Sivu 2/2
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: To Kesä 14, 2007 8:07 am
Kirjoittaja A-V
tod.näk. sisälokasuojassa kiinni
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: To Kesä 14, 2007 8:07 am
Kirjoittaja RamiS
Seuraa akun plussakaapelia startille asti, jos et matkan varrella löydä relettä, niin sitä on turha etsiä enempää....
RS
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: La Kesä 30, 2007 11:18 am
Kirjoittaja Slapa
No niin, starttiremonttia on nyt tehty. Tässä startti purettuna, melkoisesti oli irtotöhnää sisällä:

Lopulta purin huokeasti ostamani laatikollisen startteja ja katselin parhaan näköisiä osia ja kasailin niistä yhden. Tämän verran jäi yli:

Akku oli aivan kuollut, joten ei kun yöksi lataamaan. Kokeilin tänä aamuna sitten "uudella" startilla käynnistää, se yritti pyörähtää, mutta ei jaksanut, ja konehuoneesta nousi savu ja käry :P
Akku ei ollut läheskään täyteen latautunut ja akun kenkiä en kiristänyt. Akun pikakatkaisija miinus-navassa oli kuumentunut niin paljon, että siitä oli muovit sulaneet eikä se enää irrottanut kytkentää, ja koko maajohto oli lämmin. Onkos tuo startti nyt sitten oikosessa? Voiko se pyörähtää jos se on oikosulussa? Se nimittäin yritti pyöriä. Ilmeisesti jossain kuitenkin on oikosulku... Näkeekö joku tässä kytkennässä jotain häikkää:

Tuo musta johto, jossa on sininen merkki, menee startti-releen "S"-terminaaliin. Releen akun puoleisessa navassa on kiinni akulta tuleva plus-johto ja tuo punainen tuplajohto, sekä tuo keltainen paksumpi johto, jossa on joku ihmeellinen pultilla tehty liitos. Nyt kun se on eristämättä (kun tutkin mitä siellä teipin alla oikein on) niin voiko se tuolta matkalta ottaa sähköloikan tuohon venakoppaan? Kopassa oli nimittäin tuon savun ja käryn jälkeen puhdas ja kiiltävä läikkä tuon mutterin kohdalla, vaikka välimatkaa on noin 2-3 cm.
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: La Kesä 30, 2007 11:59 am
Kirjoittaja RamiS
Toi keltaisten johtojen pultti kannattaa teipata kiireesti, kunhan varmistat johtojen olevan vielä kunnossa.
Toinen juttu ois tossa ylimmässä kuvassa vas.alhaalla näkyvä startin takapäädyssä olevat hiilituet, kaksi niistä on eristettyjä ja kaksi eristämätöntä (vastakkaiset). Menihän oikeat hiilet eristettyihin?
Tossa taas jotain mitä tulee mieleen.
RS
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: Su Heinä 01, 2007 10:33 am
Kirjoittaja Slapa
Muistio itselle: Solenoidia ei voi kääntää ylösalaisin ja laittaa silti plussapiuhoja samoin päin kuin ennen. Siitä seuraa jatkuvasti läpipäästävä solenoidi, mikä ei ole hyvä yhdistelmä oikosulussa olevan startin kanssa...
Tuli niin komeat savut startista, että piti sammutinta kaivaa, mutta ei siellä onneksi sitten liekkejä näkynyt. No, huomenissa pitää katsoa mistä löytyisi lähin uusi startti. Taidan siirtyä koritöihin...
Vaikka en nyt onnistunut yhtä ehjää starttia rakentamaan, niin saa näistä hommista kummasti tyydytystä. Nyt ainakin tiedän, että startin vaihto onnistuu omassa pihassa ihan hienosti, kun meikäläisenkin kessillä varustettu korjaajan alku mahtuu Jeepin alle ilman tunkkeja ja pukkeja. ;D
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: Ma Heinä 02, 2007 4:18 am
Kirjoittaja rebel70
Hyvä, tekemällä oppii!Tzemppiä!
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: Ma Heinä 02, 2007 6:34 pm
Kirjoittaja Slapa
JIIIII-HAAAAA! Kiitos Jamant startista, sain juuri asennettua ja pelaa kuin enkeli. ;D
Taas yksi aita ylitetty auton korjauksessa, ja välillä turhautuessa tuli hiottua kuskin oven helmatkin pellille ja paikattua/pohjamaalattua. Huomenna pintamaalia ja lakkaa ja pian varmaan sama homma uusiksi, kunhan kerään ensin vähän kokemusta siitä, miten saa siistiä jälkeä.
Hieman itseeni tyytyväinen 8-)
Wagoneerin startti kenkkuilee
Lähetetty: Ti Heinä 03, 2007 5:43 am
Kirjoittaja A-V
kuuuules nyt, sun pitäs näitä tarinoida tuolla omassa projektiraportissas ;) alkaa olemaan sen verran pro meininkiä jo et alas raapustelemaan sellasta ;)