Sivu 2/3

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: To Kesä 09, 2016 1:14 pm
Kirjoittaja tl
Jos diisselin haluaa pitää niin 4bt cummitus vois olla hyvä vaihtoehto ton valmetin tilalle, tai nykyään vois saada jopa 6bt:n kun painorajoja on vissiin hieman löysätty

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: To Kesä 09, 2016 2:54 pm
Kirjoittaja L6
Minulla on toteutumattomien (ja niiksi jäävien) haaveiden joukossa p*****ruskeaksi ja k****keltaiseksi värjätty Valmet Wagoneer ;D

Onkohan tuo 120 vähän liian optimistinen arvio huippunopeudeksi? :-?

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: To Kesä 09, 2016 4:05 pm
Kirjoittaja classic770h
kaverilla oli fiatin dieselillä wago ja kyllä 90 oli maksimi mitä viihti ajaa

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: To Kesä 09, 2016 7:50 pm
Kirjoittaja hentpe
Kyllä sen Valmettilaisenkin kulkemaan saa. Juttelin yks vuos Forssassa sellasen sinnisen Wagon omistajan kanssa. Alkuperäinen 411 oli päivitetty uudempaan ahdettuun Sisu-dieseliin. Oli käynniltään jo lähes tätä päivää. Kierroksiakin kuulemma löyty vanhan bensakoneen verran.

En tiedä mitä tuo vanha mahtais kestää ahdettuna kierrättää???

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: Pe Kesä 10, 2016 9:58 am
Kirjoittaja A-V
En osaa sanoa optimistiseksi, mutta pitkän suoran siihen 120kmh tartti kyllä. Ehkä se olis vielä siitä hehkuttanut vähän lisää, muttei se enää oikein kiihtymiseltä tuntunut. Ymmärtääkseni tuo laite oli täysin vakio, ainakaan tuolloinen omistaja ei mainostanut mitään.

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: Pe Kesä 10, 2016 3:44 pm
Kirjoittaja sillu
Cumminsin kannalla. Serkku on sellasen koneen rakentanut, kiertokankia kevennetty ja kiillotettu, kaikki kanavat avarrettu ja kiillotettu, kansi laskettu yms.. kyllä muuten kiertää.

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: La Kesä 11, 2016 6:31 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Se 4 vaihteinen laatikko, jota oli käytössä, oli käytännössä:

1 tosi hidas maastovaihde.

2-4 todelliset maantie vaihteet.



Vauhti pyöriähän noista oli sorvattu kevyemmiksi kierros herkkyyden takia.

Ongelmana tosin se, että saattoi aivan yllättäen lähtee tekeen ihan omia tärinöitään.



Tuo perus vapaahenkivä 411AB, jota alkujaan käytettiin Jeepeissä, kestää ahtaakin.

Mutta vähän modernimpi 411B ja BS, oli vakiona jo turbotettu.



Mutta traktori käyttöön tarkoitettu moottori ei ole hyvä ratkaisu auto käyttöön.



Kaaveli jako olis universaali, johon pitäis käydä mikä vain...

Ainakin uudemmat valmet/sisu-dieselit bolt-on.

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: La Kesä 11, 2016 8:08 pm
Kirjoittaja juhap
Tuossa linkissä on hieman koneen alkuperätietoa...



http://www.konedata.net/sampo360.htm



Puimurin koneessa ei ole jakopäänkopassa mitään ulosottoa, niin kuin Valmet traktorissa on.

Wagoneer Valmet Diesel

Lähetetty: Su Kesä 12, 2016 6:20 am
Kirjoittaja TaxiMan
Muistan noita kytkinkoppia jossain hallin nurkassa joskus lojuneen, vieressä Saabin V8-lohkoja:)



Jossain siivouksessa ne kaikki hävitettiin, tosin menivät sellaiselle joka niistä mielenkiintoisia konversioita rakenteli. Nykyään tekee Suburban+AGCO Power risteytyksiä. Liikahtaa Subbe ihan hyvin..