Sivu 2/2

Classicin sähköistä...

Lähetetty: Ti Heinä 17, 2007 7:33 pm
Kirjoittaja hentpe
Vähän vastaavaa korjausta tehtiin aikoinaan 91-92 Escortin lämppärin valojen korjaamiseen. Polttimille menee ohuet kupariliuskat liittimiltä mitkä sitten tärinässä murtuivat poikki. Uusi paneeli maksoi maltaita, joten murtuma korjattiin raaputtamalla kuparin päältä suoja lakka pois ja juottamalla pari johtosäijettä murtuman yli. Toimiva korjaus, enkä ole koskaan kuullut että ko. korjaus olisi johtanut kupariliuskan syöpymiseen.

Classicin sähköistä...

Lähetetty: Ke Heinä 18, 2007 11:33 am
Kirjoittaja stidi
Tarkoitin: jos piikki heiluu huolestuttavasti, niin silloin tinaa sen juurestaan kiinni mittaristoon tinatipalla.

Loppuu kontaktihäiriöt siitä välistä.



Juu, just noin. Sillon se vaan paranee, kun on tinaus kontaktipintojen ulkopuolella ja heiluminen katoaa. Piti vaan ihan varmuuden vuoks varottaa, ettei kukaan mee tinaa piikkejä, et " kontaktist tulis tiukempi."



Mittaristo maadotetaan kuoresta kojelautaan, piikkirimassa ei ole "yhteistä maata". En tie, mikä lakkoisku suunnitelijoille on tullu täs kohtaa, ei o mikään maailmaa kaatava ajatus, etenkin kun koko systeemin, alkuperäsiä vilkkumerkivaloja myöten, riippu tästä " maadotuksesta." Paras tapa on kyl vetää ihan oma piuhansa jostain kuoren kiinnitysruuvista jykevästi maahan