Jeepin manuaalivaihteistoasiaa!!

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Topias74

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Elikkäs, käykö tohon mun -75 cherokeen 3-lovisen manuaalin tilalle suoraan 4-lovinen?
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Asiaa on käsitelty foorumilla ennenkin. Vastaus on ei, koska jakolaatikko erilainen ja sitä myöten kardaani edessä eri puolella jne......kaaveli kyllä sopii mutta muutos teettää enemmän töitä kuin vain askin vaihdon.
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Näin on jos toi 4-lovinen on jostain 80-luvun mallista. Mikäli se on 70-lukusesta niin sit pitäis sopia samaan jakolaatikkoon. Noi 70-lukuset 4-loviset on tosin suomessa melko harvinaisia.
KS

Viesti Kirjoittaja KS »

Elikkäs, käykö tohon mun -75 cherokeen 3-lovisen manuaalin tilalle suoraan 4-lovinen?

Siihen käy T18  jota löytyy myös Jeepeistä, esim mun -76 Cherokeesta
Topias74

Oisko mitään mahdollisuuksia saada kuvia siitä sun autosta, ja lähinnä konehuoneesta! Kun olen ite rakentamassa vähän niinku samanlaista! Mul on -75 2D Chero, vielä kutosella ja 3-lov. manulla, mutta tarkoitus olisi moottori veekasiks vaihtaa! Haluaisin kumminkin manuaalilla vaihteeks ajella joten en haluais muuta autosta muuttaa kuin moottorin. Tuleeko se V8 liian lähelle tulipeltiä, miten oot ite saanu kasille tilaa? Onko laatikko vakio paikallaan? Minkälaiset koneenkorvat? Käykö kutosen kytkin, startti ja vauhtipyörä suoraan kasiin? Hirweesti kysymyksiä, mut auta rakentajaa! Kiitos etukäteen!

Jos ei tänne kuvia niin täs on myös mun sähköposti!

toni.kaastinen@pp.inet.fi

KS

Viesti Kirjoittaja KS »

Nämä asiat käyty läpi ennenkin täällä mut, kytkin , startti, vauhtipyörä käy,rungon korvakkeita joutuu siirtämään kumit erilaiset 6:ssa ja 8:ssa kardaanien päivitys vaihdekepin reikää joutuu siirtämään

Moottori on tasapainotettava " sisäisesti "  Kuvia oli vielä keväällä mut nyt ei löydy ensinmäistäkää?????

VOIKO KUVAT KADOTA koneesta ??  Yritän etsiä kuvia.
Topias74

Joo hyvä homma kiitos tiedoista ja vielä enemmän kiitosta jos löytyy ne kuvat! Eli onko 4-lovisessa keppi eri kohdassa kun 3-lovisessa? Ja mitä kartaaneille, vahvistettava? Eikös jakolaatikko pysy samassa paikassa kuin ennenkin? jos pysyy niin kait ne normi käytössä kestää nuo omatki kartaanit! Ja moottori vissiin tasapainotettava kampiakselin ja vauhtipyörän osalta?
KS

Viesti Kirjoittaja KS »

Joo hyvä homma kiitos tiedoista ja vielä enemmän kiitosta jos löytyy ne kuvat! Eli onko 4-lovisessa keppi eri kohdassa kun 3-lovisessa? Ja mitä kartaaneille, vahvistettava? Eikös jakolaatikko pysy samassa paikassa kuin ennenkin? jos pysyy niin kait ne normi käytössä kestää nuo omatki kartaanit! Ja moottori vissiin tasapainotettava kampiakselin ja vauhtipyörän osalta?

Tasapainoituksen mun koneeseen hoiti Trade Parts / GT-motors

Pistin privaa tulemaan
Topias74

Joo kyllä selkeytti, eli vielä sen verran että mistä vuosimalleista se 4-lovinen T-18 pitkällä kytkinakselilla ja välilevyllä käy tohon mun Dana 20 jakolaatikkoon? Voiko muuten sen voiman ulosoton ottaa noin vain pois ja laittaa peitelevyn tilalle? Sen verran tutkin omaa autoa että katoin peristä ne peltilätkät mitä niissä lukee, tämmöset numerot löyty. Etuperä: 535 23 91 46 13 3.54 ja Takaperä: 535 41 08 46 13 3.54. Ite en noista muuta ymmärrä kun että vissiin välitys on tuo 3.54! Mienkäs lukot toimii etuakselissa? Purin peitelevyt pois mutta alla oli vaan iso levy joka joustaa syvyys suunnassa, ja levyn kun painaa pohjaan niin silloin veto on ilmeisesti päällä? Mietin että painaako se suojavevy jo sen lukon päälle? Eli lukot ovat kokoajan normaalisti päällä?
Vastaa Viestiin