Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja tl »

Se voiman ulosotto on aikanaan ollut verottomuuden ehtona, joten saattaapi tulla veroseuraamuksia jos sen poistaa
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Muttaku ei siinä ole mitään kuusiokoloilla kiinni, eikä mitään käännettävää! Pelkkä pölykuppi! Sen ku ottaa pois niin alla on akselissa sokka joka pitää sitä jousitettua ratasta ulkoasennossa! Ja tuntuu siltä että kun pölysuojan naputtaa paikoilleen niin se painaa samalla lukkorattaan päälle, on meinaan pölysuoja sen verran tiukassa ja pölysuojan reunat on niin paksut että kyllä se varmaan työntää rattaan sisään samalla kun sen naputtaa paikoilleen! :-/ Niin akselitko on dana 44 kumpikin?
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja tl »

Oliskohan sulla siinä jatkuva neliveto mallin (quatra trac) etuakseli, joka on kiinteillä navoilla



jatketaan vielä sen verran että jos on, niin niihin napoihin on kyllä helppo vaihtaa kytkettävät napalukot jos haluaa
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin semmonen jäi vielä epäselväks että missäpäin on noissa akseleissa on tunniste stanssaukset että tiedän tutkia mitkä akselit siellä oikein on! Ja jeeppi kirjassa oli kuva tollasesta akselista niin se on sen oma akseli joka on vaan ilman manuaalisesti kytkettäviä lukkoja! Eli se kun sen pölysuojan naputtaa paikalleen niin se työntää mennessään myös sen rattaan lukkoasentoon! :)
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja tl »

Kestävämpi toi ratkaisu varmaan vähän on, muistaakseni tossa se ratas on terästä kun taas noissa kytkettävissä jotain alumiiniseosta. Polttoainetta tosin takavedolla ajettaessa kuluu vähän enemmän kun vetoakselit pyörii mukana. Ja tosiaan kytkettävät lukot menee tohon tilalle heittämällä jos sellaset haluat laittaa.
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja tl »

Ja dana 44 akselit tossa pitäis olla edessä ja takana jos on alkuperäiset
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mistä mä voin sen tarkistaa? Lukeeko se jossain siinä murikassa?
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja tl »

Jos siinä on kuudella pultilla pyörä kiinni niin on mun käsittääkseni 44 jos taas viidellä niin sitten voi olla 30.
JAMANT
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Vuodesta -74 lähtien vuoteen -79 asti, Wagoneerin ja Cherokeen ainoat perävaihtoehdot ovat edessä ja takana DANA44!!! Ja ne on kaikki silloin kuusipulttisilla vanteilla!!! Ja tämä siis valmistenumeron mukaisilla vuosimalleilla (ei käyttöönottovuoden mukaisilla vuosimalleilla, se voi heittää pahimmillaan jopa 5 vuotta)!!!
Vastaa Viestiin