360 kansipahvit vai jotain muuta?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Haittaa.



Älä pelleile, osta kunnollinen siihen sopiva termari. Ei se kuitenkaan maksa ku 10.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Miks haittaa?



Ei suikassakaan ole termaria eikä siinä kierto häiriinny.



Vai onko tossa lohko yksinkertaisesti täynnä pashaa eikä vedet kierrä tarpeeksi?
Avatar
Kosti
Viestit: 1524
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 5:43 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Kannattaa se termari laittaa oikeanlainen niin kone käy oikeassa lämpötilassa.

Ilman termaria käy viileenä ja se ei ole moottorille hyväksi.
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Voi myös kiertää liian nopeasti, jolloin jäähdytys jää vajavaiseksi.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Toi paisari näytti siltä, kuin olis ollu osa yläletkua. ->Siis kaikki vesi menee säiliön läpi.

Säiliö on niin pieni, että voimakas virtaus aikaansaa tota läikkymistä.

Lopussa vasta alkoi keittämään. (höyryn määrä)

Mitä auton lämpömittari näytti?



Multa äänet järjestelmän kunnolliselle pesulle, huuhtomiselle, termarille ja korkkien sulkemiselle.  
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja guru »

mä mitään tiedä mut mobyleteissa ei (v-8) kuulemma keirrä vesi kokomotissa jos ei termaria
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Guru: onko noin? Selittäis miks suikka lämpiää kierroksilla..



Kokeilin jollain termarilla joka olis just eikä melkein koloonsa mutta en tiedä onko gm:n vai fordin.. ei ainakaan mondeon.



--> testiajo aika tuplaantui! :o



Käyttelin paikallaan ja ennekuin lämmöt nousi yli 93 asteen paisarin korkki antoi periksi ja päästi nesteet livohkaan..



Pitänee päivänvalossa testata lisää Javesta lainatulla TIIVIILLÄ korkilla..



Tosin niinkuin pitu epäili, voipi olla että toi syyläri vastustaa virtausta senverran että korkki antaa lopulta periksi.



Huomenna soodat koneeseen ja rundaamaan näytti nimittäin ettei tänäään olis tullu enää yhtä paljon pashaa kuin eilen..
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Mulla tulvi kyllä HT aikoinaan samalla tavalla ennenkuin syyläri kävi kennotuksessa...
😁
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Niin ja sit kävi ilmi myöhemmin et imusarjan lähellä lootaan menevä alipaineputki oli taittunu sillä tavalla että siinä oli halkeama joka taas johti osaltaan laimeaan seokseen joka taas nosti tyhjäkäyntiä ja koneen lämpöä.....
😁
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Mulla oli myös aikanaan Hornetissa laihan seoksen aiheuttamia lämpömurheita. EI murheita normaaliajossa mut kierroksilla keitti. Ei merkitystä oliko termari paikallaan vai ei. Jäähdytinkin oli jo kennotettu joten ei ollut siitäkään kiinni.

Mun mielestä tolla termarin paikallaan olemisella tai puuttumisella ei ole merkitystä. Jos neste ei kierrä on vika jossain muualla. Joko jäähdytin on niin tukossa, että se vastustaa virtausta tai pumpussa on jotain vikaa.

Jos ajatellaan lohkossa ja kansissa olevaa likaa, niin yleisesti ottaen se ruoste shaisse kertyy pikkuhiljaa lohkon alaosaan roppujen alapuolelle. Eipä ole hirveen suurta merkitystä joutokäynnillä, kun kuitenkin lämpimin paikka on kansissa palotilojen alueella ja siellä lämmön siirtyminen jäähdytyskiertoon pitäisi olla suurinta.

Kun katoin tota videon pätkää, niin kokoajan ulospyrkivän nesteen seassa on ilmakuplia. Mistä ilmaa nesteen sekaan pääsee muualta kuin kannen tiivisteiden välistä??? Jos kansipahvi/t vuotaa niin nesteen kiertoon tulee varmasti häiriötä.
Vastaa Viestiin