AMC V8 Vauhtipyörä
AMC V8 Vauhtipyörä
Onkos noi kasikoneisten vauhtipyörät (ja vetolevyt) ns. nollapuntissa vai onko ne osa koneen tasapainotusta. Kuitenkin myydään eri osanumeroilla koneen koosta riippuen. Olen ollut siinä käsityksessä että ovat konekoon mukaan painotettuja.
Tietty jos painottaa koko alakerran niin sitten ei oo väliä mikä on aihiona.
Tietty jos painottaa koko alakerran niin sitten ei oo väliä mikä on aihiona.
AMC V8 Vauhtipyörä
Minkä vuotiseen?? Periaatteessa ainakin 72-81 on samat 258 ja 360 -koneiden ja esim tommonen on hyllyssä: http://www.jamant.fi/vauhtipyora-amc3240094-p-1011.html ja taitaa yksi 72-81 -mallinen käytettykin hiottu olla hyllyssä!!
koneen alakerta+männät on ymmärtääkseni '78-'81 mallinen ja 360cid. mulla on myös tuo sama tieto ettei 258cidin perästä vauhtipyörä kävisi...? onko asia sitten näin vai ei...? ei kokemusta itellä.
tarkoitus on napata vetolevy irti ja puntittaa vauhtipyörä samaan - ilman koneen purkamista. tiedetään, ei ole paras mahdollinen tapa mutta jos kävis ees 'melko' nätisti niin pääsis ajelemaaaaaaan.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC V8 Vauhtipyörä
Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...
AMC V8 Vauhtipyörä
Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...
mitäs on pyynti siinä käytetyssä?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC V8 Vauhtipyörä
Puhelimessa neuvoteltu hintaa...
AMC V8 Vauhtipyörä
voi olla että löytyi ihan tästä Porista soveltuva. käyn viikendinä katsomassa sen, jos pääsis ilman koneistuksia & roudausta.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC V8 Vauhtipyörä
Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...
258 vauhtipyörässä ei möykkyä,joka ainaskin on 304 vauhtipyörässä.
AMC V8 Vauhtipyörä
tjuu, tämä taltiotu. katsellaan loppukesästä...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC V8 Vauhtipyörä
Kyllä käy, on laitettu kuutosen vauhtipyörää kasiin... Ja startit on samat, jako kampuraan on sama, kytkimet on samat...
258 vauhtipyörässä ei möykkyä,joka ainaskin on 304 vauhtipyörässä.
Mitä möykkyä (hieno nimike, joka ei kerro mitään... Ja jos möykystä on kyse, niin kyllä niissäkin möykky on ;D ;D )!!
AMC V8 Vauhtipyörä
Vauhtipyöriä voi tosiaankin heitellä ristiin rastiin 258, 304, 360, 401, 290, 343 ja 390 välillä.
Tapsan mainitsema möykky on ratkaiseva tekijä. Sen paikka ja koko vaihtelee koneen koon mukaan. Väärän koneen vauhtipyörä ja kone tärisee itsensä hajalle epätasapainon takia.

Möykky kello kuudessa.
Lisäksi pään vaivaa saattaa tulla vauhtipyörän keskittämisestä kampiakseliin. Kampiakselin laippoja on kaseissa kahta halkaisijaa: vanhemmissa 4.5" ja uudemmissa 4.625". Uudemmissa taitaa kyllä keskitys olla hoidettu turbiinin / kytkinakselin pilotin tornilla. Uudempaan koneeseen ei pysty laittamaan vanhaa 4.5 ohjauksella olevaa vauhtipyörää ilman koneistusta. Jotta tarkkana sitten näiden kanssa :D
Sama asia pätee muuten värinän vaimentimiin kampiakselin etupäässä. Epäkesko vaihtelee koneiden koon mukaan.
Tapsan mainitsema möykky on ratkaiseva tekijä. Sen paikka ja koko vaihtelee koneen koon mukaan. Väärän koneen vauhtipyörä ja kone tärisee itsensä hajalle epätasapainon takia.

Möykky kello kuudessa.
Lisäksi pään vaivaa saattaa tulla vauhtipyörän keskittämisestä kampiakseliin. Kampiakselin laippoja on kaseissa kahta halkaisijaa: vanhemmissa 4.5" ja uudemmissa 4.625". Uudemmissa taitaa kyllä keskitys olla hoidettu turbiinin / kytkinakselin pilotin tornilla. Uudempaan koneeseen ei pysty laittamaan vanhaa 4.5 ohjauksella olevaa vauhtipyörää ilman koneistusta. Jotta tarkkana sitten näiden kanssa :D
Sama asia pätee muuten värinän vaimentimiin kampiakselin etupäässä. Epäkesko vaihtelee koneiden koon mukaan.