milloin pinnoitettu, milloin duunattu erillistä pumppua yms mutta nyt on markkinoilla aika järkihintainen timing cover, josta lienee alkuajan virheetkin jo korjattu, kun asiasta ei enää juuri keskustelua näy. Melkeinpä kandeis samantien hommata uusi, kun muutenkin olet jo kalliin rempan tehnyt, ei ainakaan sit sen takia kilahda uus pata. Tietty ehjiäkin käytettyjä saattaa jostain löytyä.
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Unohtui vielä, että tarkkana sit sen pumpun välysten kanssa, myös sen pohjan tiivisteen paksuus, oikeammin ohuus, pitää olla just eikä melkein!
Make66

Viesti Kirjoittaja Make66 »

No soitttelin äsken kaverille ja se sano just nämä

mitä säkin kirjoitit, eli erillinen pumppu, pinnoitus, jonkin muun auton sisuskalut ja kehien työstö isommaksi ym.

todettiin että ainut vaihtoehto taitaa olla ostaa uusi kun rahaakin on tosiaankin palanut sen verran paljon,

ettei viittis ton takia munata koko hommaa. Ja kun

tiedetään että AMC:n koneet ovat muutenkin säseriä öljykierrolle.

Kyllä ihmistä syödään taas!
gremlin

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Vastaa Viestiin