Sivu 2/2
304
Lähetetty: Pe Kesä 17, 2016 7:39 am
Kirjoittaja A-V
600 aivan liian iso kaasari, vaihdoin itselle 500 cfm:n ja muuttui aivan eri autoksi :D .
Käytännössähän ainakin Carter/Edelbrock 500 ja 600cfm:t on melkein sama kaasari erot lähinnä siinä miten ne on säädetty. Toki toi mainitsemasi ero voi tulla siitäkin jos vaihdat vanhan uuteen. ;)
Ajelin kymmenisen vuotta 304cidillä ja 600cfm:llä (joka säädetty 5 litraselle, eikä esim 440 isolohkolle niinkun out of the box voi olla), hyvin toimi ja kulutus todella kohtuullinen.
304
Lähetetty: Pe Kesä 17, 2016 12:29 pm
Kirjoittaja tl
600 on ihan soppeli jos mottia on muutenkin hieman piristetty
304
Lähetetty: La Kesä 18, 2016 1:33 am
Kirjoittaja Drunkfin
ensiöpuolen virtausnopeuksillako ei mitään merkitystä? Venturit hieman eri kokoisia näissä kahdessa.
304
Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 12:21 pm
Kirjoittaja A-V
ensiöpuolen virtausnopeuksillako ei mitään merkitystä? Venturit hieman eri kokoisia näissä kahdessa.
Kaikella on toki merkitystä, enhän mä sitä väitäkään. tarkoitukseni oli ilmaista että nuo kaasarit eivät ole niin erilaisia että oikein säädettynä ja ehjänä erot olisivat mitenkään ratkaisevia.
Esim mulla tohon Hornetin hottentottimottiin tulee budjettisyistä 2x600cfm edelit jotka säädetään lähemmäs 500cfm ominaisuuksia... Käytettyjä 600 edeleitä on mualima täynnä kohtuuhintaisina, mutta käytettyjä 500sia ei juuri näy.
304
Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 3:47 pm
Kirjoittaja Drunkfin
Eihän kukaan halua luopua sellaisesta :)
304
Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 4:14 pm
Kirjoittaja Uba
Just puuhastelin näiden kanssa. AV:n projektiin löytyi yhdet 500:n boosterit. Vielä pitäisi löytää toiseen.
500:n ja 600:n ero on ainoastaan boostereissa. Venturit on samankokoiset molemmissa. 500:n Boosteri on noin 0,5 isompi ulkohalkaisijaltaan ja noin 0,2 pienempi sisältä.
Eli Boosteri pienentää venturia.
Kuvassa 600:n boosteri vasemmalla ja 500:n oikealla.

304
Lähetetty: Su Kesä 26, 2016 4:31 pm
Kirjoittaja Drunkfin
304
Lähetetty: Pe Heinä 15, 2016 8:12 am
Kirjoittaja sst
Onkos 650 kaasari aivan liian iso? :-[ mistä löytyisi hornettiin uusi ohjaustehostajan letku? (Hiljainen ei saa hommattua..)
304
Lähetetty: Pe Heinä 15, 2016 9:11 am
Kirjoittaja JAMANT
Onkos 650 kaasari aivan liian iso? :-[ mistä löytyisi hornettiin uusi ohjaustehostajan letku? (Hiljainen ei saa hommattua..)
Millainen letku kävis?? Onka pumpussa ja simpukassa kartiotiivistys?? Käviskös tuo:
http://jamant.fi/fi/tuote/2464508-letku-fsj-cro5370024
304
Lähetetty: Pe Heinä 15, 2016 10:28 am
Kirjoittaja A-V
Onkos 650 kaasari aivan liian iso? :-[ mistä löytyisi hornettiin uusi ohjaustehostajan letku? (Hiljainen ei saa hommattua..)
Porin Hiflex (Ojantiellä) tekee uuden muistaaksen noin parilla kympillä kun viet vanhat malliksi jossa päät (tai sit mittaat millaset pitäs olla). Multa saa esimerkin lainaan jos sul ei oo vanhaa letkua.
kyl se varmaan 650cfmlläkin toimii jos on säädetty oikein, jos on jotkut isolohkolle sopivat suuttimet niin gasoa menee toki hukkaan.
ps. Toi Jamantin letku näyttäs oikealta, jos pituus natsaa.