Cherokeen power/comfort nappula

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
saatsi

Viesti Kirjoittaja saatsi »

Keltanokka kaipaa tietoja.

Vaikuttaako tuo nappulan asento laatikon (AW4) vaihtamiseen vai mihin? Mulla on ollu koko ajan comfort -asennossa, kun en ole normiajossa suurta eroa huomannu.

Entäs sisäkatossa, taustapeilin yläpuolella oleva musta mötikkä. Raotin sitä muovikantta ja sisällä oli jotain elektroniikkaa. Onko tietoa, mikä se on?
JAMANT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Omakohtaisissa kokeissa sanoisin että vaikuttaa lähinnä vaihtamiskierroslukua ylentävästi, eli täyskaasulla isompi vaihde kytkeytyy isommilla kierroksilla POWER-asennossa, jolloin seuraavallakin vaihteella kierrokset on vaihteen kytkeydyttyä isommat!!
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Noinhan se on. Kannattaa käyttä vain esim. kärryn vedossa. Päällä ollessaan tuntuu irrottavan n.80km/h nopeudessa ilman kuormaa turbiinin lukitusta hiukankin kaasua höllätessä ja taas lukitsevan kun painaa kaasua. Kuormalla systeemistä on hyötyä varsinkin mäissä. Vaihtaa hiukan nopeammin pienemmälle. Ei joudu sotkemaan mäkeen tullessa.

Tuo peilin yhteydessä oleva systeemi saattaa olla joko peilin tummennus tai valonvaihto automatiikkaan liittyvä juttu. Kumpaakaan varustetta tossa mun 90:ssä ei ole joten tämä on vain arvaus.
A-V

Viesti Kirjoittaja A-V »

Ymmärtääkseni se musta mötikkä on keskuslukon kaukosäätimen anturi.

Power kohdalla Chero söi litran pari enempi gasoa seka-ajossa kuin Comfort säädöllä. Muut erot tulikin tossa käytyä läpi...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Mulla infrapuna kaukosäätimen vastaanotin kattokonsolissa keskellä.......jos ilman konsolia, niin pitänee paikkansa.
hornex

Viesti Kirjoittaja hornex »

Mistäs sellaisen toimivan kaukosäätimen mahtais saada?? Ei siis ole säädintä ollenkaan mut musta mötikkä löytyy.

Mulla toi turbiini lukko pomppii tossa 60km/h nurkilla. Ajelen kaupungissa se power päällä koska tuntuu et se vaihtaa pienempää herkemmin eikä jurnaa isolla mäissä.
A-V

Viesti Kirjoittaja A-V »

merkkiliikkeestähän noita kaukoja pitäis saada tiluuteltua. (?)
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
pekka

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mulla veivaa lukkoturbiini, 3 ja 4 ihan miten sattuu tossa 60 km/h tienoissa.  Niimpä ajelen 3 jos siinä joutuu hiukankin vauhtia muuttelemaan.  65 pysyy jo kiltisti 4 ja lukko päällä.

Power asentoa en juurikaan käytä, koska kunnolla kenkää antaessa tuntuu nostavan jengat jopa yli punarajan ja vaihtaminen tuntuu kestävän kauemmin.  :P

Oikeestaan noi painavat vedot on ainoat kerrat kun oon käyttäny.

Mustaa mötikkää voi koittaa ohjata ohjelmoitavalla kaukosäätimellä (tv:n) hirvee homma hakee koodia ja ei silti väittämättä toimi.
saatsi

Viesti Kirjoittaja saatsi »

Kiitosta vinkeistä! Täytyy ohjeistaa emäntääkin käyttämään poweria, kun lähtee seuraavan kerran hevostrailerin kanssa liikenteeseen. Sen olen huomannu joskus itse trailerin kanssa liikkuessa ja cruise päällä, että sopivan loivassa ylämäessä vaihtaa edestakaisin pykäliä. Ja tämä siis comfort-asennossa.

Mullahan on Defan hälytin kaukosäädöllä autossa, että se mötikkä on sinänsä merkityksetön (kai). Mutta onhan se kiva tietää kulkupelistänsä kaikki mahdollinen.

Pikkasen jännittää, kun pitäis kohta viedä auto leimalle. Sehän on ollu mulla vasta puolisen vuotta, eikä olla vielä ihan sinut. Mitään suurempaa ei pitäis olla, mutta yllätyksiin täytyy varautua.

Tämän verran olen kuitenkin puolessa vuodessa huolto/vaihtohommia tehnyt:

-kaikki öljyt ja suodattimet

-tulpat

-vesipumppu

-takaluukun kaasujouset

-iskarit (Biltema!)

-pakoputken loppuosa

-katon maalautus (hilseilevä lakka)

-lisäpitkät

-etuovien saranatapit

-nivelten rasvaus

Tässä tärkeimmät, tekemättömien töiden listassa on vielä ainakin takajousien vaihto, noi biltemat oli vaan ensiapua. Ja katsastusmies sattaa pidentää sitä listaa.

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus koko auto, vaikka olikin vähän sika säkissä. Mutta ensimmäinen TUNTEELLA valittu auto, tähän asti kaikki ollu JÄRJELLÄ valittuja!

Tämä foorumi on loistava, kiitokset kaikille! Tulen vastaisuudessakin turvautumaan teihin. Parannusehdotuksena auton merkki ja malli otsikkoon, niin löytyy kiinnostavat jutut helpommin.
A-V

Viesti Kirjoittaja A-V »

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus koko auto, vaikka olikin vähän sika säkissä. Mutta ensimmäinen TUNTEELLA valittu auto, tähän asti kaikki ollu JÄRJELLÄ valittuja!

Oikea meininki. Niin ja käytetyn auton osto on aina sika säkissä... välillä käy tuuri välilllä ei... mut eipä tuo sun pahalta kuulosta... kuvia vaan tonne finnish amcs osioon ja kerhoon mukaan! täällä on meitä muitakin tunteella autoja kattelevia ;)

Tämä foorumi on loistava, kiitokset kaikille! Tulen vastaisuudessakin turvautumaan teihin. Parannusehdotuksena auton merkki ja malli otsikkoon, niin löytyy kiinnostavat jutut helpommin.

tuo merkki ja mallijuttu on ollut aiemminkin esillä. asia on tällä merkillä vaan niin että aika moni homma menee malli ja merkkirajojen yli ja ratkaisut on kautta linjain hyvinkin paljon samanlaisia. esim sun kysymys pätee niin cherokeehen, grand cherokeehen ja comancheenkin. ;) yhteensopivuus on vielä suurempaa henkilöautojen välillä...

niin ja kyllähän tuolla on tuo hakukomento... :)
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
Vastaa Viestiin