Kansikysymys???

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Eli tästä voisi päätellä, että esteitä ei konversiolle olisi. Vaatii vaan sopivat nostajat ja tangot, sekä tulpata se kannelle menevä öljylinja joka voiteli vippa-akselia 199-kannessa.?

Onko 199 lohkossa esteitä käyttää 232/258 tai 4.0 nostaja-/ tanko-osia?



Onko nostajille öljykanavaa??



Korostaisin tuota Jamantin kommenttia: Onko nostajille riittävän isoa öljykanavaa??



RS
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja juhap »

Ja sit vielä tuo homma pitää varmistaa, että öljyä todellakin menee yläkertaan asti...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja tulppu »

Joo, kunhan kone tulee purettua niin pitää ottaa tutkinnan alle nuo öljykanavat. Enhän ole nyt mitään kannen vaihtoa suunnittelemassa, mutta vaihtoehdot on hyvä tietää etukäteen, jos vaikka tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia nykyisen kannen kanssa.

Jotenkin on jääny semmoinen kuva tosta 199:stä, että se on vähän väliinputoaja noihin 232/258 verrattuna. Oonkohan ihan väärässä?
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja KK »

Mun mielestä 199 on ihan sama kone noitten isompien kanssa, poraus vaan pienempi ja oisko isku lyhyempi, siitä en ole varma, jopa kannet kaikissa ihan samat, joten tuo on ihan hyvä kone. Ethän sekoita vanhempaan 196:een?
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja tulppu »

En sekoita. Taitaa porauskin olla sama 232/258 kanssa. Vain isku lyhyempi. Ainut mikä tekee pesäeroa on keinuvipujen kiinnitys kannessa. Uudemmissa kansissa on vipat studeilla, ja vanhoissa 199/232 kansissa akselilla. Se tuo eron öljynkiertoon, ja valitettavan ongelman osien keskenään sekoittelussa. Korjatkaa jos

olen aivan hakoteillä?
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Juu, poraus kaikissa sama 199/232/258, männänlakien muodot vaihtelee.

Kansista: keinuvipuakselikansissa 199/232 isommat pakokanavat kuin "studi" 258-kansissa.

Ja jos edellä mainittuja kansia vertaa 242 kanteen, niin 199/232/258 kansissa kanavat samassa vaakalinjassa, kun taas 242 kannen imu- ja pakokanavat eri korkeudella.

(4.0L = 242cid kantta olen tarkastellut ainoastaan kuvista)



RS
Vastaa Viestiin