AMC V8 Vauhtipyörä

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja tl »

Onkos noi kasikoneisten vauhtipyörät (ja vetolevyt) ns. nollapuntissa vai onko ne osa koneen tasapainotusta. Kuitenkin myydään eri osanumeroilla koneen koosta riippuen. Olen ollut siinä käsityksessä että ovat konekoon mukaan painotettuja.



Tietty jos painottaa koko alakerran niin sitten ei oo väliä mikä on aihiona.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja A-V »

Minkä vuotiseen?? Periaatteessa ainakin 72-81 on samat 258 ja 360 -koneiden ja esim tommonen on hyllyssä: http://www.jamant.fi/vauhtipyora-amc3240094-p-1011.html ja taitaa yksi 72-81 -mallinen käytettykin hiottu olla hyllyssä!!



koneen alakerta+männät on ymmärtääkseni '78-'81 mallinen ja 360cid. mulla on myös tuo sama tieto ettei 258cidin perästä vauhtipyörä kävisi...? onko asia sitten näin vai ei...? ei kokemusta itellä.



tarkoitus on napata vetolevy irti ja puntittaa vauhtipyörä samaan - ilman koneen purkamista. tiedetään, ei ole paras mahdollinen tapa mutta jos kävis ees 'melko' nätisti niin pääsis ajelemaaaaaaan.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja A-V »

Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...



mitäs on pyynti siinä käytetyssä?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Puhelimessa neuvoteltu hintaa...
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja A-V »

voi olla että löytyi ihan tästä Porista soveltuva. käyn viikendinä katsomassa sen, jos pääsis ilman koneistuksia & roudausta.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...

258 vauhtipyörässä ei möykkyä,joka ainaskin on 304 vauhtipyörässä.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja A-V »

tjuu, tämä taltiotu. katsellaan loppukesästä...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...

258 vauhtipyörässä ei möykkyä,joka ainaskin on 304 vauhtipyörässä.

Mitä möykkyä (hieno nimike, joka ei kerro mitään... Ja jos möykystä on kyse, niin kyllä niissäkin möykky on ;D ;D )!!
Avatar
Uba
Viestit: 261
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 1:23 am

AMC V8 Vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Uba »

Vauhtipyöriä voi tosiaankin heitellä ristiin rastiin 258, 304, 360, 401,   290, 343 ja 390 välillä.



Tapsan mainitsema möykky on ratkaiseva tekijä. Sen paikka ja koko vaihtelee koneen koon mukaan. Väärän koneen vauhtipyörä ja kone tärisee itsensä hajalle epätasapainon takia.







Möykky kello kuudessa.



Lisäksi pään vaivaa saattaa tulla vauhtipyörän keskittämisestä kampiakseliin. Kampiakselin laippoja on kaseissa kahta halkaisijaa: vanhemmissa 4.5" ja uudemmissa 4.625". Uudemmissa taitaa kyllä keskitys olla hoidettu turbiinin / kytkinakselin pilotin tornilla. Uudempaan koneeseen ei pysty laittamaan vanhaa 4.5 ohjauksella olevaa vauhtipyörää ilman koneistusta. Jotta tarkkana sitten  näiden kanssa :D



Sama asia pätee muuten värinän vaimentimiin kampiakselin etupäässä. Epäkesko vaihtelee koneiden koon mukaan.




Vastaa Viestiin