AMC V8 Vauhtipyörä
AMC V8 Vauhtipyörä
Noniin, tämä komiaa tietoa, siirsin sen tänne tekniikkapuolelle ettei mene hukkaan. ;) Kiitos.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC V8 Vauhtipyörä
Onkos olemassa jotakin luetteloa, josta selviäis vaikkapa valunumeron perusteella noiden sopivuudet?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC V8 Vauhtipyörä
Luulisi että jenkki tekee yhtä samaa massatuotannon ohella. Ja noilla toleransseilla, mitä onkaan tehty moottoreita jenkeissä;D
AMC V8 Vauhtipyörä
Lisäksi pään vaivaa saattaa tulla vauhtipyörän keskittämisestä kampiakseliin. Kampiakselin laippoja on kaseissa kahta halkaisijaa: vanhemmissa 4.5" ja uudemmissa 4.625". Uudemmissa taitaa kyllä keskitys olla hoidettu turbiinin / kytkinakselin pilotin tornilla. Uudempaan koneeseen ei pysty laittamaan vanhaa 4.5 ohjauksella olevaa vauhtipyörää ilman koneistusta. Jotta tarkkana sitten näiden kanssa :D
Lisätään vielä, että sama ero havaittavissa kuutosmottoreiden välisissä eroissa, 232:sen ja 258:sin välillä.
Nimimerkillä: "hajotin yhden 232:sen vauhtipyörän asentaessa sitä väkisin 258:siin"
Onneksi RamiS pelasti ja sain uuden vauhtikiekon, josta sit koneistin pikku siivun pois.
Huom: se ero näissä, että 232:sen ulkokehä/hammaskehä on halkasialtaan pinenempi ja 258:sissa isompi
Minulla kun oli siinnä ambassadorissa se 232:nen ja asensin 258:sin siihen.
Mutta jätin 232:seen käypäsen pienen kytkinkopan, jonka takia piti saada myös pienempi vauhtipyörä mahtumaan, jotta starttikin käy, jne....
AMC V8 Vauhtipyörä
Huom: se ero näissä, että 232:sen ulkokehä/hammaskehä on halkasialtaan pinenempi ja 258:sissa isompi
Minulla kun oli siinnä ambassadorissa se 232:nen ja asensin 258:sin siihen.
Mutta jätin 232:seen käypäsen pienen kytkinkopan, jonka takia piti saada myös pienempi vauhtipyörä mahtumaan, jotta starttikin käy, jne....
Oliko toi 258:n kytkinkopan kiinnitys tuplajaolla? (niitäkin on olemassa)
Kytkinkopat ei muuten käy ristiin.
AMC V8 Vauhtipyörä
Oliko toi 258:n kytkinkopan kiinnitys tuplajaolla? (niitäkin on olemassa)
Kytkinkopat ei muuten käy ristiin.
Juu, se pieni sivu seikka, että kytkin koppakaan ei käynyt.
Joten porasin lohkoon pikku jaolle pultin reiät ;) :P
Vanhemmissa 258:ssa kai on myös pientäkin jakoa tehtaalta valmiina??
En sitten tiedä, olisko tälläisen kampuranpää tuo pienempi myös?
AMC V8 Vauhtipyörä
Oliko toi 258:n kytkinkopan kiinnitys tuplajaolla? (niitäkin on olemassa)
Kytkinkopat ei muuten käy ristiin.
Juu, se pieni sivu seikka, että kytkin koppakaan ei käynyt.
Joten porasin lohkoon pikku jaolle pultin reiät ;) :P
Vanhemmissa 258:ssa kai on myös pientäkin jakoa tehtaalta valmiina??
En sitten tiedä, olisko tälläisen kampuranpää tuo pienempi myös?
Mulla on tommonen kaksoisjaolla oleva 258 vuodelta -75.
Kampuran pää on isompi. Yritin näet siihen vanhempaa vauhtipyörää..
Kaiketi vetolevyn saan myöhemmin sopimaan. ;)