Sivu 2/2

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ma Tammi 14, 2013 7:18 pm
Kirjoittaja Pitu
Mun mielestäni 232 oli jo saatavissa -64 Classic malliin.  (tuli kai -64? )

Jotain syyläri ja koneenkorva muutoksia ym. eroja uskoisin olevan. Samoin kuin 65 Americanossa.



En saa noita nummeroita tulkittua.

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ma Tammi 14, 2013 8:14 pm
Kirjoittaja NonSenCe
millois se vaihteiston kaavelijako muuttukaan.. taisi olla samana vuonna kuin lopettivan 199 tekemisen eli 70 tms.. eli tuota vanhemmat koneet pitäisi sopia laatikkoon.. sitä uudemmat koneet vaatii joko eri laatikon tai jonkun adapterin tekemisen. (kannakkeista ja muiden osien paikalleen sopivuudesta en myöskään tiedä)

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ti Tammi 15, 2013 5:14 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
millois se vaihteiston kaavelijako muuttukaan.. taisi olla samana vuonna kuin lopettivan 199 tekemisen eli 70 tms.. eli tuota vanhemmat koneet pitäisi sopia laatikkoon.. sitä uudemmat koneet vaatii joko eri laatikon tai jonkun adapterin tekemisen. (kannakkeista ja muiden osien paikalleen sopivuudesta en myöskään tiedä)

Joskus tuossa 70 luvun alussa se oli kun kaaveli jako muuttui.



Kaavelihan on irroitettavissa, joten uudempi isompi kaaveli on helppo pultata kiinni ja käy uudempi konekin sitten laatikkoon.

Tosin, kytkin akseli saattaa jossain tapauksissa jäädä lyhyemmäksi, mutta siitäkin selviää kohtuu helposti...



----



Itse istutin pikku kaavelin, isojako 258 perään, porasin ja kierteytin lohkoon pikku jaon. Kun ei ollut just silloin isojako kaavelia jouten.

Vastaavasti koneeseen istutettiin pienempi vauhti pyörä, jne.

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ti Tammi 15, 2013 7:49 am
Kirjoittaja A-V
kuutosen kaavelijako muuttui 1972 olemaan sama kun veekasissa.

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ti Tammi 15, 2013 7:54 am
Kirjoittaja A-V
4d classsic 6315/2850-63 vm1963

valmistenumero 618 kuvat tulevat myöhemmin :D



6315 = classic 4d sedan vm 1963

2850 on varmaan joku suomen oma tyyppihyväksyntänumero?



Valmistenumero ei voi olla 618, alkuosa puuttuu. lisäksi ton ikäsessä Ramblerissa moottori ei näy valmistenumerosta, se tuli mahdolliseksi vasta '66/'67 VIN koodituksen päivittyessä.



Ota valokuva koneesta jos on vielä epäselvä. Kuitenkin melko varmasti kyseessä on 196cid, mutta onko sen mikä versio (alu, rauta, lättäpää, jne).

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ma Tammi 28, 2013 6:06 pm
Kirjoittaja dart-66
Muistaakseni tuo 2850 on ko. auton akseliväli ja merkintä on todellakin Suomi-peruja ARK/AKE/jne toimesta

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Ke Helmi 13, 2013 7:22 am
Kirjoittaja RamiS
Mulla ois yks 258 + 727 ja yoke jouten nurkissa.

Jos koneen perässä on 727, niin se on avokardaani aikakauden tekniikkapaketti.

Classic on putkikatdaanilla, jolloin ko. tekniikkapakdtin asennus laittaa perän ja kardaanin vaihtolistalle...



RS :-?

Rambler classic 550 moottori

Lähetetty: Pe Helmi 15, 2013 5:16 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Mulla ois yks 258 + 727 ja yoke jouten nurkissa.

Jos koneen perässä on 727, niin se on avokardaani aikakauden tekniikkapaketti.

Classic on putkikatdaanilla, jolloin ko. tekniikkapakdtin asennus laittaa perän ja kardaanin vaihtolistalle...



RS :-?

Mulla olis tossa 904/putkikardaani sovite. Joten kävis yhtä lailla 727 perään.

Ja yoke ristikko paketti, joka sopii 904 boorille ja putkikardaanin sisään boorille, joten sopinee myös 727 boorille.

;) ;) ;) ;)



Vaatii vaan putki kardaanin lyhennystä, ainakin tuossa minulle oli 904 häntä ollut niin pitkä, että kardaanin pituus muuttuu.